pohdiskelua lapsen asumisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
tää on siis täysin hypotettinen pohdinta :)

jos lapsi asuu äidillään joka tekee yötyötä ja isä päättää haluat lapsen luokseen asumaan seuraavalal perusteella: isän uusi puoliso on raskaana ja näin ollen lapsi sais olla kotihoidossa vaikka isä olis
liki joka yö töissä ja nukkuu päivät... saisko isä lapsen luokseen ja mitä meiltä siitä olisit jos sais...?

niin no jos perusteluna olis se että lapsen ei tarvitse olla tarhassa öitä.. ja että isällä on myös oikeus lapseen.. eihän sitä tarvitse kertoa että nukkuu kaikki päivät...
ja siis ihan vaan pohdiskelen hypoteettisesti siksi että meillä vois joskus olla tälläinen tilanne.. mahdollisesti, ei todennäköisesti.. ja vain mun kuolleen ruumiini yli tuo tapahtuis... :)

Ei, lähihuoltajuutta ei voi saada sillä perusteella, että siellä lapsi olis kotihoidossa. Näin mun tietääkseni. Jos äidillä on jo lähihuoltajuus, niin sitä ei kyllä hevin lähdetä vastoin äidin tahtoa muuttamaan. Voisin kuvitella, että ainoastaan ls-tapauksessa lähdettäis äidiltä viemään lähihuoltajuutta. Kun se on kerran myönnetty niin ei sitä lähde muut muuttamaan.

Mut sitku lapsi on tarpeeks vanha voi hän itse muuttaa toiselle huoltajalleen eikä siinä lähillä loppuen lopuks ole paljoa sanomista :xmas:

Jos käsitellään sun yötyötä, niin eiköhän se isänkin työnkuva tule puheeksi. Ja kyllä, isällä on oikeus lapseen, tietty. Mahtaakohan se uus puoliso olla niin innoissaan päästessään puolisonsa lapsen täyspäiväiseksi hoitajaksi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Jos käsitellään sun yötyötä, niin eiköhän se isänkin työnkuva tule puheeksi. Ja kyllä, isällä on oikeus lapseen, tietty. Mahtaakohan se uus puoliso olla niin innoissaan päästessään puolisonsa lapsen täyspäiväiseksi hoitajaksi :whistle:

no onneks ei tosissaan oo tällästä tilannetta.. mut tuli vaan ajatus mieleen kun on täällä ollu noita ketjuja missä perätään isän oikeutta lapseen aj sitä et äiti ei oel se paras ja ainoa hoitaja lapselle...

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei, lähihuoltajuutta ei voi saada sillä perusteella, että siellä lapsi olis kotihoidossa. Näin mun tietääkseni. Jos äidillä on jo lähihuoltajuus, niin sitä ei kyllä hevin lähdetä vastoin äidin tahtoa muuttamaan. Voisin kuvitella, että ainoastaan ls-tapauksessa lähdettäis äidiltä viemään lähihuoltajuutta. Kun se on kerran myönnetty niin ei sitä lähde muut muuttamaan.

Mut sitku lapsi on tarpeeks vanha voi hän itse muuttaa toiselle huoltajalleen eikä siinä lähillä loppuen lopuks ole paljoa sanomista :xmas:
Olet aika oikeassa. Sivusta seuraan yhtä tapausta ja aika varma olen, että tässäkin tapauksessa äiti voittaa taistelun. Vaikkei isässä sinällään varmaan mitään varsinaista vikaa olekaan. Jos etävanhemman kumppani olisi Tarja Halonen, niin sillä saattaisi olla jotain merkitystä. Mutta jos on joku vähemmän tärkeä tyypähdys, niin sitten ei.

Yhteistyössä