Poika 1-vuotta, läpsiminen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pojan äiti

Vieras
Neuvokaa joku: Mitä ihmettä teen kun poika läpsii vähän väliä koiriamme, minua kasvoihin, kylässä toisia lapsia jne.. Tuntuu pahalta kun kiellän niin nauraa vaan kieltoihin. Onko tällainen edes normaalia? Poika tietää täsmälleen sanan "EI" mutta kun komennan ja katson vakavasti niin nauraa ja saattaa läppästä uudelleen. Miten saan tuon loppumaan? Ja onko edes normaalia käytöstä tuollainen ettei ns. säikähdä minun kieltoa vaan jatkaa läpsimistä ja naurahtaa kun komennan.. :(

Ihan pulassa ton homman kanssa!!

Meillä sama juttu, poika nyt 1v7kk. Pitää sitä jotenkin leikkinä eli läpsii ja nauraa päälle, ei toimi vaikka kieltää. Teen sit niin että kiinnitän pojan huomoin muualle, kun ei jaksa sitä eitä jankuttaa.

Normaalia on.
Yritä kiinnittää lapsen huomio johonkin muuhun, eli keksit hänelle jotain muuta tekemistä kun läpsii.
Ymmärtää ehkä ei-sanan, mutta ei ymmärrä että se on vakavasti tarkoitettu kielto. Hänelle se on hauska leikki kun saa sinut reagoimaan voimakkaasti toimintaansa.

1,5v tekee meillä tuota samaa ja kun kiellän läpsimästä minua, niin joskus alkaa muksimaan itseään... :headwall: Huomion kääntäminen muualle on aika hyvä keino jos/kun kielto ei auta.

Tänäänkin kylässä läpsi 8kk ikäistä "leikkitoveriaan" vaikka kielsin, makeasti vaan nauroi kun sanoin tuimana "EI" .olen yrittänyt neuvoa miten koiriakin silitetään nätisti, mutta jatkaa läpsimistä ja nauraa.. jos kiinnitän huomion muuhun, toihuaa hetken sen kanssa, mutta kun menee koirienkin ohi (ja tänään tuon toisen vauvan ohi) jossain vaiheessa niin läppäisee :(
Oon jo miettinyt tosissaan että onko tällainen ihan normaalia? minun sylissä ollessa saattaa katsella rauhallisena kun puhun ja yhtäkkiä läppäisee. Komennot ei auta :(

Koirien vesikuppi ja telkkarin läpsiminen on "IN" kotona. Tottelee jo nykyään kun kiellän koskemasta niihin, mutta tuo läpsiminen muita ihmisiä tai koiria ja päälle nauraminen sai mut jo miettimään kaikenlaista :(

Meillä sama homma. Alkoi ihan vasta kun tyttö täytti 1 v. Kamalaa läpsimistä eikä eit tehoa ollenkaan. Kaipa tuo menee ohi joskus.
Ootan kauhulla koska alkaa puremaan, sillä kaverin lapsella oli yhdessä vaiheessa semmonenki kausi.

En tiedä onko tää nyt oikein ilmastu mutta "ihanaa" että muidenkin lapset läpsii ja nauraa päälle! Mä ajattelin itse jo että onko tuossa pojassa jotain erikoista, kun nauraa vaan mulle, sen paremmin mitä enemmän komennan. Eikä lopeta millään. Ilmeisesti joku kausi menossa että kokeillaan miten mihinkin äiti reagoi. kurjaa vaan kun joutuu olemaan tosi valppaana, ettei vaan satuta pieniä leikkikavereitaan ja samoin koirien kanssa kun niitä käy läppäsemässä, vaikka kilttejä koirat ovatkin aina olleet pojalle, silti en luota täysin kun poika menee kesken unen läpsimään :(

Yhteistyössä