Pitkä parisuhde - syrjähyppy - ikäkriisi

  • Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti
Sinipiika
Oikein. Kuinka harvassa suhteessa kuitenkaan puhutaan rehellisesti kunkin fantasioista?
Asioista pitää keskustella avoimin kortein, silloin ei ihan pienestä tule elämää järkyttävää katastrofia.

Niinpä.
Tälläkin palstalla on monta naisen kommenttia tyyliin: "jos mun mies tulisi ehdottamaan anaaliseksiä/parinvaihtoa/sitomista/nuolemista/kolmatta pyörää/rooliasuja, niin heittäisin pihalle".

Miksi?
Miksi noista asioista ei voi keskustella ja jakaa niitä?

Ei se ihme ole, jos mies haluaa vieraisiin, kun oma nainen ei kestä edes kuulla muusta, kuin siitä perinteisestä lähetyssaarnaaja-asennosta.
 
Viimeksi muokattu:
Mies-ajattelija
Joo, puhuminen on avain niin moneen asiaan parisuhteessa. Eihän toisen haluista ja haaveista voi tietää muuten kuin keskustelemalla. Siinä mielessä tuo että miehet vain menis vieraille kapea-alaiseen kumppaniinsa kyllästyneenä, olen kyllä sitä mieltä, että yhtälaisesti naiset lähtevät seikkailemaan. Nuo kaikki ovat vaan niin perskohtaisia asioita. Olenkin aina sanonut että parin pitää olla seksualisilla haluillaan suht samalla tasolla, muuten ei skulaa.
Ja toisen fantasioiden ja mielitekojen lyttääminen kyllä lyttää koko suhteen, näin on.
 
Pitääkö
mun mielestä parisuhteessa ei tarvitse keskustella kaikesta.

Itselleni ei tulisi mieleenikään kertoa seksifantasioistani miehelleni.
Näet hän ei niitä minun fantasioitani ikinä omalla kropallaan ja peniksellään pystyisi täyttämään.
Jos sanoisin että haluan sellaista ja tällaista, olen sata varma että hänellä ei seisoisi enää sen keskustelun jälkeen.

Sen vuoksi en myöskään kysele hänen fantasioistaan. Enkä edes halua tietää mitä hän ajattelee.

Meillä ei onnistuisi parinvaihdot eikä pettämiset.
Se olisi saman tien ovesta ulos kummankin puolelta ja omaisuus jakoon. tästä on puhuttu kyllä.

Me olemme olleet tästä "mykkyydestä" huolimatta aviossa vuosikymmenet.
Seksiä on, ja erittäin hyvää sellaista, useamman kerran viikossa ja siihen sisältyy paljon, paljon enemmän kuin pimeessä peiton alla lähetyssaarnaaja-asennossa.

Minusta enemmän tekoja (siis hellyyttä, koskettamista, toisen huomoimista, toisen kunnioittamista, rakastamista ja auttamista) ja vähemmän puhetta, on paljon parempi periaate.
 
Väenö
Alkuperäinen kirjoittaja Pitääkö;11234477:
mun mielestä parisuhteessa ei tarvitse keskustella kaikesta.

Itselleni ei tulisi mieleenikään kertoa seksifantasioistani miehelleni.
Näet hän ei niitä minun fantasioitani ikinä omalla kropallaan ja peniksellään pystyisi täyttämään.
Jos sanoisin että haluan sellaista ja tällaista, olen sata varma että hänellä ei seisoisi enää sen keskustelun jälkeen.

Sen vuoksi en myöskään kysele hänen fantasioistaan. Enkä edes halua tietää mitä hän ajattelee.

Meillä ei onnistuisi parinvaihdot eikä pettämiset.
Se olisi saman tien ovesta ulos kummankin puolelta ja omaisuus jakoon. tästä on puhuttu kyllä.

Me olemme olleet tästä "mykkyydestä" huolimatta aviossa vuosikymmenet.
Seksiä on, ja erittäin hyvää sellaista, useamman kerran viikossa ja siihen sisältyy paljon, paljon enemmän kuin pimeessä peiton alla lähetyssaarnaaja-asennossa.

Minusta enemmän tekoja (siis hellyyttä, koskettamista, toisen huomoimista, toisen kunnioittamista, rakastamista ja auttamista) ja vähemmän puhetta, on paljon parempi periaate.
Nuin se varmaan hyvästi mennöö. Minähi oon sitä mieltä, että jos elli kuvittelloo sen mustaksi niin kuvitelkoon. Ei siitä tarvitte tehä numeroa, puhumattakkaa siitä, että alakasin sitä tervoamaan....
 
Sinipiika
Alkuperäinen kirjoittaja Pitääkö;11234477:
mun mielestä parisuhteessa ei tarvitse keskustella kaikesta.

Itselleni ei tulisi mieleenikään kertoa seksifantasioistani miehelleni.
Näet hän ei niitä minun fantasioitani ikinä omalla kropallaan ja peniksellään pystyisi täyttämään.
Jos sanoisin että haluan sellaista ja tällaista, olen sata varma että hänellä ei seisoisi enää sen keskustelun jälkeen.

Sen vuoksi en myöskään kysele hänen fantasioistaan. Enkä edes halua tietää mitä hän ajattelee.

Meillä ei onnistuisi parinvaihdot eikä pettämiset.
Se olisi saman tien ovesta ulos kummankin puolelta ja omaisuus jakoon. tästä on puhuttu kyllä.

Me olemme olleet tästä "mykkyydestä" huolimatta aviossa vuosikymmenet.
Seksiä on, ja erittäin hyvää sellaista, useamman kerran viikossa ja siihen sisältyy paljon, paljon enemmän kuin pimeessä peiton alla lähetyssaarnaaja-asennossa.

Minusta enemmän tekoja (siis hellyyttä, koskettamista, toisen huomoimista, toisen kunnioittamista, rakastamista ja auttamista) ja vähemmän puhetta, on paljon parempi periaate.
Mielestäsi parisuhteessa ei tarvitse puhua siitä mistä toinen pitää? Et kerro omista seksimieltymyksistäsi etkä missään nimessä halua tietää miehesi mieltymyksiä.

Mistä ihmeestä sitten tiedät, että teidän seksinne on miehesi mielestä hyvää?
 
***
Totta on että meillä puhutaan varmaan asioista liian vähän. Mutta en mä mitään väkinäistä huomiota halua, että mun pitää sanoa miehelle että kehu mun hiuksia jne. Jos ei tollasia juttuja tule spontaanisti, niin sitten en varmaan herätä sellaisia tunteita. Jollain tasolla varmaan meidän seksielämä kaipaisi uusia suuntia. Ongelma on lähinnä varmaan minun rajoittuneisuus asiassa... olen niin häveliäs oman miehenkin kanssa ellen sitten ole enemmälti humalassa. Aiemmin en siis mitenkään ajatellutkaan että vieras mies olisi mulle mikään fantasia, eikä se ole vieläkään. Tää tapaus nyt oli tällainen sattuman kauppa, ja vielä kun kuunkiertokin oli sopivassa vaiheessa ja hormonit liikkeellä, niin...

Mihinkään parinvaihtoihin musta ei kyllä ikinä olis, ei oo mun juttu.

Eiköhän tää tästä. Jos vaikka jatkossa kävisi vähän useammin ulkona, niin ei olisi niin järkytys että miehet kiinnittää huomiota ;)
 
kumma juttu
Onko oikeasti totta, että nainen tulee tyytyväiseksi siitä, kun häntä kehutaan? hänen vartaloaan, hiuksiaan, silmiään jne.?

Toisaalta ollaan vailla sitä, että parisuhteessa ollaan rehellisiä...

Kestämätön ristiriita

Ok. valehdellaan sitten - pillupalkalla...
 
faktat kehiin
Vieraat miehet kehuvat tarkoituksenaan päästä pöksyihin eivätkä tarkoita mitä sanovat. Oma mies kun kehuu niin tämä tarkoittaa mitä sanoo. Kannattaako sen takia rikkoa omaa suhdetta kun joku puhuu paskaa saadakseen vain seksiä ei muuta. Näin poikamiehenä teidän mistä puhun... Panot ja aamulla omaan kotiin...
 
toinen poikamies
Vieraat miehet kehuvat tarkoituksenaan päästä pöksyihin eivätkä tarkoita mitä sanovat. Oma mies kun kehuu niin tämä tarkoittaa mitä sanoo. Kannattaako sen takia rikkoa omaa suhdetta kun joku puhuu paskaa saadakseen vain seksiä ei muuta. Näin poikamiehenä teidän mistä puhun... Panot ja aamulla omaan kotiin...

Olen kiittänyt Luojaa sadat kerrat siitä, että Suomessa on juntteja ukkomiehiä, jotka eivät ymmärrä hyvän päälle. Eivät siis lepertele vaimoilleen "kauniita valheita"

Nämä pikkurouvat pissivät hunajaa, kun heidän läskejään kehutaan "Aikuisen Naisen Kypsiksi Muodoiksi" ja heidän lehmänsilmiään "Ajatusten Syviksi Lähteiksi Joihin Haluaisi Sukeltaa" Pikkurouva on tuon jälkeen sulaa vahaa - antaa pimppiä, peppua ja ottaa lopuksi suikkiin - paljaalla. Oi kiitos Luoja kiimaisista pikkurouvista!!
 
Viimeksi muokattu:
näinkin päin
Olen kiittänyt Luojaa sadat kerrat siitä, että Suomessa on juntteja ukkomiehiä, jotka eivät ymmärrä hyvän päälle. Eivät siis lepertele vaimoilleen "kauniita valheita"

Nämä pikkurouvat pissivät hunajaa, kun heidän läskejään kehutaan "Aikuisen Naisen Kypsiksi Muodoiksi" ja heidän lehmänsilmiään "Ajatusten Syviksi Lähteiksi Joihin Haluaisi Sukeltaa" Pikkurouva on tuon jälkeen sulaa vahaa - antaa pimppiä, peppua ja ottaa lopuksi suikkiin - paljaalla. Oi kiitos Luoja kiimaisista pikkurouvista!!
Näkemäni dokumentti thaimaalaisista vaimoista Norjassa pisti ajattelemaan. Siellä eräs thai rouva komenteli jatkuvaan norjalaista miestään. Mies teki mitä vaimo käski, ihan uskomattomia juttuja, luopui täysin omista tarpeistaan, mies mukisi ja valitti kameralle, mutta vaimolle sanoi vain "kyllä, kyllä."

Ihan selvästi näki ettei mies ollut tyytyväinen vaimon toimintaan, mutta teki vain mukisematta mitä vaimo käski. Sitten selvisi syy: Nainen kehui miestä päivittäin hyväksi mieheksi ja kertoi rakastavansa tätä. Nainen ei näyttänyt tajuavan miten hän itse ajatteli vain itseään ja omia tarpeitaan ja miten mies jousti kaikessa. Naiselle "hyvä mies" oli sellainen mies joka tanssi kaikessa hänen pillinsä mukaan. Jos mies alkaisi vaatimaan samoja oikeuksia kuin vaimo, niin hän olisi hyvin nopeaan huono mies, jota vaimo ei rakastaisi. Tuli mieleen, että tämä mies tekee vaimonsa eteen mitä vain jos tämä kehuu häntä hyväksi mieheksi ja sanoo rakastavansa tätä. Ajattelin, että mies maksaa aika kalliin hinnan pelkistä sanoista, sanathan on helppo sanoa, tekojen tekeminen vaatii enemmän. Vaimo sanoo vain rakastavansa, kun taas mies luopuu täysin omista tarpeistaan. Tai ehkä miehen ainut tarve on se, että luulee/tuntee olevansa rakastettu?

Kyllä kehujen avulla voidaan miestäkin manipuloida, dokumentti selvästi tämän osoitti.
 
Viimeksi muokattu:
eino a
kiitos vinkistä! kokeilin eilen tuota silmiin sukeltamis-repiliikkiä. heti irtosi pesää. kerro lisää...

Olen kiittänyt Luojaa sadat kerrat siitä, että Suomessa on juntteja ukkomiehiä, jotka eivät ymmärrä hyvän päälle. Eivät siis lepertele vaimoilleen "kauniita valheita"

Nämä pikkurouvat pissivät hunajaa, kun heidän läskejään kehutaan "Aikuisen Naisen Kypsiksi Muodoiksi" ja heidän lehmänsilmiään "Ajatusten Syviksi Lähteiksi Joihin Haluaisi Sukeltaa" Pikkurouva on tuon jälkeen sulaa vahaa - antaa pimppiä, peppua ja ottaa lopuksi suikkiin - paljaalla. Oi kiitos Luoja kiimaisista pikkurouvista!!
 
Viimeksi muokattu:
Pietu
Pitkään parisuhteessa oltu ensirakkauden kanssa, lapset pieniä. Arki hoidetaan mutta keskinäinen kiinnostus on aika nollassa. Itse olen kotona lasten kanssa. Yhteisellä reissulla tässä sitten kävi niin, että vietin iltaa vieraan miehen kanssa - jutellen, siis mitään ei tapahtunut vaikka molemmin puolinen kiinnostus todellakin oli. Oma mieshän oli mukana, muttei siis minun seurassani viettänyt iltaa.

Tässä on jonkinmoista ikäkriisiä podettu jo pidempään, ja jotain ikään kuin puuttuu elämästä, en ole keksinyt että mitä. Tämä ilta vieraan miehen seurassa sai minut ihan sekaisin, en edes muistanut että ihan vaan seksiä voi haluta niin pahasti :D olen aina aiemmin ollut sitä mieltä että syrjähypyt on moraalittomia, ja jättäisin mieheni heti jos sellaista ilmenisi. Mutta nyt en ole enää varma... oli ihanaa kun tämä vieras mies halusi juuri minut, keskittyi vain minuun, ja kai siinä se kielletyn hedelmän makukin oli. Itse mies ei ollut varsinaisesti edes mitenkään erikoinen, vaan se mitä tunteita hän käynnisti minussa ja kuinka yllättynyt niistä olen. Mieskin oli naimisissa ja pienten lasten isä. Jonka omassa parisuhteessa näin toimitaan, sekä hän että vaimo.

Lähinnä kai mietin, että voisiko todella olla niin että rakkaus ja seksi ovat kaksi eri asiaa? Kun kaipaan huomiota mieheltä, olisiko oikein hakea se muualta "rasittamatta" miestäni? Sillä enhän itsekään varmaan huomioi häntä niin kuin hän haluaisi. Että voiko sitä kaikkea saada vanhasta parisuhteesta, parasta seksiä, tunnetta että olen seksikäs ja haluttava?

Sekava sepustus, mutta sekaisin olen minäkin. En uskonut joutuvani tällaisia asioita pohtimaan. Enkä olis joutunutkaan jos olisin pysynyt täällä kotona vaan...
Hormoonit ne on sinullakin jos naikkonen olet!
 
Viimeksi muokattu:
Millamagia69
Älä nyt hyvää liittoa haaskaa. Sinulla ja miehelläsi on hyvät mahdollisuudet lisätä kipinää liittoonne. Sitä minä en ymmärrä, miksi te lähditte yhdessä matkalla ja kuljitte erikseen. Olisitten nauttineet yhdessä viinistä ja tanssista. Kerrankin teillä oli mahdollisuus keskustella ilman, että lapsia piti hoitaa. Tehkää uusi matka vaikka johonkin kivaan kaupunkiin tai yhteisen harrrastuksen äärelle.

Kai teillä on yhteinen harrastus? Ja mikä sinulla on oma harrastus, se josta puhut innoissasi, se mitä teet ilman lapsia? Niiden kautta tulee keskusteltua muustakin kuin lapsista, jotka toki tarvitsevat ison osan huomiota.

Kerro miehellesi, että toivot hänen edelleen kehuvan hiuksiasi ja mekkoasi, kuten joskus seurusteluaikana. Kehu sinä puolestasi häntä, kiitä toki siivoamisesta, mutta muista myös upea hauis tai mitä hyvää hänessä onkaan.

Minusta tuntuu, että olet niin uppoutunut lapsiin ja kotiin, että kuka tahansa voi hurmata sinut yhdeksi illaksi. Mieluummin kannattaisi antaa se tilaisuus omalle miehelle. Voihan se olla kankeaa, kun ei ole vuosiin harjoiteltu, mutta kyllä se toisen kuuntelusta ja katselusta alkaa.

Jos omin neuvoin tuntuu hankalalta, niin menkää johonkin parisuhdeiltaan, kurssille tms.
Mä en ole kovin seksuaalinen ihminen, kerta kuussa tai harvemmin on ihan ok. Viihteellä käyn ehkä kerran tai kaksi vuodessa, joten mistään kovin usein tapahtuvasta asiasta ei olisi kyse. Tuskin miehelläkään, kerran sitä ei kiinnosta ja arkikin vie aika suuren osan elämästä. Taudit lienee estettävissä, enkä nyt ajatellut kertaluontoisen syrjähypyn vaikuttavan lapsiin mitenkään.

Mieheni on siis ensimmänen ja ainoa mulle joka suhteessa. Ja tosiaan kun en ole kovin seksuaalinen, ehkä tässä tapauksessa tuo ruumiillinen reaktioni tähän toiseen mieheen sai mut täysin ymmälleni.

Ja miten ne syrjähypyt sitten vaikuttaisi perhe-elämään, en tiedä. Mutta miten tämä nykytilanne siihen vaikuttaa? Jaksaako tähän tyytyä ikuisesti? Siis että elää vaan lapsille ja työlle? On välittämättä naiseudestaan? Kertokaa te vanhemmat ja kokeneemmat, miten olette tilanteen ratkaisseet ja ajatelleet.
Ehkä minunkin mieheni ajatteli samoin kun kävi vieraissa , "jos vain kerran kokeilen " , tulikin kolme kertaa kokeiltua peräkkäisinä päivinä. Kesälomani aikaan ainakin kerran taikka pari myös yhteisen ulkomaanmatkan jälkeen yö yhdessä mökillä. Nyt syksyllä tämä suhde paljastui. Olen täysin rikki.
 
Viimeksi muokattu:
vierailijaolli
Tyhmä kun olen kokeilin paranisiko pitkä ja arkinen parisuhde syrjähypystä. Minäkin olin vailla mieheni ihailua ja huomiota, enkä itsekään kyllä huomioinut häntä romanttisesti tai seksuaalisesti. Kun sitten työpaikan järjestämässä tilaisuudessa sain vieraalta mieheltä huomiota,imartelua ja flirttailua ihastuin kuin teinityttö. Emme sinä iltana tehneet muuta kuin jutetltiin ja tanssittiin, mieheni tuli vielä hakemaan minut. Sain kuitenkin mieheltä puhelinnumeron jonka hermostuksissani pudotin autoon kun mies tuli hakemaan. Ja tietenkin
mies näki sen numeron JA miehen nimen. Katseli mielestäni minua pitkää mutta ei kommentoinut mitenkään vaikka varmaan huomasi miten hermostuin kun hän antoi sen lapun takaisin minulle.

Olin aivan sekaisin enkä uskaltanut soittaa ihastukselleni. Parin päivän jälkeen hän soitti.
Suostuin hyvin ristiriitaisin mielin tapaaman hänet seuraavana iltana - kirjastossa välttyäksemme kysymyksiltä jos joku tuttava sattuisi näkemään. Sen jälkeen olimme melkein päivittäin yhteydessä kunnes suostuin lähtemään Tallinnan risteilylle työpaikan järjestämälle matkalle. Hän varasi huoneen samasta hotellista ja livahdin karkuun muista heti Tallinnaan tultuamme. Vietimme ihanan viikonlopun, hän lähti takaisin eri laivalla kuin minä. Taas oli mieheni vastassa tällä kertaa satamssa. Siinä hässäkässä puhelimeni joutui tax-free ostosten sekaan ja mieheni käsiin kun hän kotiin tultuamme tyhjensi kasseja tuliasista.
Ja totta kai ihastukseni piti juuri silloin lähettää minulle viesti ja kiittää ihanasta yöstä ja vannoa rakkauttaan. En tiedä oliko mieheni painanut numeron muistiin siitä pudottamastani lapusta vai kysyikö ihan sokkona onko kyseessä sama mies? Ja olenko ollut uskoton?
En voinut muuta kuin myöntää. Mies pakkasi sanaakan sanomatta matkalaukun ja lähti.
Ei vastannut puhelimeen, lapset ihmettelivät minne isä lähti eikä minulla ollut mitään vastausta.
Sain jotenkin lapset sänkyyn ja romahdin. Itkin koko yön. En voinut ymmärtää miksi olin pettänyt miestäni. Enkä todella tiennyt mitä tekisin.
Mieheni tuli kotiin myöhään maanantai-iltana valmiiksi allekirjoitetun avioerohakemuksen kanssa. Ei halunnut kuulla yhtään mitään mitä oli tapahtunut, totesi vain jäänkylmästi ettei ole mitään keskusteltavaa ja hänen tuomarinsa hoitaa nyt tätä eroasiaa.
Oli myös vuokrannut tilapäisen asunnon johon voisi muuttaa viikon kuluttua.
Ja lapsille hän kertoo tilanteen ja mistä se johtuu heti aamulla, saisin olla mukana jos haluan.

Itkin ja rukoilin ettei hän rankaisisi lapsia (10-v ja 13-v) minun virheestäni mutta vastaus oli itsehän tämän olet aiheuttanut. Ja niinhän hän aamulla kertoi.

Nyt paljastumisesta on kulunut neljä kuukautta. Mies asuu kaksiossaan ja pitää lapsia luonaan joka toinen viikonloppu. Lapset ovat ihan rikki enkä itse tiedä miten voin antaa itselleni anteeksi.
Mieheni ei ainakaan ikinä tee sitä. Ja avio-eron saamme parin kuukauden kuluttaa - halusin tai en.
Varmaan monien ihastuminen päättyy onnellisesti. En kuitenkaan usko että riski on sen lyhyen onnenhetken arvoinen. Olen itse niin rikki että en edes enää muista ihastukseni nimeä. Kuraattorin mielestä se voi johtua uskottomuuden paljastumisen aiheuttamasta traumasta.
Sitä saa mitä tilaa
Hänen numeronsa pyyhin jo silloin kun paljastuin - ja mitä sillä enää tekisinkään.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
mun mielestä parisuhteessa ei tarvitse keskustella kaikesta.

Itselleni ei tulisi mieleenikään kertoa seksifantasioistani miehelleni.
Näet hän ei niitä minun fantasioitani ikinä omalla kropallaan ja peniksellään pystyisi täyttämään.
Jos sanoisin että haluan sellaista ja tällaista, olen sata varma että hänellä ei seisoisi enää sen keskustelun jälkeen.

Sen vuoksi en myöskään kysele hänen fantasioistaan. Enkä edes halua tietää mitä hän ajattelee.

Meillä ei onnistuisi parinvaihdot eikä pettämiset.
Se olisi saman tien ovesta ulos kummankin puolelta ja omaisuus jakoon. tästä on puhuttu kyllä.

Me olemme olleet tästä "mykkyydestä" huolimatta aviossa vuosikymmenet.
Seksiä on, ja erittäin hyvää sellaista, useamman kerran viikossa ja siihen sisältyy paljon, paljon enemmän kuin pimeessä peiton alla lähetyssaarnaaja-asennossa.

Minusta enemmän tekoja (siis hellyyttä, koskettamista, toisen huomoimista, toisen kunnioittamista, rakastamista ja auttamista) ja vähemmän puhetta, on paljon parempi periaate.
ihmetyttää sinun vilkkaat fantasia tuplapenetraatioineen tummien kanssa. etkö voi harrastaa täysillä ilman fantadioita. mistä fantasiat tulevat?olen mies enkä koskaan fantasioi toisista vaimon kans autossa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailijaolli
Minäkin ihmettelen miehen äkkijyrkyyttä asiaan. Jos suhde on päässyt arkiseksi eikä kumppaniaan arvosta tuollainen ihastuminen on aika luonnollista. Sänkyyn ei kannattaisi sen ihastuksen kanssa heti rynnätä, mutta kannattaako perhettä rikkoa yhden panon vuoksi.
Täällä huora puolustelevat kaltaisiaan tosi on8
Kai miehelläkin oli osuutta suhteen väljenemiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä