PJ: Eivät kaikki sairaudet johdu demoneista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jalovaara: Eivät kaikki sairaudet johdu demoneista

Olli Seppälä ja Johannes Ijäs 26.02.2013 17:06

– Koska MOT:n toimittaja Kirsi Skön etukäteen ilmoitti, että hänellä on erilainen maailmankuva, oletin, että ohjelma on minun kannaltani arveluttava, sanoo Pirkko Jalovaara Kirkon riivaajat -ohjelman jälkeen Kotimaa24:lle.

– Ohjelman aluksi en oikein päässyt kärrylle, miten esimerkiksi Johanna Korhosen osuus liittyy minuun. Ohjelmassa hypittiin asiasta toiseen.

Jalovaara sanoo, että hänen olohuoneessaan nauhoitettu osuus on niin kuin hän sanoi. Väitteen, että hän olisi sitä mieltä, että demonit tulevat ihmisen lääkkeiden välityksellä, Jalovaraa kiistää.

– Olen puhut tilanteesta jossa ihminen käyttää erittäin suuria määriä ja pitkäaikaisesti lääkkeitä eikä enää hallitse tilannetta. En ole puhut mitään siitä, että jokin yksittäinen lääke tai pilleri aiheuttaisi tämän. Eihän demoni lääkkeiden kautta tule, vaan hallitsemattomasta lääkkeiden syönnistä, huumeista ja alkoholista.

– Eivät kaikki sairaudet johdu demoneista.

Se mitä Jalovaara sanoo tietävänsä demonien vaikutuksista, on hänen mukaansa peräisin Raamatusta ja Jeesuksen toiminnasta. Jalovaara sanoo myös, että hänellä on henkien erottamisen lahja.

– Jeesuksen toiminnasta 25 prosenttia liittyi tilanteisiin, joissa oli kyse demoneista. Demonit voivat olla sairauksien syy sen mukaan kuin niistä kerrotaan Raamatussa.

MOT-ohjelmassa Jalovaraa kertoo että Kallion kirkon tilaisuudessa noin sadalla ihmisellä oli demoni. Hän kertoo, että kyse ei ole hänen tekemästään arviosta, vaan siitä mitä ihmiset itse sanoivat ja miten he itse tilanteensa kokivat.

– Minä rukoilen sen mukaan mitä ihmiset pyytävät, en keksi heille rukousaiheita.

Jalovaara sanoo tehneensä rukous- ja parantamistyötä 26 vuotta, eikä ole omien sanojensa mukaan usein puhut demoneista.

– Nyt sattui sellainen puhe ja se kuvattiin salaa.

– Mutta se mistä olen aina puhunut, on parantumisesta.

Jalovaara kertoo saaneensa ohjelman jälkeen erittäin paljon pelkästään myönteistä palautetta.

Jalovaara myös sanoo, ettei hänen julistuksensa ole radikalisoitunut tai tullut ”demonipitoisemmaksi”, kuten sosiaalisessa mediassa moni arvelee.

– Olen sillä pohjalla, mitä Raamatussa sanotaan ja siinä tulen pysymään.

Jalovaara kertoo myös olleensa yhteydessä A-Studiossa MOT-ohjelmaa kommentoineeseen piispa Tapio Luomaan.

colbert.gif

Yhteistyössä