Pitkään työttömänä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Onko palstalla muita jotka olleet pitkään, siis vuosia, työttömänä? Mitä jos ei koskaan löydy työtä? Kokoaikaista, pidempää siis.. Mitä teette päivät ja miten usein asioitte työkkärissä?

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;29055087:
kukaanko ei halua/uskalla ilmoittaa olleensa pitkään työttömänä?! :(

Mä uskallan. olen yli 20v ollut työtön jotain pieniä työllistämispätkiä ollut ja 10v olen ollut omaishoitajana siinä kaikki.

miten ne työkkärissä antaa sun olla työttömänä noin pitkään? Mulle tuli ties mitä työhön- ja humpuukikurssille osoituksia työttömänä ollessani...

[QUOTE="mie vaan";29055097]miten ne työkkärissä antaa sun olla työttömänä noin pitkään? Mulle tuli ties mitä työhön- ja humpuukikurssille osoituksia työttömänä ollessani...[/QUOTE]

No nyt mä en ole 3v ollut työkkärissä enää koska miehen yrittäjyyden takia en saa työmarkkinatukea mutta sitä ennen ihan hyvin annaettiin olla. Kävin ehkä maksimissaan 2 kertaa vuodessa työkkärissä monesti taisi olla vain 1 kerran vuodessa enkä ole joutunut kuin kerran kurssille ja työllistämistukipaikkaa kun olen ehdottanut niin yleensä on sanottu ettei niitä ole.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29055095]Mä uskallan. olen yli 20v ollut työtön jotain pieniä työllistämispätkiä ollut ja 10v olen ollut omaishoitajana siinä kaikki.[/QUOTE]

oletko minkä ikäinen? itsekin nyt yli 10v ollut periaatteessa työtön, välissä lapset tehty ja joitain työharjoitteluita, -kokeituita ja koulutuksia ollut. Mutta ei kunnon työtä.. Nytkin jo kuukausia haettu töitä ja koulutusta (alan vaihto), eikä mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;29055117:
oletko minkä ikäinen? itsekin nyt yli 10v ollut periaatteessa työtön, välissä lapset tehty ja joitain työharjoitteluita, -kokeituita ja koulutuksia ollut. Mutta ei kunnon työtä.. Nytkin jo kuukausia haettu töitä ja koulutusta (alan vaihto), eikä mitään..

40v.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;29055122:
vaikuttaako muka se että mies on yrittäjä ettet saa kelasta rahaa? nykyään ei onneksi miehen tulot vaikuta enää sen saantiin ja summaan :)

Kyllä se mulla vaikuttaa koska katsovat että teen muka toimistotöitä miehen firmassa. Yrittäjän kanssa jos on naimisissa ei ole helppo saada työmarkkinatukea. Toki saisin nykyään työmarkkinatukea jos mies olisi tavallinen työntekijä.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29055141]Kyllä se mulla vaikuttaa koska katsovat että teen muka toimistotöitä miehen firmassa. Yrittäjän kanssa jos on naimisissa ei ole helppo saada työmarkkinatukea. Toki saisin nykyään työmarkkinatukea jos mies olisi tavallinen työntekijä.[/QUOTE]

no johan on hassua.. kait nyt jollain tavalla pitäisi pystyä todistamaan ettet tee töitä miehellesi, jos et kerran tee :/

Itse olen 33v. Ja tilannetta vaikeuttaa se että on luottotiedot menneet :/ joten kaupan ala alkaa olla turha ala jonne yrittää työllistyä..ja koulutusta ei muualle ole. Alanvaihtoa siis tässä mietin, muttei sinnekään tunnu pääsevän opiskelemaan..

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29055149]Kuinka usein sä ap käyt työkkärissä?[/QUOTE]

en asioi normityökkärissä ollenkaan.. vaan typ eli sellainen enemmän muka henk.kohtaista palvelua ja tukia antava taho pirkanmaalla.. en nyt ole itse siitä kokenut kovinkaan paljon olevan apua. Olen nyt käynyt siellä muutaman kerran viimeisen vuoden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;29055159:
no johan on hassua.. kait nyt jollain tavalla pitäisi pystyä todistamaan ettet tee töitä miehellesi, jos et kerran tee :/

Itse olen 33v. Ja tilannetta vaikeuttaa se että on luottotiedot menneet :/ joten kaupan ala alkaa olla turha ala jonne yrittää työllistyä..ja koulutusta ei muualle ole. Alanvaihtoa siis tässä mietin, muttei sinnekään tunnu pääsevän opiskelemaan..

Juu no vaikeaa se tuntuu kelan kanssa olevan kun eivät vaan usko. Käytkö muuten usein työkkärissä?meinaan sitten kun työvoimaneuvojat laittavat mappi öö.hön eli on tavallaan toivoton tapaus työllistettäväksi niin ei tarvitse kuin n kerran vuodessa käydä.

Pätkätötä olen tehnyt ja oppisklelut välillä, mutta nyt olen ollut työtön taas toukokuusta asti. Mun on tarvinnut ilmoittautua työkkäriin 3kk välein.
Aloitin aikuislukiossa opinnot 27.8 . Ei vaikuta työttömyyskorvaukseen. Ópiskelu on iltaopiskelua ma-to ja tehtäviä on paljon. kokeiisnkin pitää lukea jne. Mulla ainakaan ole yhtään tylsää päivisin.
Töitä olen aktiivisesti hakenut, mutta jos töitä en sa niin ei sitten, mikis sitä pitäsi stressiä ottaa.
Kyn kirjastoissa, kaupassa, kaupungilla "ikkunaostoksilla"

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;29055170:
en asioi normityökkärissä ollenkaan.. vaan typ eli sellainen enemmän muka henk.kohtaista palvelua ja tukia antava taho pirkanmaalla.. en nyt ole itse siitä kokenut kovinkaan paljon olevan apua. Olen nyt käynyt siellä muutaman kerran viimeisen vuoden aikana.

Ok täällä vaan tavallinen työkkäri. Kyllä se kauhean vaikealta tuntuu työelämään pääseminen jos on kauan ollut työttömänä. Jopa työllistämistukipaikkoihin ei pääse.

itsekin nyt siis kesäkk asti kokonaan työttömänä ja kokoajan on haettu työtä ja koulutusta... mutta kun ei niin ei :/ uutta alaa siis olen ajatellut aloittaa, muttei edes omaehtoisiin maksaviin koulutuksiin tunnu pääsevän :( onneksi minulle on sanottu että saan opiskella sitten työmarkkinatuella vaikkei olisi täyspäiväistä. Tuokaan ei ole mahdollista kaikille...

alkaa mennä usko koko hommaan kun ei pääse edes 10-15h/vko tekemään :/ saati sitten että saisi edes 30h/vko työn.. Onneksi miehellä tilanne parempi ja hänellä töitä nyt tiedossa ainakin seuraavaksi 1,5v..

mä olen nyt 41v ja kyllä van menin uudelleenkoulutukseen, ihan nuorten sekaan =)
enkä kadu yhtään!

:)

Olen hakenut niin työvoimakoulutuksiin, kuin omaehtoisiinkin..eikä mihinkään pääse :/ luulin että edes noihon omaehtoisiin olisi helpompi päästä kun maksavat 300-400e..mutta olin väärässä..
toisaalta on vähän hakusessa mitä sitten edes haluaisin tehdä, mutta kaikki mitä voisin tehdä vaativat koulutusta ja osa vielä amk tasoa, johon todella ei ole mahkuja..

oon ollu työtön 2v. työkkärissä asioin 1-3kk välein. kyllä mulle jatkuvasti tuputetaan kaikenlaista. on ollut työnhaku kurssia, työharjoittelua useamman kerran. Nyt tosin totesivat että enää ei työharjoitteluun voi päästä. Harkitsen alanvaihtoa...

mä olen nyt 41v ja kyllä van menin uudelleenkoulutukseen, ihan nuorten sekaan =)
enkä kadu yhtään!

Mä olin 50+, kun viimeksi kouluttauduin uuteen ammattiin ja saanut hyvin oltua töissä. Nyt tosin työttömänä heinäkuusta alkaen, sijaisuuksia vain tehnyt silloin tällöin. Ikää nyt 58 ja alkaa näyttää huonolta saada enää vakipaikkaa tai pidempää pätkää.
Aika kyllä kuluu kotonakin, vaikka kuopuskin jo täysi-ikäinen, mutta se raha.

Yhteistyössä