Poika 2v5kk, viikko sitten mahatauti ja nyt oksentanut taas kahtena yönä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Meillä oli mahatauti viime viikonloppuna. Poika oksensi muutaman kerra ma-su yönä ja ripulikakkaa on tullut to asti ( jos ei aina vaipallista niin märkiä pieruja ). Eilen oli jo kiinteemmän olonen. Mutta nyt on edellisyönä ja viime yönä oksentanut kerran mutta koko maha tyhjentynyt. Ei ole itse edes herännyt ( tai ainakaan tullut sanomaan ) vaan jatkanut unia.

Voiko edelleen olla siis samaa mahatautia, uutta tautia vai mikä ihme pojan mahassa on??Ei syö oikeestaan mitään, ei edes herkut oikein maistu..Nyt olen saanu juomaan eilen aika hyvin. Kuumetta ei oo ja on ihan oma itsensä.

Mikä olis parasta juotavaa ja syötävää? Pitäskö jo viedä lääkäriin vai katsotaanko vielä muutama yö..?

Luultavasti Noro. Meillä kesti tytöllä puoltoista viikkoa.Lääkäri sanoi, että noro käyttäytyy siten että lapsi voi olla jopa terve pari päivää ja tauti alkaa uudestaan. Kyseessä kuitenkin siis sama tauti. Pojalla kesti aikoinaan kaksi viikkoa. Ei tarvitse huolestua kunhan lapsi ei kuivu liikaa. Muista juottaa osmosalia tai vastaavaa, varsinkin kun on noin pitkä tauti.

voi olla sama tauti.. Mun pojalla kesti "kunnon" taudin jälkeen vielä viikon toi kerran yössä-oksentelu. muuten oli normaali. Lääkäri sanoi, et voi olla sama virus kun vielä jyllää..

Voi olla sama tai sama uudestaan, mutta ehkä tosiaan sama kun ei ole ollut montaa päivää välissä. Meillä oli joskus vuosia sitten Rota niin, että pojalla oli se kaks kertaa. Poika oli jo 4-v joten oli jo aika helppo potilas. Tyttö oli silloin 2-v ja meni niin huonoon kuntoon, et piti käydä lastenklinikalla ja kotona jatkettiin nesteytystä osmosalilla ruiskusta 10 ml, 10 minuutin välein. Kun pojalle tuli uudestaan niin mä lähdin tytön kanssa mummolaan evakkoon ja poika jäi isän kanssa kotiin. Tai voi se olla et pojalla oli koko ajan päällä tosi lievänä, mutta viikon päästä alkoi oksut uudestaan. Tai sit se oli joku uus tauti. Mutta tytölle ei enää haluttu tautia...

Uusimmat

Yhteistyössä