Hae Anna.fi-sivustolta

Pitkäperjantain merkitys?

Viestiketju osiossa 'Elämänkatsomus' , käynnistäjänä Mikko Lahti, 09.04.2009.

1. Mikko Lahti Vierailija

Luovutatko verta ennen pitkiä juhlapyhiä? kysyi Keskipohjanmaa-lehden gallup

- Ei, vastasi 78% lukijoista.

Onneksi Jeesus luovuttaa verensä meidän puolestamme että eläisimme iankaikkisesti. Kaikkivaltiaan Jumalan keskeinen ilmoitus pitkäperjantain sanomasta:

39. Niin toinen pahantekijöistä, jotka ristillä riippuivat, herjasi Jeesusta: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
    40. Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
    41. Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."

42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".

43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." Luuk.23:39-44

Kun Jeesus, meidän Herramme kuoli ristillä ja vuodatti verensä, niin salattu Jumala otti pois maailman synnit, myös sinun ja minun kaikki rikokset ja synnit,ks. Joh.1:29.

Jos uskot tähän Jeesuksen ristintyöhön Golgatalla, niin olet Jumalan helvetistä pelastama eli vanhurskauttama ihminen.
    Aabrahamin tavoin Herra lukee silloin sinun uskosi sinulle vanhurskaudeksi,ks. Room.4:3

Sillä tämä Jeesus joka tapettiin ristille, ja joka synnittömänä vuodatti verensä meidän syntiemme tähden, on myös Sinun Pelastajasi ja Tuomarisi hyvä lukija.

Mikko Lahti
    saarnaaja
    http://www.pp.kpnet.fi/mila

2. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    On ilmeisesti elänyt johonkin aikaan Lähi-Idässä.
    Hän oli Englantilaisen piispan mukaan roomalaisen sotilaan ja "neitsyt" Marian avioton poika.
    Elinaikanaan syyllistyi erinäsiin rikoksiin laillista yhteiskuntaa vastaan.
    Tuomittiin ristinpuuhun senaikaisen roomalaisen käytännön mukaisesti ja haudattiin joukkohautaan muiden rikollisten kanssa.
    Eikä täydellä varmuudella haudasta mihinkään noussut.

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ USKOVAISET LAJIKUMPPANIT

3. KARS JEDIMESTARI Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    JEESUS SYNTYI teleportaation kautta valonkansantährtialuksesta marian kohtuun opetti padfawaneilleen mestarin oppiia kavaleettiiin ´Juudaksen toimresta koska hän siiryi voimanm pimeälle puolelle , nouysi haihdutti itsensä energiaksi johon jokainen mestarin opin kulkija pystyy jos haluaa.

t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI

4. Mikko L Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Miksi uskoa valheprofeettoihin kun Raamattua lukemalla totuus löytyy niin korpikommunistille kuin ökyrikkaallekin?.

Taivaallista totuutta paetaan.
    .
    Pankkimies Björn Wahlroos siirsi kirjansa Ruotsiin. Todennäköisesti Venäjä-pelon, tulevaisuuden pelon tai veronkierron takia.

Esko Seppänen tutkiskelee pankkipohatan taustoja:

Björn Wahlroos, epävirallinen kirja-arvostelu — eskoseppanen

Olikohan se isänmaallinen teko? Vai alkavatko ahneuden synnit painamaan B. W:täkin?
    Sillä tutkimaton Jumala voi ryhtyä puhumaan menneisyyden tileistä Östermalmskällarenissakin laatuviinin ja lihapatojen lämmittelystä huolimatta?

5. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olisihan se hyvä, jos jumala rankaisisi noita ahneita roistoja , mutta kun se ei niin tee. Mielikuvitusolento ei ketään palkitse eikä rankaise.

Mato se meitä odottaa , niin sinua , kuin minuakin.
    Siellä madon suussa on meidän paratiisi ja ikuinen elämä.

6. Uudestisyntynyt Vierailija

Pitkäperjantailla on minulle ihan erityinen merkitys. Nimittäin viisi vuotta sitten pitkäperjantaina klo 03 aamuyöllä tiesin, että olin tullut uskoon, kirjaimellisesti yhdessä yössä. Silloin minunkin "lihani" ristiinnaulittiin, vanha ihminen minussa kuoli ja olen siitä lähtien ollut uusi luomus, uudestisyntynyt ja pelastettu Jeesuksen omaksi. Se on ollut elämäni tärkein tapahtuma.

7. Mikko L Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Mielenkiintoista.

Oliko sinun haikea jättää pois "vanhaa ihmistä"? Entä onko vanha aatu esitellyt uusiakin temppuja - vanhojen lisäksi - viime aikoina?

8. Uudestisyntynyt Vierailija

Ei ollut vaikeaa jättää entistä elämää pois. Siinä lähti viinat ja tupakat kertaheitolla.

Mitä tarkoitat vanhan aatun uusilla tempuilla? No jos se vaikka tarkoittaa sitä, että ihastuu johonkin mieheen, joka osoittautuukin olevan naimisissa, niin kiusaus pitää näpit irti siitä miehestä on ollut alkuaikoina lähes voittamaton. Mutta nyt on taas lihan himot naulittu ja pantu kuriin. Ihmeellistä, miten Jumala vastaa. Kerran minä suorastaan huusin (siis en ääneen, vaan hengessäni) tämän ihastuksen takia Herra puoleen. Hän vastasi minulle heti, sanoin tekeväni Hänen Tahtonsa mukaan ja sain ihmeellisen rauhan. Ja kiusaus häipyi samantien.

Kysyn vielä Mikko, mitä itse tarkoitit vanhan aatun uusilla tempuilla?

9. Mikko L Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Kuten varmaan tiedätkin, kun elämme Jeesuksessa, niin meillä on jatkuva uskon kilvoittelu. Siis taistelu omaa lihaa, syntiä, Saatanaa ja kuolemaa vastaan,ks Room. 7

Nyt kun Saatana huomaa että olet vaihtanut valtakuntaa - siis siirtynyt Saatanan valtakunnasta Jumalan valtakuntaan, niin voihan olla että valheen isä - muun eksytyksen ohella - käyttää hienostuneempia keinoja langettaaksesi sinut tuon ukkomiehen pauloihin.

Tai jonkin verevän jumalattoman sinkun palvelijattareksi. Häntä ja hänen epäuskoisia kavereitaan Saatana (diabolos, ts hajalleenheittäjä, ulosheittäjä) voi myös käyttää irroittaakseen sinut Jeesuksen yhteydestä.

Meillä on loppuun saakka taistelu myös helmasyntiämme vastaan.

10. Uudestisyntynyt Vierailija

Hienostuneita keinoja on sielun vihollisella ollut jo nyt, sillä koko tämä ihastusjuttu tapahtui seurakunnassa, jossa käyn ja jossa tämä ihastuskomistusmies on pastorina. Molemmat olemme uskovaisia, mutta se ei meitä varjele Saatanan hyökkäyksiltä, taitaa pikemminkin olla päinvastoin.
    No voihan sitä vielä tulla uusia kiusauksia, sitten on vaan taas taisteltava. Jokainen voitto sielun vihollisesta vahvistaa uskoa.

11. kotoilija Vierailija

Luin netistä Jeesusta esittäneen miehen haastattelun. Hänen on vaikea käsittää ristinkuolemaa. Kuuntelin eilen radiojumalanpalveluksen. Melko vaikean elämän jälkeen ymmärrän Golgatan tärkeyden. Miksi sanomaa on vaikea käsittää. Ja onko tuska ja kilvoittelu tärkeää. Näitä olen paljon pohtinut. Ei rakkautta tarvitse pelätä. Entiselle päihderiippuvaiselle päivä kerrallaan toipuminen riittää. Terve elämänasenne on kaikille tarpeen.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri