pitkät menkat

  • Viestiketjun aloittaja epäilyttää
  • Ensimmäinen viesti
epäilyttää
Kestääkö kenelläkään menkat yli viikkoa, jopa 10 päivää, niin että sen olisi todettu olevan ihan normaalia?!
Mulla niihin vuotopäiviin sisältyy kyllä aina aluksi rusehtavaa vuotoa, samoin loppupäivät on vähäistä vuotoa. En käytä pillereitä. Endometrioosia epäilty.
 
N22
Menkat todellakin voivat olla pitkät ilman että mitään on vialla! Itselläni kesti ilman pillereitä helposti ainakin viikon, alku-ja loppuvuotoineen. Sinänsä se on todella rasittavaa, ja pillereiden (nyt Nuvaringin) avulla kiertokin on aivan normaali ja menkkojen kesto se n.3pv.

Helpottaa elämää kummasti... :) Kannattaa kokeilla pilsuja jos asia tuntuu vaivaavan.
 
maarit
Mulla tuollaiset oireet aiheuttivat munasarjakystat. Sitten pikkuhiljaa kuukautiset jäivtä kokonaan pois. Ja sitten pitikin syödä puoli vuotta keltarauhashormoneja ja tilanne korjautui.

mutta voi olla nomaaliakin vaihtelua. Seuraa silti.
 
Piiitkääät on
Voi kun menkat kestäisikin VAIN 10 päivää!! ei minulla ole mitään tulehuksia eikä sairauksia vain kuparikierukka (vielä 2kk ja sit saan hormoonikierukan) ja menkat kestää 20 päivää! kierto on 28 päivää. joka päivä ihan verta tulee, ei mitään ruskeeta möhnää ollenkaan. pitkät ja RUNSAAT menkat rajottaa elämää tosi paljon. 3 päivään ei voi lähteä kotoa mihinkään kun suurimmatkaan suojat ei riitä 30 min. kauempaa.

Mutta yleensä jos on menkat normaalit ja yht äkkiä kestääkin paljon pidempään niin kannattaa käydä tarkastuksessa piakkoin.

Joskus vuosia sitten kerran menkat kesti 5 päivän sijasta jo 10ttä päivää ja kun vihdoin päätin mennä lääkäriin niin ultralla katto ja sanoi että jotain (alkio?) siellä on ollut ja nyt kipin kapin kaavintaan ettei tulehdu. ei minulla ollut silloin mitään kipujakaan. ja se vuoto oli koko ajan runsasta verta.
 
epäilyttää
Niin, siis mut on kyllä tutkittu kaikinpuolin, eikä mitään muuta ole löytynyt paitsi mahd pieni endometrioosi kohdun takana. Tilanne on kestäny jo yli 3 vuotta, siksi olen oikeastaan jo tilanteeseen tottunut. Nyt vaan haaveilen raskaudesta, minkä myötä asia korjaantuis.
 
argh
Mulla on kans normaali vuotopäivien kesto 20 pvä. Käytän kuukuppia ja kestositeitä, mutta silti kolmena päivänä ei pääse minnekään, koska 30 min välein pitää juosta vessaan. E-pillereillä on saatu vähennettyä päivät 15. jes.
 
131313131313131313131313
mä ihmettelin kun luin lehdestä että joillakin yleensä kestää kuukautiset 3 tai 4 päivää, mulla on yleensä kestäny 6 ja pari kertaa jotain pari viikkoo! mulla oli elaastarit ja sillon oli ihan ok ja mä lopetin ne ja kierto on aika sekasin... se voi myös olla että jos on hypermenorrea niin voi olla verenvuototauti varsinkin jos on jotain muuta verenvuotoo, mulla on tullu usein hampaita pestessä verta ja oon aatellu sen johtuvan jostain ientulehduksesta mutta sitä vuotoo on tullu jotain parinkymmenen vuoden ajan niin tuskin se on ientulehdus...
 

Yhteistyössä