Hae Anna.fi-sivustolta

Pitkään kestänyt kummallinen "flunssa"

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Triiu, 10.09.2008.

1. Triiu Vierailija

Olen nyt sairastanut jonkinlaista flunssaa yli 5 viikkoa. Missään vaiheessa en ole ollut hirveän kipeä, pahimmillaan kuumetta oli 38, ja ääni täysin poissa. Pientä lämpöilyä, äänen käheyttä, ja nivelten kipeytymistä (etenkin sormet ja polvet ovat kipeät) on kuitenkin ollut elokuun alusta asti. Lisäksi tuntuu että hiukset tippuu päästä, niitä irtoilee jatkuvasti.

Elämä on ollut aika kiireistä, muutin Suomeen usean vuoden poissaolon jälkeen heinäkuussa, ja olen sen jälkeen yrittänyt löytää töitä, remontoida asuntoa ja hoitaa käytännön asiat kuntoon ennenkuin muu perhe ja muuttokuorma saapuu ensi kuussa.
    Voiko stressi vaikuttaa flunssaa pitkittävästi, vai pitäisikö jo harkita lääkärissä käyntiä?

2. Rahikaisella Vierailija

...on ollu pitkään flunssantapanen ja ei kuitenkaa....lääkäriin ja sassiin siitä....ulkomailta oot voinu saada jonku ihmetaudin!

3. mie vain Vierailija

Suosittelen että otatte vakavasti nuo "pikku" flunssat. Juuri luin jostain lehdestä kolme eri tarinaa sydänsiirto potilaista. Eräskin mies oli saanut flunssasta sydänlihas tulehduksen jonka seurauksena hänelle tehtiin sydämen siirto. Tunnen myös naapurin jolle tehtiin samasta syystä myös sydämen siirto. Siis älkää hyvät ihmiset vähätelkö flunssan hoidon tärkeyttä.
    Se on pikku juttu olla pari päivää petissä ja keskittyä hoitamaan sitä pikku flunssaa. Itselläni se meni ohi kun maltoin sen tehdä. Toki löytyy syitä miksi ei ehdi kuten aloittajalla, mutta mitä iloa siitä on jos seuraukset voivat olla noinkin vakavat ?????
    Siis vain pari päivää vai loppu elämä ?

4. myös... Vierailija

Podettu jo useampi viikko flunssaa...! Nenä vuotanut, välillä varsin heikko olo, kurkku toisinaan kipeä jne. mutta varsinaista kunnon tautia ei ole ollut...! (Siis korkeaa kuumetta tmv.) Kerran käyty lääkärillä, joka vakuutti että kaikki on hyvin, ei nestettä poskionteloissa eikä limaa keuhkoissa, ja toisen kerran sairaanhoitajan luona joka otti pikakokeena tulehdusarvot, jotka olivat normaalit.

En tiedä mikä tauti tämä on, mutta alkaa olla vitsit vähissä...!:( Laskee tälläinen usean viikon kestänyt "pikku nuha" yleiskuntoa, ja kun mitää varsinaista lääkettä ei ole tarjolla kun ei varsinaista "tautia" ole (esim. keuhkoputken- poskiontelontulehdus ymv.) Buranaa menee 1-2 tablettia viikossa aina niinä päivinä kun kurkku on kipeä.

5. YxVaan Vierailija

Mul on ollu heinäkuusta saakka nuha.Ensin oletettiin,että se on allergiaa, mutta nuha sen kun jatkuu /= Poskionteloissa ei ollut tulehdusta, eikä muuta oiretta ole paitsi satunnainen kuume, vähän reilu 37. Työssä oon käyny ja ollu välillä poissa, kuten nytkin istun kotona potemassa tautia.Ahdistaa,kun yöllä nukkuminen on hankalaa ja tulee tunne,ettei henki kulje.

Tänään iski sitten tuhkarokon tyyppinen ihottuma koko kehoon. Lääkäri sanoi,että on viruksen aiheuttama ja menee ohi.Mä taas veikkaan että mul on tuhkarokko, vaikka sellaista ei pitäis esiintyä rokotusten takia.Mistäpä tuosta tietää, jos on jokin mutaatiovirus, josta tulee kaikennäköistä oiretta,Plaah!

Mitäköhän seuraavaksi? /=

6. gkgkhglg Vierailija

7. YxVaan Vierailija

Mun tapauksessa hiv:in mahdollisuus on erittäin pieni.Ja jos epäilisin hiviä, olisin käynyt jo testeissäkin(oon käynykin nuorempana, kun silloin asiasta puhuttiin usein ja tulin vainoharhaiseksi asian suhteen)

8. Triiu Vierailija

ja mahdoton muutenkin. Minä olen menossa lääkäriin parin tunnin päästä, sillä nyt iski taas kuume ja ihottumaa. Käskivät käymään kun soitin...

9. Minulla on ollut heinäkuun alusta asti kipeä olo.
    Poskionteloita särkee ja varsinkin oikeaa puolta. Suussa on omituinen tunne, kieli on kipeä ja sekin tuntuu oudolta. Rauhaset on kipeät, mutta eivät ole turvonneet. Koko kaulaa aristaa välillä. Oikeata silmää särkee ajoittain.
    Olen käynyt kahdesti lääkärissä, mutta mitään muuta ohjetta en ole saanut kuin syödä paljon vitamiineja, levätä ja toivoa parasta.
    Yritän huuhdella itse poskionteloita, mutta nytkään vesi ei mene läpi.
    Kerroin tästä lääkärille viime viikolla (kävin taas kun alkaa huolestuttaa) ja hän sanoi, että minulla ei voi olla poskiontelotulehdusta koska ääneni on kirkas. Vaikka siis niistän vihreätä limaa ja onteloita särkee.
    Tsemppiä lääkärikäynnille! Oma flunssani on ja pysyy. Kaipa tähän tottuu.
    Työkaverit on vähän huolissaan, kun niistän jatkuvasti. Mutta kun kuumetta ei ole, ei voi olla poissakaan.

10. nunnukka Vierailija

"Mutta kun kuumetta ei ole, ei voi olla poissakaan. "

Ei kuume ole mikään kriteeri. Jos sinä tunnet itsesi sairaaksi etkä koe olevasi työkykyinen niin kotiin vaan.

11. hööähöh Vierailija

Miehethän ne käy tuolla Virossa naisissa, sitä ei koskaan tiedä kuka on kantaja. Virossa huippupaljon hiviä sairastavia.

12. kipee kans Vierailija

Mulla flunssa ollut nyt neljättä viikkoa ja varasin just ajan lääkäriin.
    Luin www.tervepotilas.fi sivulta, että jos flunssa jatkuu pari viikkoa, pitäis mennä lääkäriin. Olen kyllä omin avuin auttanut flunssan jatkumista, sillä olen käynyt töissä ja välillä myös urheillut. Tyhmä ku ei tajuu levätä, ei muka ole aikaa...

13. YxVaan Vierailija

Täälläkin päässä sairastelu sen kun jatkuu, ties kuinka monetta viikkoa.Nyt tätä perhanan ihottumaa on alkanut vielä kutittaakin enkä nukkunut sen takia viime yönä yhtään.Sain puhelinreseptillä jotain kutinalääkettä ja kortisonirasvaa.Jos ens yö olis jo helpompi..

Nyt on kuulemma liikkeellä sitkeätä flunssavirusta, johon kuuluu myös ihottuma. Mä olen kyllä silti edelleen sitä mieltä, että mul on joko paha nokkosrokko tai sitten tuhkarokko )=

14. UunoH Vierailija

Minulla on olltu nuhaa jo puolisen vuotta. Paperinenällinoja kuluu paljon. Mutta mitään flunssan oieita ei kylläkään ole, vain pelkää nenän vuotaminen. Täytyy tosiaan mennä lääkäriin. Muistuu mielen tuttava, jolle tuli yllättävä nuha ja verenvuotoakin nenästä, vaikkei ollut flussa. Asiiaa tutkinttin, ja häneltä löytyi pahanlaatuen verisyöpä (taudilla jokin hienompi nimi jonka olen unohtanut) johon hän pian kuolikin.

15. kk Vierailija

Minä olen niistänyt jo yli puolitoista vuotta. N. Tunnin välein päivästä riippuen joudun niistämään. Ei hajuakaan mikä taustalla

16. blaah Vierailija

joskus tuollaiseen voi olla ihan yksiselitteinenki syy että sierain on pienentynyt jos olet esimerkiksi loukannu nokan jossain tuo tunteen että nokka ois jatkuvasti tukossa..

mutta jos se ihan oikeasti vuotaa jatkuvasti niin kannattaa ettiä syitä ympäristöstä esim jos on hometta niin aiheuttaa nuhaa alussa pikku hiljaa alkaa muut oireet silmä tulehduksia korvatulehduksia silmien äkillistä vuotamista keuhkokuumeen riski ja hengityksen salpaus oudot ihottumat jne ..ja lopulta voi vastustus kyky lopullisesti pettää ja sit maataa teholla.

mutta yleisin syy pitkittyneeseen flunssaan on yleenssä tällainen yksinkertainen syy että kuiva huone ilma ..jos huone ilma on kotosalla liian kuivaa niin se aiheuttaa jatkuvaa nokan vuotamista yleensä helpottaa osittain kun ulos lähtee siihenki on olemassa muutamaki helppo ratkasi hommaa huone kasveja tai ilman kostuttimen.

ois toki et liikaa vetoa ois huoneistossa mutta se kyll aiheuttais rajujakin flunssia kurkkukipuja yms

17. Nuhanenä Vierailija

Ei se flunssa mikään vakava tauti tosiaankaan ole: meidän kunnan terveyskeskuksessa ei flunssan takia päästetä lääkärin vastaanotolle, vaan ohjataan hoitajalle.

Hoitajan lappu ei oikeuta sairaspoissaoloon (näin sanoo työehtosopimus ja työnantaja) eli flunssassakin ihminen kuuluu työpaikalle.

Ilmeisesti lääkäriajat säästetään oikeasti sairaille - ei flunssapotilaille.

18. !!! Vierailija

minulla flunssat kestävät usein aina pitkälti reilun kuukauden. Olen altistunut homeelle ja yksi oire niistä on pitkään kestävät flunssat!

19. vierailija Vierailija

flunssa ei liity sydänlihas tulehdukseen millään tavalla ! Vain kuumeisena urheilun harrastaminen liittyy. eli leposykkeesi kuumeisena ei saisi ylittyä roimasti tai mahdollisuus sydänlihas tulehdukseen kasvaa...

20. väsynyt Vierailija

Flunssa kestänyt nyt reilu 3 vk. Poskionteloita särkee ja kurkkuun valuu limaa (ei kuitenkaan tulehdusta, katsottu röntgenillä ja ultralla). Lämpöä oli 2,5 vk, jonka jälkeen menin töihin. Seuraavana yönä lämpö nousi. Vuorokauden kesti ja laski. Edelleen silti olo voimaton ja kipeä, olen erittäin väsynyt. Miksi tämä ei taltu. :(

21. Panomies Vierailija

Nappasin kans virosta miesflunssan, ei auttanut edes partavesi palleille

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus