Hae Anna.fi-sivustolta

Pohjanmaan kautta

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Mika Niikko, 18.02.2011.

1. Mika Niikko Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Asenteet päihteitä kohtaan suomessa on ”pohjanmaan kautta”, eikä tätä kansanperinnettä ja sen vaikutusta pääse kukaan pakoon. Jälleen tänään aikuiset kokoontuvat julkisille paikoille yhdessä lasten kanssa juhlistamaan uuta vuotta, tietenkin päihtymystarkoituksella, koska Suomessa ei osata iloita ilman humalaa ja sen suomia lieveilmiöitä.

Sama toistuu säännöllisin väliajoin; vappuna, taiteiden yönä, ilotulituskilpailussa, koulujen päättäjäisissä, musiikkitapahtumissa jne. Kaikella tässä on yhteistä se, että yhteiskunta hyväksyy aikuisten ja lasten sulassa sovussa juomisen ja juopumisen. Poliisin tehtäväksi jää seurata sivusta ja loput tahoista häärii taustalla paikkailemassa vahinkoja.

Näin myönteinen alkoholipolitiikka jos mikä ruokkii päihteiden käytön lisääntymistä. Suomalaisilla on vielä paljon opittavaa juhlimisesta ilman päihtymystä, mikäli vertaamme tapojamme vaikkapa kaikille tuttuihin etelänmatkan maiden kansalaisiin. Toisaalta, onkohan heidän ilonsa aitoa...

Mika Niikko - TEKOJA JUHLAPUHEIDEN SIJASTA!
    Messu — Puheenvuoro

2. Tänään? Vierailija

Tänäänkö (18.2.) meinaat juhlia uutta vuotta? Meillä sitä juhlittiin jo tuossa tammikuun alussa. Ja alkoholia kului runsaasti, joimme kaikki yhden kuohuviinilasillisen vuoden vaihtuessa...

3. Meri Vierailija

Ihmettelen myös itse miksi pitää juoda kännit, oma juomiseni ei o humalahakuista, lasillinen riittää ihan hyvin, kännissä oon ollu vaan kerran mä tein lumitöitä! Musiikkitapahtumissa oon yleensä juonu vettä tai sitten en mitään paitsi kun Tuskassa sai juoda omia niin oli mulla mukana siideri tai pari

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri