Pohdintaa ystävyydestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varaosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varaosa

Vieras
Minulla on ollut pitkään yksi läheinen ystävä. Hänen lisäkseen kavereita, muttei mitään kovin läheisiä. Ystävälläni taas on ollut monta läheistä ystävää.

Hän puhuu minusta parhaana ystävänään, mutta toisaalta vietämme hyvin vähän aikaa yhdessä. Tosi harvoin tulee nykyisin edes viestiteltyä, soiteltua tai keskusteltua chatissa. Aikaisemmin enemmän.

Hänellä on ollut hyvin vilkas seuraelämä, paljon menoja, naisten iltoja, uusi kavereita ja ystäviä, juhlia, kaikkea hauskaa ja kivaa. Minulla sitten taas sellaista paljon vähemmän, tosi harvoin itse asiassa. Hän on ollut niitä harvoja, joiden kanssa olen voinut istua iltaa ja viettää aikaa.

Nyt sitten oma elämäni on muuttunut jonkin verran, suurin muutos on se että olen saanut paljon uusia kavereita, ja monta läheistä ystävää, sellaisia joiden kanssa tapaamme usein. Tämä vanha ystäväni on nyt jotenkin loukkaantunut siitä, että minulla on yhtäkkiä muitakin ystäviä elämässä, vaikka nämä ystävät eivät vaikuta mitenkään siihen, että kuinka paljon me olemme yhteydessä ja kuinka usein tapaamme. Minusta on vähän hassua, että ihminen jolla on vilkas seuraelämä loukkaantuu, kun minä en kökötäkään enää yksin kotona odottamassa, että koska hänen kalenteriinsa sopisi tavata, vaan nautin ajastani muidenkin kanssa.

Viimeksi hän suuttui minulle siitä, kun olin lähtenyt erään ystävän kanssa viikonloppumatkalle, vaikka hän itse samaan aikaan vietti viikonloppua omien ystäviensä seurassa, ja tuollaista matkaa olin hänellekin usein ehdottanut muttei se koskaan sopinut hänelle. Toisella kertaa olin ollut erään ystävän kanssa ulkona, ja siitäkin minulle piti piikitellä. Lähtisin minä hänenkin kanssaan, jos hänellä olisi aikaa.

Te siis kerrotte toisillenne jos olette olleet jossakin muiden ihmisten kanssa, koskapa kumpikin tiedätte toistenne menemiset ja kaverit. Se tuntuu minusta aika erikoiselta, jos ette muuten ole paljoakaan tekemisissä. Minulla ei ole paljoa kommentoitavaa tähän keissiin, paitsi että tietenkin ystäväsi käytös on lapsellista. Minullakin on yksi hyvin rakas ja kiireinen ystävä, mutta en tiedä hänen menemisistään yhtään mitään, aikuistuvista lapsistaan kertoo ja heihin liittyvistä tapahtumista.

Yhteistyössä