Hae Anna.fi-sivustolta

Pitkät, tasalatvaiset hiukset kerrostetuiksi?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä vohveli (vierailija), 22.07.2009.

1. Onko muilla elleillä miten kokemuksia pitkien hiusten kevyestä kerrostamisesta tms. muotoon leikkaamisesta, joka ei kuitenkaan nappaisi hiuksista pituutta pois lähes ollenkaan? Ymmärtääkseni tämä on mahdollista.

Minulla on pitkät (suorana auki n. 10 cm rintsikan hakasten alapuolelle) ulottuvat hiukset. Keskipaksut ja muuten hyväkuntoiset, mutta jotenkin hirveän vaikeat laittaa ilman aikaavievää suoristamista, kiharrusta jne. Nyt luonnostaan aika suora tukkani on usein vain ponnarilla, jonka vielä suoristan. Tykkäisin pitää tukkaani enemmän auki, mutta vierastan ajatusta voimakkaasta hiusmallista enkä halua luopua radikaalisti hiusten pituudesta. Tasapitkä taas on vähän tylsä. Olisiko kerrostaminen siis ratkaisu?

2. kannattaa:) Vierailija

MUTTA kannattaa etukäteen miettiä millaisen kerrostuksen haluat.

*sellaisen jossa raja on "selvä" kerrosten välillä, vai "huomaamattoman"?

*miten lyhyeksi olet valmis lyhentämään osan hiuksista?
    (Ymmärrän ettet ehkä halua luopua pituudesta, mutta mitä pidempi hius on, sitä raskaampi se on. Eli jos haet hiuksiin ilmavuutta, se vaatii hiusten lyhentämistä sen verran lyhyiksi etteivät ne painu "päätä myöten" kuten pitkät hiukset)

*kannattaa myös miettiä olisiko hyvä malli sellainen jossa hiukset olisi kerrostettu ja edestä hieman lyhyemmät? Se antaa kasvoille ilmettä ja monipuolistaa hiusten laittamista, ja nämä lyhyemmät hiukset saa myös käännettyä useammalla eri tavalla kun pitkät hiukset.

*myös hiusten laatu vaikuttaa, eli miten paksut ovat, miten suorat/laineikkaat/kiharat jne.

Jos ajatellaan että hiusmallisi on tällä tavalla tasapitkä:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/12/02/article-1091208-0283B6B9000005DC-511_306x423.jpg

Niin elävyyttää hiuksiin saat esim. näillä malleilla: (tuo lyhin malli siis pidempänä, mutta samaan tapaan leikattuna eli edessä lyhyempää mikä pitenee taakse päin)

3. kannattaa:) Vierailija

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/2tiistai/hiukset/goldwell/495024.jpg

4. Kannattaa :) Vierailija

http://img295.imageshack.us/i/tukka35qo.jpg/

5. kannattaa :) Vierailija

http://romabeauty.net/yahoo_site_admin/assets/images/hairModel01.229203103_std.jpg

6. biibbaab Vierailija

Mikä tällaisen "kampauksen" idea on? Kuka haluaa leikata tukkansa näyttämään ohuelta hiirihäntäiseltä kammotukselta?

7. kokenuuuut Vierailija

Viimeksi kampaajalla käydessäni pitkä tukkani kerrostettiin. Ja juuri samoista syistä kuin omasikin.

Itse en ole ollut lopputulokseen tyytyväinen, päin vastoin. Kerrostuksen vuoksi latvat näyttävät ohuelta, ja ne tuntuvat jostain syystä myös kärsivän nyt enemmän käsittelyistä yms. Samoin näyttävät nyt vähän ylikasvaneina huomattavasti epäiistimmiltä kuin tasapitkinä. Vaikka tasapitkä matto ei välttämättä olekaan kaikkein kaunein, niin mielestäni se on kuitenkin nätimpi kuin latvaa kohti oheneva liru. Niin ja se ponnarikin oli tasapitkällä nätimpi. Itse koin ongelmaksi myös sen, että tukkani on aika raskas. Eli vaikka päällihiuksista pituutta lähti aika paljonkin, niin siltikin ne olivat liian raskaat, eli en saanut kerrostuksen avulla tukkaani juurikaan keveyttä enkä eloa.

Itse suosittelisin ennemmin jotain vaihtelevaa muotoa hiuksiin. Esim. v- tai u-malliin leikattu takaosa ja kasvojen sivuille sulkamaisesti veitsileikattuja hiuksia kasvoja kehystämään.

8. Itsiwretti Vierailija

Ap varmaan päättää millaisen kampauksen haluaa. Minusta 'kannattaa :)' vastasi hyvin ja kaksi vikaa kuvaa oli kivoja. Itselläni vähän sama ongelma kuin ap:llä, mutta minulla vähän lyhyemmät hiukset. Sain ideoita ja tajusin (vihdoin viimein), että jos haluan muutosta, niin hiuksia on pakko raskia lyhentää. Itsestään selvyys varmaan muille, mutta jotenkin sitä kiintyy omiin hiuksiin, eikä niitä raskisi leikata juuri lainkaan :D.

9. sjfisjöfe js Vierailija

Ihanko tosi niin meinaat? Kerrostus on työläs ylläpitää. Pitkästä tasapituisesta tukasta saa muuten helposti nutturoita ja lettikampauksia, oletkos ap niitä kokeillut?

10. Itsiwretti Vierailija

^^Kuule ihan tosissani niin ajattelin, mitä itse meinasit?!?

Ap:n tukka ei ehkä ole kovin raskas, mutta jos on niin siihen on aika vaikea saada kivannäköisiä, _helppoja_ nutturoita ja lettikampauksia, ilman että näyttää iäkkäämältä. Mutta jos ikää jo on niin mikä ettei.

Kannattaa miettiä kuinka paljon aikaa on aamuisin laittaa tukkaa ja haluaako sitä ylipäänsä laittaa sekä kuinka usein viitsii käydä kampaajalla ylläpitämässä mallia. Lisäksi on hyvä etukäteen katsoa vaikka kuvia, mistä pitää ja mistä ei ja näyttää niitä kampaajalle, joka toivon mukaan kuuntelee ja osaa ehdottaa jotain.

11. Goldilocks Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä tykkään itse näissä pitkissä hiuksissani nykyisestä mallista, jossa latvat on leikattu U-malliseksi, eli sivuilta lyhyemmät ja pitenevät taakse. Tällöin ei tarvitse luopua pituudesta muuten kuin sivuhiusten osalta sen verran kuin haluaa, tosin ihan parin sentin napsaisu ei tee vielä mitään. U-malli mielestäni keventää pitkää tukkaa eikä näytä yhtä tylsältä kuin tasapitkä. Sopi hyvin ainakin mulle, kun en halunnut mitään radikaalia muutosta enkä myöskään halunnut luopua koko tukan pituudesta.

12. ap. Vierailija

Hei, kiiitos todella paljon tähänastisista vastauksistanne! Vastaan illemmala pidemmälti, nyt en ehtinyt kuin vilkaista olinko saanut vastauksia. Sen verran kuitenkin, että olen iältäni nuori, 23-vuotias. Tyyliltäni enemmn klassinen kuin todella trendiks, eli siksi kaipaisin vain kevyttä tukan ilmeen "päivittämistä". Tukkani on tosiaan aika suora muttei piikkisuora luonnostaan. Keskipaksu ja siinä mielessä raskas, että esim. kiharat loivenevat tukassa alle parissa tunnissa ilman kampaajan supertujuja aineita. Hiukset myös ovat viime aikoina vähän ohentuneet stressin yms. takia, joten ehkä erilainen malli auttaisi mielessäni tähänkin.

13. ap. Vierailija

Niin. Ehkä ajatuksissani olisi sellainen melko kevyt kerrostus, jossa osiot eivät olisi kovin merkittävästi eri mittaisia keskenään. En siis toivo tukalta mitään trendikästä silvottua lookia, vaan ehkä enemmän sellaista ilmavuutta. Ja ehkä erityisesti sitä, että tukka laskeutuisi auki ollessaan luonnollisesti ja nätisti ilman, että sitä täytyisi välttämättä suoristaa. Nyt tasapitkällä tukalla (melko lailla täsmälleen tuon kannattaa-nimimerkin linkittämän ekan kuvan näköisellä, tosin ei noin suorana ilman suoristusta) tuntuu, että tukkaa on kauheasti aseteltava muotoonsa. Hiukseni ovat suorat, mutta hitusen laineikkaat, etenkin, jos olen antanut niiden kuivua pesun jälkeen vapaasti enkä ole föönannut kuiviksi. Ehkä sellainen kevyt rikkonaisuus auttaisi hiuksia laskeutumaan paremmin. Sitä kai ajan takaa.

Vasinaisia etuhiuksia en halua, vaan että esim. lyhyimmätkin hiukset edestä olisivat reippaasti yli leuan mittaiset. Minulla on ollut taannoin sellainen frendienrachel-tyyppinen kampaus, mutta jos sellaisen pyytää, kampaajat usein leikkaavat kasvoja kehystävät hiukset aivan liian lyhyiksi ja niiden kasvattaminen on sitten inhottavaa.

Eli toiveissa olisi kenties hyvin kevyt muutos nykyiseen tukkaani. Tuo u-muotoon leikkaus kuulostaa ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Haluaisin suht. helppohoitoisen mallin, en todellakaan ole opiskelijana valmis maksamaan kerran kuussa hiusten leikkauksesta 50-80 e (oletan, että hinta olisi tuota luokkaa). Tykkään itseni "laittamisesta", eli meikkauksen ohella hiusten laitto kuuluu kyllä jokapäiväisiin rutiinihini. Mutta ehkä sellainen 10-15 min tukan laittoa aamuisin olisi ok.

Mahdankohan toivoa ihan liikoja...

14. ap. Vierailija

Ja ai niin, pidän hiuksiani toisinaan letillä, nutturalla harvemmin. Ponnarilla useammin, sillä tosiaan letti näyttää jotenkin mielestäni "vanheltavalta" tasapitkällä tukalla. Ehkä toivoisin muutosta myös tähän hiusten muunneltavuuteen.

Ja vielä: osaatteko sanoa, millainen tukan päivittäminen saisi kuontaloa näyttämään vähän tuuheammilta? Auttaisiko tuo kerrostaminen (kevyt sellainen) tai tuo u-muotoon leikkaamien? Tukkani ei siis ole, kuten jo totesin, ohut perussuomalaistukka, vaan lasimaisempi, joka taipuu itsepäisen kehnosti esim. kiharoille. Ei voi puhua erityisen paksusta tukasta, mutta keskipaksusta kaiketi. Tukkaa kuitenkin on lähtenyt kevään mittaan vähän, eli hiukset ovat ohentuneet vähän. Nyt tosin olen tsempannut tällä osa-alueella ja luulen, että ainakin elämäntavoillani tukan oheneminen jatkossa vähenee. Kuitenkin tuuheampi yleisilme lienee aina plussaa.

15. Kannattaa :) Vierailija

Tuolla linkittämäni kuvan mallilla havainnollistin sitä, että vaikka hiukset ovat pitkän niin etummaiset hiukset voivat olla lyhyemmät, esim. leukaan saakka.

Esim. Jennifer Anistonilla on ollut malli jossa hiukset on kerrostaen leikattu, mutta ne näyttävät pitkiltä ja etummaiset hiukset eivät ole kovin lyhyitä.

http://images.paraorkut.com/img/pics/images/j/jennifer_aniston-5401.jpg

16. Orkidea82 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olipa napakasti sanottu. Ihanaa kun joku oli aloittanut juuri sopivasti tällaisen ketjun kun itsekin pohdin tätä pitkien hiusten dilemmaa jälleen. Tuo kirjoittamasi oli kyllä ilmaistu juuri siten, miltä myös minusta tuntui viime kampaajakäynnin jälkeen. Tuntui, että hiukseni ovat melkeinpä pilalla kun en saanutkaan sellaista efektiä, mitä toivoin. Olisiko sinulla laittaa kuvia näistä "sulkamaisesti veitsileikatuista hiuksista"? Tuo v-/u-mallikin kuulostaa minusta ihan hyvältä ja kokeilemisen arvoiselta.

Ap:lle: itseltäni leikattiin aikoinaan ilmeisesti jotenkin päällimmäisten hiusten alta pois hiuksia jotenkin siten, että hieman nousevat päältä enemmän kevetessään. Tämä tehtiin kyllä kiharoiden laiton yhteydessä, en tiedä voiko "normaaleihin" suoriin hiuksiin tehdä tallaista. Tällöinhän itse latvoihin ei tarvitsi periaatteessa koskea.

17. Goldilocks Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    [url ]http://woodenspears.com/wp-content/uploads/2009/04/jennifer-aniston.jpg[/url]

Mulla on itselläni on vähän tämän näköiset mutta pidemmät sivuilta ja muutenkin, latvat eivät myöskään ole noin ohennetut varsinkaan sivuista. Aika simppeli malli jota on helppo laittaa.

18. Goldilocks Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    http://woodenspears.com/wp-content/uploads/2009/04/jennifer-aniston.jpg

19. hohoijaaaaaaaa Vierailija

ei tuosta kuvasta mitään selvää saa,eli miten nuo hiukset on leikattu!
    tuulen takia! plööh!!!

20. ap. Vierailija

Tuo Goldilocksin linkittämä kuva Jenniferistä on aika lailla sellainen malli, millainen toivoisin tukan olevan kasvojen ympäriltä. Tuollaista olen joskus tavoitellutkin, mutta hiukset on leikattu liian lyhyiksi edestä, vaikka olen tarkkaan selittänyt että ei liian lyhyiksi.

Olisiko tuollainen malli takaa millainen, tai siis päällisosasta, mitä mieltä olette? Ei kerrostuksia? Tuoko silloin pelkkä kerrostaminen sivuista toivomaani keveyttä ja helppoa laitettavuutta tukkaan kauttaaltaan?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri