pohdintaa isovanhemmista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtija

Vieras
miten teillä muilla on mummot ja papat viettäneet aikaa lastenlastensa kanssa? en tarkoita nyt mitään hoitokeikkoja ja yökyläilyjä, vaan ihan vaikka puistoon menoa, uimaan yms. yhteistä kivaa touhua?

Mua on pikkasen ruvennut sapettamaan miehen vanhemmat, jotka vie ja kuskaa ja viettää aikaa vain miehen veljen samanikäisten lasten kanssa, silloin tällöin soittaa meidän lasten kuulumisia, mutta muutoin eivät ole kovinkaan paljon tekemisissä lastemme kanssa. lapset alkavat olemaan jo sen verta isoja, että tajuavat tuon toisarvoisuutensa, serkkujansa kuitenkin tapaavat usein ja aina he kertoilevat missä ovat mummun ja papan kanssa taas käyneet, omia lapsiani tämä on tietysti hiukan harmittanut ja he usein kysyvätkin että mikseivät mummu ja pappa vie heitä mihinkään. miehelläni on myös sisko ja heidänkään lapsia isovanhemmat eivät vie minnekkään, vaan ainoastaan tämän yhden veljen lapsia huomioidaan ja kuskataan paikasta toiseen.

itse en vaan jotenkin ymmärrä, että miten voi olla niin epätasa-arvoista lastenlasten kanssa oleminen ja ajan viettäminen.

Meillä mummo ja pappa asuvat käytännössä samassa pihapiirissä. Meidän vaille 2v lapsi on heille eka lapsenlapsi (kuten myös toisille isovanhemmille).

Mummo on pitkällä sairaslomalla, sellaisesta syystä joka ei kuitenkaan estä normaalia elämää. Olisin toivonut että mummo tahtoisi viettää asikaa lapsen kanssa nyt kun siihen olis mahdollisuus, töihin palatessaan on kuitenkin väsynyt ja kaipaa lepoa raskaan työn päätteeksi.

En tarkoita että PITÄISI hoitaa mutta kun päivät on aikalailla kotona eikä ole harrastuskia tms. ni onhan tuosta lapsesta jo seuraakin kun alkaa jutella eikä tarvitsee neää samanmoista hoitoa kun vauva. Musta olis aivan ihanne tilaisuus seurata lapsen kasvua ja viettää aikaa hänen kanssa esim yhden aamupäivän viikossa kun kuljetusmatkojakaan ei tule, lisäksi minä saisin oman aamupäivän :)

Ottaa hoitoon kuitenkin pyydettäessä. Toinen mummu parin n. kk:n välein kysyy milloin lapsi tulis yökylään. Vaarilla on ollut muutaman tunnin.

Tulipa avautuminen tuosta mummosta :D

Tosi kurjaa kyllä jos aikuiset ihmiset ei tajua kohdella lapsia tasa-arvoisesti :/

Ei yhtään ole isovanhemmat arkipuuhissa mukana. Vain perus kyläilyt puolin ja toisin hoidetaan. En velvoita, enkä myöskään odota/oleta mitään apuja tai touhuja heidän puoleltaan

Meillä kanssa miehen vanhemmat tapaavat paljon enemmän miehen veljen lapsia, suunnilleen samanikäisiä kun meidän lapset. Meillä on kyllä se että asumme kauempana, joten ei edes niin helppoa tavata. Rahallisesti avustavat kuukausittain heidän perhettää, meidän ei koskaan. Se on se mikä minua harmittaa. Ei ole kiva olla kateellinen mutta olis kiva jos joskus muistaisivat meitäkin rahalla.

Yhteistyössä