pitkä syöntiväli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvan

Vieras
Vauvani syö aamulla aamupalan maitoa ja sosetta klo 10.30. Seuraavan kerran hän suostuu syömään klo 16. Minusta tuo on liian pitkä aika, mutta minkäs teet!

Onko muita?

Itse olen myös taistellut sellaisen asian kanssa, että vauva ei suostu mun ""syömisrytmiin"" vaan syö ihan millon sattuu huvittamaan huolimatta kellon ajoista.

Meillä ei esim. aamulla uppoa kun noin 50ml velliä, koska syö yöllä itsensä täyteen 2 kertaa.

Jos vauvasi syö aamupalaksi sosetta ja maitoa, sose luonnollisesti pitää nälkää paremmin kuin pelkkä maito. Vauvan joka syö soseita ei mun mielestä tarvitse enää noudattaa noita maagisia maksimiaikoja syömättä. Joskus maistuu vaan paremmin... ja minkäs sille voi.

Minä aloin antaa maidon ennen unia kyljellään vaunuissa, kun ei muuten huolinut ja heräsi sitten hetken päästä nälkäisenä. Nyt vauva on jo tottunut siihen että ennen unia juodaan maito, ja pullolle usein nukahtaakin.

Jos paino nousee normaalisti ym ei varmaan ole aihetta huoleen... tosin tiedän kokemuksesta että vauvan huono syöminen voi olla erittäin stressaavaa... mulle se ainakin on. Tai no, voi ehkä sanoa OLI koska meillä syödään jo paljon paremmin aikaisempaan verrattuna.

Minäkin hiukan huolissana tai ehkä vaan ihmeissäni kun meidän vauva nukkui jo 3 viikkosena 6-7 tuntia yhteen putkeen syömättä välillä, onneksi just yöllä. Ja nyt 7 viikkosena nukkuu koko yön 10 tuntia syömättä välillä. Tänään kävin neuvolasta kysymässä että pitäskö välillä herättää syömään mutta th sanoi vain että kun vauva kerta kasvaa hyvin rintamaidolla niin pitää antaa nukkua ja jos minun rintoihin pakkaantuu kovasti paljon maitoa niin pitää yöllä käydä lypsyllä. Kumpa saisitte jotenkin yö syönnit vähenemään niin rupeisi sitten päivällä se ruoka paremmin maistumaan. Meidänkin piti niin tehdä kun esikoinen oli 4 kk. Söi yöllä ja päiväl ei ruoka jaksanu maittaa. Rytmit oli sekaisin ja neuvolasta saatiin muuttamiseen oikeat ohjeet.

joo tiedän tunteen... meillä oli joskus pojan kanssa jotain 6h välejä kanssa ja saattoi sydä alle 100ml ja 6h päästä taas alle 100... hermot siinä meinas mennä, ja menikin.

Soitappa huviksesi neuvolaan ja kysäse mitä kannattaa tehdä.Minä soittaisin. Siellä ne tietää teidän tapauksen tarkemmin.

Tsemppiä kuitenkin... syökö vauvasi pullosta? Voisit koittaa esim velliä uppoaisiko paremmin. meillä toimi peruna-porkkanavelli ja nyt poika syö sekoitusta jossa puolet velliä ja puolet maitoa.

Yhteistyössä