Pitkä lento lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkaajaperhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkaajaperhe

Vieras
Ollaaan lähdössä 4- ja 6-v lasten kanssa Australiaan ensi talvena, pitkä matka mietityttää, miten lapset jaksavat istua noin 30 tuntia paikoillaan, kuinka paljon koneissa on virikkeitä lapsille ym. Kertokaa kokemuksia...

lento thaimaahan 1,11v ja 3,9 v poikien kanssa oli kyllä aika maksimi meille. tosin nuorempi isokokoinen lapsi oli sylilapsena ja se ei niin herkkua ollut..
sanotaan että meillä kyllä 13h lento 2 lapsen kanssa meni hyvin mutta ei itsekään kauempaa jaksaisi istua koneessa. ei siellä ohjelmaa lapsille kyllä ole, omat jutut mukaan. ja ehdottomasti dvd soitin että voi omalta paikalta dvd elokuvia katsoa- osta vaikka pari uutta mukaan ;)
näin mekin teemme ensi kerralla :D <br><br>

Matka Australiaan on tosi rasittava aikuisellekin. Onneksi tuota 30 tuntia ei tarvitse istua putkeen eli lapset pääsevät välillä jaloittelemaankin.
Voisitteko pilkkoa matkaa esim. niin, että olisitte yötä esim. Singaporessa? Tekisi matkasta vähemmän rasittavan ja helpottaisi aikaeroonkin sopeutumista. Itse nukuin aikanani perille päästyä 1,5 vuorokautta putkeen, 2 yölentoa putkeen ilman unta oli aika raskasta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 09:46 Greippi kirjoitti:
2 yölentoa putkeen ilman unta oli aika raskasta.

joo, ja meillä ainakin lapset todellakin NUKKUU siellä koneessa yöllä. Eli ei pahemmin toivoa nukkumisesta perillä, kun muksut on just vetäny 12 tuntia unta palloon... Mä en saa nukuttua koneessa ja on ihan krapulainen olo perillä.
Me ei olla lennetty Thaimaata pidemmälle, pisin matka kesti vaihtoineen ja odotuksineen 19 tuntia ja kyllä se meni ihan hyvin.
Joissain koneissa on joka matkustajalla omat TV-ruudut, silloin yksi kanava näyttää kokoajan piirrettyjä ja muutama pelikin siitä koneesta löytyy ja yhdeltä kanavalta näkee "ulos ikkunasta" jos nyt ulkona sattuu olemaan valoisaa (ainakin SASin ja Lufthansan pitkänmatkan koneista löytyy tuo henkilökohtainen näyttö)
Tuttavat lensi just 5 vuotiaan ikiliikkujan (siis todella vilkas tapaus, tai sitten meidän poika on epätavallisen rauhallinen) kanssa ustraliaan ja reissu meni oikein hyvin. Lapset on niin innoissaan matkasta, että ne jaksaa, kun on etukäteen asiasta puhuttu. Ja niiltä se nukkuminenkin onnistuu penkillä paremmin kun aikuisilta, joten ei matlka ole yhtään niin rankka lapselle kun aikuiselle.

Niinpä, ajattelin enemmänkin teitä aikuisia kuin lapsia. Lapset nyt nukkuvat missä vaan ja milloin vaan (paitsi oma 1,5-vuotiaani pitkällä yölennolla viimeksi ; )

Itse olen luvannut Australian reissun miehelle 40-vuotislahjaksi muutaman vuoden päästä ja tarkoituksenamme on tehdä se helpomman kautta eli olla pari yötä jossain puolivälissä. Muuten en sitä reissua kestäisi, kun en osaa itsekään nukkua koneessa.

Uusimmat

Yhteistyössä