PMS MASENNUS!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten tätä jaksaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten tätä jaksaa

Vieras
Taas se aika kuukaudesta :(
Kamala masennus päällä. Alakulo, itkuisuus, unettomuus, vetämättömyys. Mikää ei tunnu miltään, ja mikään ei huvita. On niin paha olla että tuntuu että tukehdun :( Vatsaa turvottaa ja huimaa..
Ja kuukautisetkaan ei ala, vaikka vatsaa juilinut jo pari päivää. joka kuukausi tämä pudotus pimeyteen ja helvettin :(

Onko muilla VAIKEITA pm soireita??

On! alkaa n. viikko ennen menkkoja ja olo on kamala. Mieliala herkkä, ottaa päähä,masentaa, turvottaa, iho rasvoittuu, viluttaa, väsyttä ja silti nukkuu huonosta, tekee pahaa, päätä särkee.... ja vaikka eläisi kuinka terveellisesti niin silti tulee oireita... liikunta auttaa hiukan.

Mitä vitamiinia käytät? Onko apua?
Mulla menee helokki ja c, d vitamiini. B vitamiinia suosittelevat, mutta en voi sitä syödä, kun saan siitä jo viikon käytön jälkeen hiivatulehduksen :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mitä vitamiinia käytät? Onko apua?
Mulla menee helokki ja c, d vitamiini. B vitamiinia suosittelevat, mutta en voi sitä syödä, kun saan siitä jo viikon käytön jälkeen hiivatulehduksen :(

Magnesiumia suosittelen. Auttaa turvotukseenkin mitä tulee.

Täällä myös! Just viikko ennen menkkoja alkaa, ja mulla tulee menkat vielä nykyään tosi usein. Huomasin, että jos otin silloin alkoholia, se pahensi tunnetilannetta. Nyt olen jättänyt alkoholin täysin pois, ja se on jotenkin tasoittanut tilannetta.

Ihan kauheet pms-oireet. Olen suunnilleen itsemurhaa tekemässä muutama päivä ennen menkkoja joka kuukausi. Nyt kun taas menkat alkoivat synnytyksen jälkeen (6kk) niin aivan järkyt oireet. Mulla on muutenkin ehkäisy mietinnässä. Onko kellään kokemusta hormonikierukan vaikutuksista pms-oireisiin. Kun siitäkin on ristiriitaisia kokemuksia: joillakin auttaa ja toisilla pahentaa! Ei todellakaan viitsisi alkaa kokeilla, että paheneeko oireet hormonikierukalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Hirviö ennen menkkoja:
Ihan kauheet pms-oireet. Olen suunnilleen itsemurhaa tekemässä muutama päivä ennen menkkoja joka kuukausi. Nyt kun taas menkat alkoivat synnytyksen jälkeen (6kk) niin aivan järkyt oireet. Mulla on muutenkin ehkäisy mietinnässä. Onko kellään kokemusta hormonikierukan vaikutuksista pms-oireisiin. Kun siitäkin on ristiriitaisia kokemuksia: joillakin auttaa ja toisilla pahentaa! Ei todellakaan viitsisi alkaa kokeilla, että paheneeko oireet hormonikierukalla...

Mulla kokeiltiin hormoonikierukkaa. Mulla muuttui masennus ihan jatkuvaksi sen kierukan aikana. koko ajan oli tosi paha olla, ja itketti.
Myöhemmin helsinkiläinen gynegologi Marjatta Aito, sanoi eräälle tuttavalleni että hormoonikierukka on yksi pahimmista mikä vaikuttaa negatiivisesti mielialaan, jos kärsii psyykkeen vaivoista. Marjatta aitohan on tunnettu siitä että hoitaa synnytyksen jälkeistä masennusta.