Pituusgalluppia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raksmaitaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

raksmaitaks

Aktiivinen jäsen
15.05.2007
1 783
1
36
Kävin vierailemassa tuolla toisella palstalla ja tulipa mieleeni laittaa tänne kysymystä.

Mä tiedän että meidän poika on pitkä, mutta nyt alkoi jo huolestuttamaan...

Minkä pituisia ja painoisia on teidän lapset olleet 6-vuotis neuvolassa?

Meillä kun poika oli 130 cm, 32 kg ja kengänkoko 34.

Ja pitää vielä erikseen mainita että poika ei ole lihava.

Kiitos vastauksista. Laittakaas nyt ihmiset lisää vaan infoa. Mä pelkään että mun pojasta kasvaa jättiläinen ja sit mun täytyy kiivetä rappusille että mä pääsen halaamaan sitä.

Ja miten hitossa mä selviän ruokakustannuksista jos se kasvaa tota vauhtia :o . Kilo perunoita ja kilo lihaa päivälliseksi ja lounaaksi kilo riisiä ja kilo kanaa :whistle: .

Tietääköhän joku että miten pitkä on jo liian pitkä? Kun nyt vaan vertaa noita pituuksia, niin meidän poitsu on kyllä selkeästi pidempi. Ja tokihan olen sen huomannut ihan silmämääräisestikin. Nyt tuntuu että hän on kasvanut entistäkin hurjempaa vauhtia, esim.talvikengät ostettiin jo kokoa 35 ja 134 cm vaatteita on pakko käyttää.

Tuli vaan mieleen, että voiskohan tuo kasvu olla jo liian hurjaa, mahtaakohan luusto pystyä kehittymään tuota vauhtia? Eipä nuo neuvolassa mitään ole sanoneet, poika mahtuu kuitenkin nippanappa pituuskäyrille (menee ylimmän viivan päällä koko ajan), mutta itselle iski paniikki .
:(

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Kyllä asiaa tutkitaan jos lapsi liikaa kasvaa, älä nyt huoli.Tiedän tapauksia että on alettu tutkimaan kun on kasvanut pienenä huimasti.

Oikeessa olet kyllä. Nyt jo vähän hävettää miten sitä voi yhtäkkiä alkaa näin panikoimaan. Mutta kun on vaan yksi lapsi, niin ehtii murehtimaan enemmän pieniä asioita ;) . Tai sitten pitää etsiä pieniä asioita murheiksi kun suuria ei ole :whistle: .

Ja onhan tietty totta että me ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä, joten olisihan se outoa jos meillä olisi lyhyt lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja napsahteleva:
raksmaitaks, älä huoli. meillä poika 134 cm ja vähän päälle 28 kg.

HUH!!!!!!!!! Et usko miten helpottunut olen. Kiitos että viitsit kirjoittaa. Meidän poika kun on eskarissakin "jättiläinen lilliputtimaassa" ja ihan oikeasti pelästyin jo että on joku luonnonoikku.

Mites muuten, onko teille tehty pituusennustetta ja oletteko te vanhemmat pitkiä?

Yhteistyössä