PLAN kummit!!! Apuva..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilma-Onni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilma-Onni

Aktiivinen jäsen
19.05.2005
2 592
0
36
ostin kummitytölle lasten Hello-Kitty-rannekorun. Nyt luin ohjeista, ettei metalliesineitä voi lähettää. Onkohan tuo semmonen koru, joka ei mene perille.. voi kökkö, olis sopivan pieni lahja laittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
ostin kummitytölle lasten Hello-Kitty-rannekorun. Nyt luin ohjeista, ettei metalliesineitä voi lähettää. Onkohan tuo semmonen koru, joka ei mene perille.. voi kökkö, olis sopivan pieni lahja laittaa...

haluisin ryhtyä, mutta missä voi ruveta tai liittyä?

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:

etsi googlella plan.

Alkuperäinen kirjoittaja *:

etsi googlella plan.

täytynee katsoa,

www.plan.fi

Suosittelen, oikein mukavaa hommaa ja aina on ihana saada sieltä postia!!
Meillä siis pian 4v tyttö Nicaraguasta. Laitan juur postia meneen ja toi koru ois synttärilahja..

www.plan.fi

Suosittelen, oikein mukavaa hommaa ja aina on ihana saada sieltä postia!!
Meillä siis pian 4v tyttö Nicaraguasta. Laitan juur postia meneen ja toi koru ois synttärilahja..

Miten sä maksat sen homman, tarkoitan kuukuaisittain joku summa vai kerralla enempi? Olen miettinyt tätä kummiutta jo vuosia ja aina se jotenkin vaan jää...Mietin meneekö ne rahat oikeesti sinne kohteeseen eikä johonkin esim. Planin mainoskuluihin tms ylläpitoon.
Millasia kirjeitä olet saanut ja kuinka usein, mitä olet itse lähettänyt?

Yks kaveri perehtyi asiaan kun ryhtyi kummiksi ja worldvisionin kautta menee kai enemmän rahaa itse lapselle. Planilla kai raskaammat koneistot mitä pyörittää. Mutta ottaa sen kummilapsen kumpaa kautta tahansa niin hieno teko. :)

Meillä pari vuotta sitten mies ehdotti tähän ryhtymistä, itse haaveilin jo pari kymppisenä..
Maksan minimin, 25? kuussa. Plan lähettää kohdepaikasta tiedotteita muutaman kerran, mitä alueella on tehty. On kuvia sieltä. Plan lähettää meille myös valokuvia lapsesta ja äidistä, kolme kertaa saatu jo. Kirjeitä sieltä tullut 3 kpl, jossa mukana aina alkuperäinen ja Planin enkuksi kääntämä versio.
Itse olen ihan liian laiska ollut, aina pitänyt ja pitänyt, eli nyt laitan toista kirjettä sinne.
En muista mitä viimeksi laitoin, siitä on se vuosi jo.. mutta nyt lähtee poikien maalamat vesivärityöt (3kpl) ja tuo koru ja tarroja laitan myös hiukan mukaan. Jos tuo koru otetaan siitä pois... sitten itse kirje. Kirjeet on ihan lyhyitä puolin ja toisin ainakin vielä.

Mä luotan, että kyllä sielä kylässä Plan tekee oikeesti töitä ja auttaa kylää näillä rahoilla.
Sitten, kun työelämä on vakaalla pohjalla, otan Aasiasta seuraavan kummilapsen =)
Vaikka olen kotihoidontuella ollut yli vuoden, niin silti tuo 25? on riittänyt tähän. Voi sen huonomminkin käyttää..

"Mihin kummituki menee?
Plan on sitoutunut käyttämään vähintään 80% saamistaan kummimaksuista lasten elämänlaatua kohentaviin hankkeisiin. Loput noin 20% tukimaksuista käytetään ylläpitokustanuksiin, kuten kummitiedotukseen, hallinnointiin sekä uusien kummien hankkimiseen, jotta Planin työ voisi jatkua tulevaisuudessakin."

Kopsattu PlanKummin oma kirjasta.

Yhteistyössä