plussa tuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutta...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutta...

Vieras
Minulla on viikon ajan ollut kaikki raskausoireet. Koko ajan on kuitenkin sellainen olo, että menkat alkavat hetkenä minä hyvänsä. Kävin jokin aika sitten vessassa ja pettymys oli suuri. Ruskeaa vuotoa ja jotain limakalvoa oli tullut pikkuhousuihin. Olin niin masentunut ja ajattelin tehdä testin kuitenkin ihan vaan huvikseni, tuplatakseni kurjan olon. Ja mitä, kaksi viivaa!!!!Menkat on monta päivää myöhässä...pelkään niin paljon alkuraskauden keskenmenoa. Onko tämä nyt sitä...vai onko teillä kokemuksia tuon tyyppisestä vuodosta, vaikka olisi raskaana. Kädet vaan tärisevät...muutamia kuukausia ollaan jo yritetty.

Kiinnitysvuoto voisi olla mahdollinen. Sehän on erivärinen kuin tavallinen menkkavuoto. Veikkaan että paremman vastauksen saat lääkäristä kuin täältä.

Toivotaan parasta! =)

Mulla alkoi sinä päivänä ku menkkojen normaalistiki olis pitäny alkaa just sellai ruskea tuhru. Luulinki jo sillon että menkat alkoi ja miehellekin siitä murisin. Sitä ruskeeta tuhruvuotoa tuli pari päivää ja loppui sit. En ees enää uskonut että raskaana voisin olla mut sit viikonloppuna ku oli tarkoitus lähteä tyttökavereitten kanssa illan viettoon tuli sellai tunne että testin vois varmuuden vuoksi tehdä ja plussahan siihen pärähti. :)
Nyt viikkoja jo 24+0.

Siitä se lähtee, on kuulemma aika tavallistakin että sillon ku menkat suurinpiirtein alkais niin tulee pientä vuotoa joten kun sulla on toi vuoto rusehtavaaa eikä kirkasta veristä niin uskon että aika vahvasti olet raskaana. Onnea. :)

En halua pelotella, mutta minulle kävi suunnilleen samalla lailla kun sinulle ja kyseessä oli kohdunulkopuoleinen raskaus. Jos vuoto ei lopu parissa päivässä kannattaa kiiruhtaa lääkärille tarkistuttamaan asia. Jos kohdunulkopuoleinen raskaus todetaan ajoissa se pystytään hoitamaan mahd. lääkkeillä. Pidemmälle ehtiessään homma on hengenvaarallista ja vaatii usein munajohtimen poiston, joka luonnollisesti vaikeuttaa uudestaan raskaaksi tulon mahdollisuuksia.

Eipä nyt kannata maalailla piruja seinille kata. Kohdunulkopuoliseen raskauteen kuuluu usein todella kovaa vatsakipua, pyörtyilyä ym. Ja yleensä vuoto on vähän runsaampaa kun pientä tuhrua vessakäynnillä.

Monilla tulee alussa pientä vuotoa esim juuri kiinnittymisestä johtuen. Jos ap haluaa, niin voi mennä yksityiselle ultraan tarkistamaan, näkyykö kohdussa alkio ja onko se oikeassa paikassa. Ei kannata ehkä ihan vielä mennä, parin kolmen viikon päästä vasta. Tietty jos alkaa kova kipu tai vuoto niin heti lääkäriin!

Toivotaan parasta!

Kirjotit kai tuolla haavepuolellakin? Mulla on kierrot vaihdelleet 28-32. Tänään menossa 32 ja aamulla tuli pieni ruskea läntti pöksyihin, mutta aamun jälkeen ei mitään. Menkkojen tullessa vuoto alkaa samantien, nyt siis uusi juttu tämä ""läntti"". Raskausoireita on ollut muutaman viikon(turvotusta hirveesti, vihlontaa yms.); jotenkin ajattelen että raskaana en vielä ole, mutta silti tuntemukset, oireet yms. eivät vastaa aikaisempia menkkatuntemuksia. Testannut en vielä ole ja on ollut hiukan mielessä että en testaisi kuin sitten vasta kun menkat ovat reilusti myöhässä/kadoksissa. Mutta miltä siis tilanteeni vaikuttaa?

Yhteistyössä