Pitkä lento lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liinu81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liinu81

Vieras
Hei!
Täällä pahaa matkakuumetta poteva hoitovapaalainen suunnittelee tulevaisuuden reissuja.. :D Ajatuksissa olisi tehdä pitempi reissu sitten, kun tuo meidän lapsukainen on n. 3-vuotias. Ensimmäisenä tuli mieleeni kysellä teiltä, että millaisia kokemuksia teillä on pitkistä lentomatkoista lasten kanssa? Käytännön vinkkejä? Miten olette selviytyneet lapsen kanssa aikaero-rasituksesta? Nimenomaan lapsen kannalta tuota mietin, että kuinkakohan rankkaa on hänelle ja viekö paljonkin aikaa toeta siitä?

Rohkeasti vaan matkaan! Meillä on kaksi lasta 5 ja 3 vuotiaat ja vanhempi oli 4 kk kun ekan kerran oltiin reissussa. Nyt hän on jo ihan konkari matkustaja ja pienempikin on lentänyt monia kaukolentoja mm. Thaimaahan ja Karibialle. Paras neuvo on varmasti pakata mukaan oikea asenne lasten kanssa lentämistä varten: ota lapsen tarpeet ykköseksi ja tarpeeksi puuhattavaa mukaan, niin lentomatka sujuu rattoisasti. Jos koneessa on esim. mahdollisuus katsoa omasta ruudusta telkkaria, niin se helpottaa myös. Ja yölennot on olleet helpoimpia, kun lapset nukkuu. Aikaerorasituksesta lapset ei ole ikinä kärsineet, heillä rytmi on kääntynyt paljon helpommin kuin itsellä :-D

Mukava kuulla! Minäkin olen ajatellut noita yölentoja, että ne saattaisivat olla helpoimpia. Olen myös ajatellut, että pitkää matkaa voisi vähän jakaa, jäisi vaikka muutamaksi päiväksi välilaskukaupunkiin.. Jännittävää kyllä lähteä matkaan lapsen kanssa, mutta toisaalta en halua jäädä liiaksi odottelemaan jotain "hyvää ikää". Luulen, että sitten se kynnys lähtemiseen vaan kasvaa, jos jää jahkailemaan.

Uusimmat

Yhteistyössä