Pohdintaa lauantain ratoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Palstavanhus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Palstavanhus

Vieras
Käyn päivittäin täällä plussan palstalla lukemassa nuoremman polven äitien jutusteluita, hämmästelen ja kummastelen usein miten paljon on ajat muuttuneet siitä kun itse olin pienten lasten äiti. Itselläni on 2 aikuista lasta ja nuorimmainen saavuttaa piakkoin täysi-ikäisyyden rajan.

Kyllä silloin oli helpompaa olla vanhempi, äiti tai isä, kun omani olivat pieniä. Muilta äideiltä ei tullut paineita kuten tänäpäivänä tuntuu tulevan. Ei ollut tärkeää minkä merkkisiä tai minkä värisiä vaatteita muksut käyttivät. Ei ollut ulkopuolisille mitään väliä mistä tuttava tai naapuri lapsilleen vaatteita osti. Pakko sanoa, mutta silloin oltiin jotenkin tyytyväisempiä omaan elämään ja siihen mitä itsellä oli. Nyt teistä joku ajattelee, että minulla on aika kullannut muistot, mutta ihan totta tämä on. Olen näistä jutellut ikäisteni naisten kanssa ja jokainen on todennut että näin se oli.

Mikä sitten olisi tässä ajassa se hyvä puoli, mitä te tulette aikanaan kaiholla muistelemaan, osaatteko yhtään kuvitella jo nyt? Olisi mielenkiintoista lukea kommenttejanne ja ajatuksianne nuoret äidit! :)

Yhteistyössä