pitkä kierto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jegu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jegu

Vieras
Mitä haittaa on pitkästä kierrosta? Mitä se voi aiheuttaa? (Miten estää lapsen saannin / vaikeuttaa?)

7kk on yritetty, tuloksetta. Eka kierto ehkäisyn jättämisen jälkeen oli 30 päivää, 2. ja 3. kierto 32 päivää, 4. kierto 44, viides 46. Nyt on 6. kierto ja mennään jo 33, pahasti näyttää siltä että mennään taas sinne yli 40.

En tunnista ovista ollenkaan, se ei tunnu, en huomaa limoista. Olen likimain kuiva koko kierron. Parissa kierrossa oon ovistestejä käyttäny, ja toisessa kierrossa sain kahtena päivänä melkein plussat ja siitä parin viikon päästä menkat tuli eli oon mä joskus kuitenki ovuloinu.

Lämpöjä oon yrittäny mittailla välistä, mutta en oikein vielä hallitse sitä hommaa. Vielä ainakaan tälle kierrolle en oo havainnu lämmön nousua. Tässä yhtenä päivänä havaitsin ihan vähän kananmunalimaa tavallisen liman seassa, enää sitä ei ole.

Kannattaako vielä huolestua?

mulla on aina ollut kierrot mitä sattuu, eli pitkiä. jos olisin aiemmin tienyt että se voi tarkoittaa sitä ettei aina/koskaan ovuloi niin olisin hakeutunut aiemmin hoitoihin. minulla todettu pco. en ole koskaan tikutellut joten en tiedä ovuloinko luomusti. pitäis varmaan alkaa tikutteleen. seuraavassa kierrossa inssi edessä.

Mulla myös alkoi kierrot venymään pillereiden lopetuksen jälkeen ja syyksi selvisi pco:n aiheuttama ovuloimattomuus. Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin, en halua masentaa mutta kuitenkin..

Ja ovis tikuttelusta: Jos on pco niin ovistikuista ei välttämättä paljon apua ole. Mulla ainakin näytti kaikki positiivista, kun pco nosti arvoja niin paljon. Yksilöllistä kuitenkin.

:heart:

Kiitos vastauksista.

No jos mä yritän tikuttaa vaikka muutaman kierron ajan ja samalla kattoa lyheneekö tää kierto yhtään vai onko jääny pitkäks.

Mitä oireita tuosta pco:sta voi olla? Muita kuin pitkä kierto? Vai voiko se olla muuten oireeton?

Laita googleen hakusanaksi pco. Se nyt tuntuu tuovan mukanaan vähän kaikenlaista. Mulla ei silti ole mitään muuta havaittavaa oiretta kuin tuo ovuloimattomuus. Yleensä puhutaan ylipainosta pco:n yhteydessä, varsinkin vyötärölle kertyvästä mutta ei mulla ainakaan ole sellastakaan.Toivotaan ettei sulla olisi tätä kumminkaan.

Yhteistyössä