pitkä lentomatka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnuutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnuutti

Vieras
Minulla olisi mahdollisuus lähteä serkkuni luo Dallasiin. Toivoisin teiltä pikaista apua pulmaani. Olisin yksin lähdössä 15h lennolle kahden lapsen 5v ja 11kk ikäisten lapsieni kanssa.Onko jollain kokemuksia näin pitkistä lennoista pienen ja vähän isomman lapsen kanssa? Onko edes hullua ajatella lähtöä noin pitkälle lennolle, sillä 5v on aika vilkas. Meillä on kyllä lentokokemusta 6h lennolta ja se meni loistavasti. Kertokaa rehellisesti.

Montako välilaskua teillä olisi? Pienemmällä ei tod näk olisi omaa paikkaa, ellei sattuisi olemaan tyhjiä paikkoja. Usein niitä kyllä on ja emot järkkäävät paikat niin, että saisit pienemmällekin lepopaikkaa viereesi. Kyllähän nuo pitkät lennot aika rasittavia on, riippuu siitä aika paljon, että mihin aikaan vuorokautta ne sijoittuvat ja onko pitkiä odotusaikoja välissä. Mutta kyllä minä saattaisin uskaltaa lähteä =) Kummallekin lapselle pientä puuhaa mukaan, syötävääkin, vaikka koneessa ruokaa tuleekin, ei välttämättä ole lapsille maistuvaa.

Atlantin ylilennoilla on ainakin joillakin firmoilla henk.koht telkkariruudut siinä edessäistuvan selkänojassa ja siinä sitten ainakin kymmenen kanavaa valittavana ja joukko pelejä. Eli tuossa tapauksessa 5 vuotiaallekin jotakin ohjelmaa. meillä ainakin lapset katsoi innoissaan telkkaria ja nukkuminen oli jäädä väliin.

siinä olisi yksi vaihto euroopassa, joten silloin ei tarvitse laukkujen kanssa pelata. Ajattelin laittaa nuorimman lapsen rinkkaan selkääni ja vanhemman narulla itseeni kiinni ettei sit kentällä hulinassa eksytä. Kyllä sitä täytyy myöntää et jännittää, mutta jos sitä vain joskus menee ja tekee niin kaikkea oppii ja viisaammaksi tulee. Luulisin että sieltä selviää hengissä.... Kiitos teille avustanne

ja tuosta paikkojen järkkäämisestä ja vaihtamisestakin Atlantin ylilennoilla. Kaksi kertaa palatessamme lasten kanssa on koneessa ollut sen verran vapaita paikkoja että lentoemännät on järjestelleet varsinkin lasten kanssa matkustavia iltapalan jälkeen niin että on mahduttu jopa "oikein päin" nukkumaan tai ainakin lapset on mahtuneet eli vapaata penkkiä siihen viereen on järjestynyt.

Eilen Dallasista palanneena, 11 kuukautisen tyttären kanssa. Sara on aivan upea matkustaja. Me menimme Helsingistä Frankfurtiin kautta mennessä ja näillä molemmilla lennoilla lentoemännät tekivät työnsä todella kiitettävällä tavalla!!! Saimme ylimääräisen istuimen, huopia, leluja ja jopa ruokaa tytärtämme varten. Tullessa paluulento oli Chigagon kautta Köpikseen.. nämä lennot oli myöhässä, sai todella juosta että ehti seuraavaan koneeseen, (Chigagon kenttäkään ei oo niitä pienimpiä) ja jos mukana olisi ollut vielä toinen pieni niin ei mitään jakoja ehtiä. Varaa ainakin vaihtoaikaa, meillä oli 2 tuntia ja kiirettä piti. Ota mukaan mukavia leluja, ehkä joku uusikin, myös kanssa matkustajat yllättivät todella positiivisesti.
Ja Dallasin kentällä kannattaa olla ainakin 3 tuntia ennen paluulentoa, meillä pelkkä chekki kesti yli 2 tuntia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2005 klo 14:51 Williviini kirjoitti:
kaikki lentoyhtiöt ei suostu ottaman yhtä aikuista kahden pienen lapsen kanssa kyytiin turvallisuus-syisstä. Kannattaa tarkistaa.

:o En ole ikina kuullutkaan! Matkustavathan lapset joskus lentokoneessa ihan yksinaankin...

Sen tiedan, on ihan omaa kokemusta, etta kaksosvauvojen kanssa ei saa lentaa yksinaan. Siihen tarvitaan kaveri mukaan. Mutta siihen, ettei eri-ikaisten kanssa voisi lentaa , en ole kuulutkaan. Itse ainakin olen pystynyt aina lentamaan. Vanhimmat lapset silloin aikanaan olivat muutaman viikon ja alle 2 v kun Suomeen lennettiin Euroopan sisalla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2005 klo 04:11 chinagirl kirjoitti:
Sen tiedan, on ihan omaa kokemusta, etta kaksosvauvojen kanssa ei saa lentaa yksinaan. Siihen tarvitaan kaveri mukaan. Mutta siihen, ettei eri-ikaisten kanssa voisi lentaa , en ole kuulutkaan. Itse ainakin olen pystynyt aina lentamaan. Vanhimmat lapset silloin aikanaan olivat muutaman viikon ja alle 2 v kun Suomeen lennettiin Euroopan sisalla.

Sitahan minakin. Olen nimittain itsekin lentanyt Euroopassa yksin kolmen alle kouluikaisen kanssa.

hei!

meillä olisi kanssa matka jenkkeihin tammikkuussa. Olisi kysymys siellä jo olleille..minkälainen on jenkkilän vauvanruoka tarjonta..?olen kuullut et ihan hyvä on.meillä on vaan sellai ongelma kun tyttö ei syö kun tasan yhtä puuroa nutrician valmistamaa neljän viljan puuroa mikä on valmispaketissa.onkohan sitä siellä myynnissä?tietääkö joku itse vähän epäilen...muut ruuoat uskon löytäväni sieltä mut puuro taitaa lähtee suomesta mukaan.=)

vähän asian vierestä mutta kuitenkin..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 09:24 mervi kirjoitti:
hei!

meillä olisi kanssa matka jenkkeihin tammikkuussa. Olisi kysymys siellä jo olleille..minkälainen on jenkkilän vauvanruoka tarjonta..?olen kuullut et ihan hyvä on.meillä on vaan sellai ongelma kun tyttö ei syö kun tasan yhtä puuroa nutrician valmistamaa neljän viljan puuroa mikä on valmispaketissa.onkohan sitä siellä myynnissä?tietääkö joku itse vähän epäilen...muut ruuoat uskon löytäväni sieltä mut puuro taitaa lähtee suomesta mukaan.=)

Yhdysvaltoihin on aika tarkat rajat mitä elintarvikkeita saa viedä, varmaankin avaamattomia lastenruokapakkauksia saa viedä, mutta kannattaa ottaa selvää, ettei tule yllätyksiä. Esim mitään hedelmiä tai leipiä ei saa viedä. Vauvanruokaosastot kaupoissa olivat kyllä valtavia, luulisin että sieltä kyllä monenlaista löytyy =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 09:24 mervi kirjoitti:
hei!

Ehtisitköhän totutella vauvan vielä jollekin muulle puurolle? vauvapuuroista en tiedä mutta hotelleissa siellä ainakin oli näppäriä pikapuuropusseja, sekoitettiin vaan kuumaan veteen, kauraa, erilaisilla hedelmillä yms maustettuna ja ilman.
Ja tuo ruuan sinne vieminen on aika lailla hankala juttu. Tarkista tarkkaan tullista mitä saa viedä jotta et jää kiinni ja sitten pengota kaikkia matkatavaroita. Käsittääkseni maataloustuotteita ei saa viedä, mutta mitä se tarkalleen tarkoittaa niin en tiedä. Kentällä näkyi olevan "ruokatarkastajia" jotka poimi satunnaisesti ihmisiä tarkastukseen ja en tiedä oliko ne koiratkin treenattu sitten haistelemaan tiettyjä ruokia.

Meillä on avaamaton puuroaine mukana... onneksi ei tullissa tullut ongelmia senkään kanssa. Toisaalta koska lennot ovat pitkät niin ei kait voi odottaa että alle vuoden ikäinen söisi niitä samoja ruokia koneessa mitä aikuisetkin?? Joten meillä oli varattuna myös matkaruoka. Sen verran katsoin puurovalikoimia että niitä oli ja monenlaisia, mutta en osaa suoraan vastata oliko juuri toivomaasi. Lisäksi voin todeta että meidän neitokaiselle maistuivat kaikki mitä siellä hänelle tarjosin, mm makea peruna oli todella herkkua. Siihen kannattaa varautua että maitokorvikkeet ovat todella kalliita verrattuna suomalaisiin.

Yhteistyössä