PMS, millaisia oireita muilla???????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viulunkieli kireänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viulunkieli kireänä

Vieras
Kärsiikö kukaan pms oireista?? Jos kärsit, niin millaisista??Onko tuttua aivan hirveä väsymys ja uupumuksen tunne? Entä mielialan lasku?

Mulla alkaa oireilu n. 5pv ennen vuotoa, ja aivan hirveää väsymystä:(
Mitään ei jaksaisi, ja pinna on niin kireellä, tekisi mieli "heittää muksutkin seinälle". Mieliala laskee masennuksen puolelle, tuntuu että pää hajoaa kireyden takia, siis olo kertakaikkisen paska!!!!!!!!!!

Välillä pahempaa, välillä lievempää. Mulla kolme päivää ennen menkkoja pahin päivä, saisi riidan aikaan vaikka kaikkien kanssa jos en tunnistaisi oiretta (eli kun tunnistan niin pidän suuni kiinni). Kämpässä tuntuu että kaikki pölypallotkin hyppii silmille, näen kaikki näkymättömätkin tahrat jne. Liikenteessä on vaan tolloja sinä päivänä mun tieni tukkona jne.

Ehkä jonkinlaista mielialan laskua on, mut kiukku on suurin juttu. Se kestää onneks yhden päivän vaan. Mut NÄLKÄ! Mä syön silloin ne kolme päivää kuin hevonen, sit menkkojen aikaan eläisin vaikka pyhällä hengellä.

Mut uskon, että PMS oireiden aikaan voisdaan tehdä vaikka murhia, niin voimakkaita ne oireet on.

Jotkut saa avun B-vitamiinista. Itse en oo mitenkään tota testannut.

Mulla väheni pms-oireet e-pillereiden myötä, mutta kyllä sitä vaan ainakin yhtenä päivänä menkkoja on ihan omituinen. Ärsyttää vaan kun en ikinä tajua sitä etukäteen, vaan aiheutan jonkun riidan tai murjottelen tai sitten liikennessä tekis mieli huudattaa torvea kaikille. Tosin törppöjä nyt on liikenteessä joka päivä :D

En oo tiennyt tosta B-vitamiinista, oon muuten vaan syönyt sitä nyt pari kuukautta enkä oo huomannu eroo, tosin en oo siltä kannalta sitä osannut tarkkaillakaan.

Mulla alkaa oireet pahimmillaan jo kaksi viikkoa ennen menkkoja ja ne on just samanlaisia kuin kahdella eka vastaajalla.. Joskus selviän viikon oireilla ja heti kun menkat alkaa niin vanne hellittää pään ympärillä. On se vaan kiva kun tietää ilman raskaustestiäkin, ettei oo.. :´(

Noin viikon ennen menkkojen alkamista on pinna kireällä eli mielummin olisi vaan kotona yksinään, tympii kotityöt ja perhe-elämä normaaliakin pahemmin !!! Mulla on hormonikierukka käytössä.

Viikkoa ennen alkaa naama ja selkänahka kukkia :x (hormonikierukka)

Mutta kierukka tai ei, mun maha pullottaa, ts on sellainen kova, ja pierettää niin vimmatusti.
Kakkimassa pitää vuodon alkupäivinä käydä joka välissä.
Veetuttaa ja pinna kireellä. Ja hirvee himo hiilareihin!
Ja joskus iskee siivousvimma :o

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Syöpöttää, menee hermot herkästi ja mieliala heittelee muutenkin, turvottaa.

juu noin myös ja rinnat on kipeet 2 viikkoa ennen ja painaa tonnin...syöpötyttää, masentaa, vatsakipuja..

mulla on turvotus kaikkein pahin oire,voi paino nousta about 5 kg pahimmillaan.Mieliala on tosi matalalla pari kolme päivää ennen vuotoa ja kaikki masentaa ,eikä asioilla tunnu olevan mitään järkee.itkettää.. Sitten ku kk:t alkaa elämä hymyilee,olen kaunis hoikka,seksikäs sen kaksi viikkoa,ennenkuin taas alkaa turvotuttaa ja ajatukset laukkaa.No mutta yleensä varoitan kaikki tuttavani ja perhettäni,että nyt alkaa taas se aika kuukaudesta.

Yhteistyössä