Hae Anna.fi-sivustolta

Pituus, paino ja vaatekokosi?

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä ämmä-M, 17.01.2007.

1. suosittu koko Vierailija

165 cm / 52 kg
    paidat: S / 36 (tapauskohtaisesti M, ei koskaan XS),
    housut: 34 tai 27"/32"-34" (koroista riippuen),
    mekot: 34

Ihmettelen miksi 34-kokoinen mekko istuu hyvin eikä kiristä, 36 on aina yläosasta liian väljä. Mutta 34 paidat on aina pieniä ei mene edes päälle.

Kesäisin vaatteet väljemmät. Talvella alkaa ahistaa, joskus tarvitsee 28" farkut.

Eniten harmittaa kun käyttämiäni kokoja on kaupoissa niin vähän, eikä ikinä alennusmyynneissä. Pitäis kai lihottaa... mutta kun on tällästä mallia ni lihottaminen edellyttäisi sohvaperunaksi heittäytymistä - no thanks.

2. saaltonen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    175/ 65 kg
    Koko vaihtelee tosi paljon S-L/ 36-42

3. Natasha Vierailija

Pituus on 171,5 cm, paino on 57 kg ja vaatekoko on 38 tai M. Yläosa saattaa olla joskus myös 36 ja alaosa joskus 40, riippuu täysin vaatteesta.

4. Len Vierailija

170 cm / 54 kg. Koko merkistä riippuen 34/XS - 38/M. Talvitakkini on kokoa 32, mutta takit usein tehdään aika isoiksi (paitsi jossain H&M:ssä).

5. miu* Vierailija

Mull pituutta 162cm painoa n.52, vaatekoko xs/34 joissaki malleiss s tai 32..

6. Mau* Vierailija

Pituutta 158 cm, paino 56 kg. Vaatekoko XS/S tai 32/34. S ja 34 ovat joskus liian isoja.

7. moganisti Vierailija

8. Naali Vierailija

Olen 169 cm ainakin, mutta paino onkin pieni kysymysmerkki kun oma puntari sanoo 63 kg ja salin puntari pistää kiloja 67 kg verran.
    Vaatekoko on kumminkin: yläosa on S tai 36/38, ja alaosa 38 ...

9. 172 95 48 Vierailija

10. Aulik Vierailija

Aiemmin 176, 60 kg ja vaatekoko 40

11. :):):):) Vierailija

165cm 56,5kg koot: 36 ja S sekä farkuissa 27/32 :)

12. Balance Vierailija

Mielenkiintoista.
    179 - 60 - koko 36-38. Kaikki vaatteet aika hankalia: topit melkein aina liian lyhyitä ja jäävät melkein napapaidoiksi jos muuten sopivia. Housut todella ongelmallisia: liian lyhyet, liian pienet reisistä ja isot vyötäröltä... Käytänkin enimmäkseen Topshopin tall range farkkuja. Suomessa on aika huonosti pitkille naisille vaatteita vaikka täällä on ymmärtääkseni suht paljon pitkiä. Zara ehkä paras high street liike pitkille?

13. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Omat mittani ovat vaatimattomia. Pituus 18 cm , ympärysmitta 9 cm.
    Paino juhlakunnossa vajaa kilo.

14. asdfghjklö Vierailija

15. tyttönen Vierailija

173cm, 55kg

koko 34 (XS)

ps. anoreksian valloissa.

16. Joku kirjoitti täällä, että nainen ei saisi painna yli 60 kg ! Mutta ihmisethän ovat eri pituisia, on lyhyitä, keskimittaisia ja pitkiä naisia. Minun mielestäni painon yhteydessä tulisi aina ilmoittaa myös
    ihmisen pituus, että saa ihmisen koosta jonkunlaisen kuvan, ja jos ilmoittaa vaatekokonsa, niin tulee jonkunlainen käsitys ihmisen koosta. 80-luvulla oli Miss Suomi, Sari Aspholm nimeltään. Hän oli
    176 cm pitkä ja hän painoi missinä ollessaan yli 60 kg. Minä kävin katsomassa häntä Sokoksen muotinäytöksessä ja hän näytti siellä bikinit päällään todella hyvältä. Sitäpaitsi hän sijoittui Miss
    Maailma kisoissa perintäprinsessaksi, mikä todistaa hänen sopusuhtaisuuden.
    Kyllä naisella saa muodot olla ja pitääkin olla. Esim. Miss Maailma ja Miss Universum kilpailussa on aina voittaneet naiset, jotka ovat muodokkaimmasta päästä. Kaikkein eniten näitä kisoja on voittaneet Etelä-Amerikkalaiset nuoret naiset. Eikä mikään ihme, sillä heillä on paksut tuuheat hiukset, naisen kasvot, rinnat ja hyvä vyötärö-lantio suhde. He näyttävät naisilta sekä kasvoiltaan että vartaloltaan. Näissä missikilpailussa eivät pärjää naiset, joilla on ohuet, roikkuvat hiukset eli nk.
    hiirenhännät ja jotka ovat liian laihoja, eli jos ei ole rintoja eikä aina edes lantiotakaan.
    2000-luvun suomalaismissit ovat olleet vain pikkupimuja, eivätkä enää suuren luokan kaunottaria, he eivät pärjää missään ulkomaan missikilpailuissa. Ennen vanhaan missit olivat esimerkillisiä nuoria naisia, jotka tekivät hyväntekeväisyystyötä ja joita teititeltiin haastateltaessa. Mutta nykyään misseistä tulee kohu ja seksimissejä, jotka menevät alastokuviin ja tekevät melkein mitä tahansa.

17. -henna- Vierailija

169 cm ja 64 kg, vaatekoko yläosa 36 ja alaosa 38-40.

En saa painoa enää millään alemmas lastensaannin jälkeen, ikää 38. Juoksen kolme kertaa viikossa tunnin lenkin ja käyn lisäksi jumpissa ja pumpissa. Olen klassinen "päärynä" eli lantio ja reidet ovat leveät, yhden reiden ympärysmitta 58 cm. Vyötärö on kuitenkin kapea eli olen suht kurvikas. Kiva, että löytyy muitakin samankokoisia, kun olen ihmetellyt painoani suhteessa liikunnan määrään.

18. Kokoongelma... Vierailija

Olen 160cm ja painan 50kg. Kokoni ovat yläosa:34-36, alaosa: 36-38. Olen 13 weee..
    Yleensä mun ikästen koot on jtn. 34 ala ja yläosissa.. Onko tä nyt normaalii ku koko on noi iso varsinki alaosassa?

19. -tuula- Vierailija

Mulla tasan samat mitat mutta yläosa 42-44 ja alaosa 44-46.
    48 putoaa kyllä päältä, juuri ostin hätäpäissäni reissuun farkkuhameen kokoa 46 ja se on ihan liian iso. Näin eri mallisia ollaan.

20. marja.... Vierailija

170 cm 70 kg
    Yleensä koko 40 on sopivin, välillä jostain käy pienempi ja jostain vaatteesta taas isompi koko. Jos ostan paidoista kokoa 38 niin hihat on aina liian lyhyet.
    Farkut 32"/34"

21. One of You T.L.K

Saadut tykkäykset:
    0

158 70+ 38, 44
    Eli päärynävartalo... Persettä löytyy....
    Siroluinen. Normipaino olis toi 50-55 kg, mutta minkäs teet.....

22. anni m. Vierailija

157 cm, 52.5 kg ja vaatekoko 34, xs tai s ja farkuissa 25-26''. Ikää 24.

23. terve Vierailija

73kg, 163 cm, 80D
    vaatekoko on m ja 40, joissakin tiukemmissa yläosasuurempi

24. nanna. Vierailija

160 cm, 52,6 kg alaosa 34 ja yläosa 36

25. Naisellinen nainen Vierailija

Minusta nykyään puhutaan ja mediassa on kokoajan esillä vaan painonhallinta ja laihduttaminen.
    Oikeasti lihavien ihmisten on tietenkin suotavaa laihduttaa terveyden ja ulkonäön takia. Mutta normaalipainoinen nainen ei ole lihava eikä ylipainoinen, vaan normaalipaioinen. Kaikkien naisten ei tarvitse olla laihoja tai ihannepainoisia, niin kuin jotkut mallit tai huippu-urheilijat ovat. Minusta on kaikkein tärkeinta olla terve ja pitää vartalo sopusuhtaisena ja näyttää hyvältä. Minä itse pidän
    aikuisen naisen kurvikasta ja muodokasta vartaloa kauniina ja ihanteellisena. Siis sellaista, jossa on isot rinnat ja kapea vyötärö ja pyöreä lantio, eli siis naisellinen vartalo. Minulla itselläni on isot rinnat (eivät liian isot) ja selvästi erottuva vyötärö sekä pyöreä lantio, muttei kuitenkaan leveä.
    Minä olen ollut koko aikuisikäni normaalipainoinen ja sopusuhtainen ja minun vartaloani on kehuttu,
    vaikeen olekkaan ihannepainoinen. Sekä miehet että naiset ovat sanoneet vartaloani hyväksi ja kauniiksi ja olen aina itsekkin pitänyt vartaloani kauniina ja naisellisena.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri