Poika 5-v sanoi että hoitaja löi häntä päiväkodissa. :o :

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iii

Vieras
Sanoi tuon vasta kotona ja samainen hoitaja joka oli poikani mukaan häntä lyönyt oli pihalla kun poika haettiin päiväkodista. Mistään konflikteista hän ei puhunut lainkaan että olisi ollut.

Kysyn kyllä huomenna hoitajalta että mikä tää juttu oikein on.

Ei varmaan kannata liian vakavasti ottaa noita ton ikäsen puheita. Meilläkin poika kertoi kotona, että oli tippunut kiipeilytelineestä tarhassa ja hoitaja oli tullut lohduttamaan yms.. (tarhassa ei edes ole kiipeilytelinettä)..
Ja mies kerran harjasi pojan tukkaa ja siinä oli takkuja. Hetken päästä poika tuli minun luokse ja sanoi, että isi tukistaa..

Tottakai otan vakavasti jos poika sanoo että häntä on lyöty ja haluan ottaa asiasta selvää. Toki pienellä varauksella. Mutta ei tuollaista voi ohittaa selvittämättä että mikä juttu tuo oikein on ollut. Ja jos oikeasti on käynyt niin että hoitaja on lyönyt niin lähtee valitus pk:n johtajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 5,5v poika ja se kanssa on kova satuilemaan kaikenlaista. Eli en ottaisi turhan vakavasti.

Meillä tää olisi ensimmäinen kerta kun satuilee aiheesta, jos siis on perätön juttu. On kyllä vaikea uskoa että häntä olisi hoitaja lyönyt vaikka kyseessä onkin vastavalmistunut kokemusta vailla oleva hoitaja jolla keinot on monesti vähissä tietyissä tilanteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm.:
Ei varmaan kannata liian vakavasti ottaa noita ton ikäsen puheita. Meilläkin poika kertoi kotona, että oli tippunut kiipeilytelineestä tarhassa ja hoitaja oli tullut lohduttamaan yms.. (tarhassa ei edes ole kiipeilytelinettä)..
Ja mies kerran harjasi pojan tukkaa ja siinä oli takkuja. Hetken päästä poika tuli minun luokse ja sanoi, että isi tukistaa..

Olen ihan samaa miestä. Meidän poika ilmoitti naapuriin mennessään, että mä oksensin aamulla. Naapuri pisti pojan kotiin katkuisen viestin kanssa, ei sairaana meille. Poika tarkoitti sitä aamua, jolloin oksensi ja se oli viikko sitten. Ei 5v osaa vielä ihan puhua juuri niin kuin asia on. Yleensä on liioiteltuja. Ja tytölle oli kerran hoitaja sanonut kuulemma, että äitisi on tyhmä, kun ei osta suurempia kenkiä sinulle. En uskonut alkuunkaan, että oli koko totuus, mutta tyttö sai isommat kengät :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm.:

Olen ihan samaa miestä. Meidän poika ilmoitti naapuriin mennessään, että mä oksensin aamulla. Naapuri pisti pojan kotiin katkuisen viestin kanssa, ei sairaana meille. Poika tarkoitti sitä aamua, jolloin oksensi ja se oli viikko sitten. Ei 5v osaa vielä ihan puhua juuri niin kuin asia on. Yleensä on liioiteltuja. Ja tytölle oli kerran hoitaja sanonut kuulemma, että äitisi on tyhmä, kun ei osta suurempia kenkiä sinulle. En uskonut alkuunkaan, että oli koko totuus, mutta tyttö sai isommat kengät :)

4,5 v tyttö kertoilee kerhossa, miten äiti ei anna heille (2 lasta) yhtään ruokaa kotona (ei ehditä syödä aamupalaa, joka tarjoillaan kerhossa kuitenkin), neuvolassa vastasi, että ei ole ollut ulkona muuten, kuin odottamassa äitiä (siis samana aamuna, täti tietysti kysyi yleisesti, "Oletkos ulkoillut paljon?") ja tuo oksentaminen tänään on ihan vakiojuttu, ollut 3 kertaa ikinä mahataudissa... Että nuo aikakäsitteet ainakin on vähän hataria.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
on kyllä vaikea uskoa että lasta olisi lyöty nyrkillä. kysyitkö lapselta miksi hoitaja löi häntä? mitä sanoo?

Poika vaan sanoo ettei ymmärrä miksi löi. Tää on yhtä mysteeriä kunnes huomenna saa selkoa asiaan.

Mitään jälkiä ei näy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jatkoa: Poika edelleen sanoo että löi nyrkillä. :o

Ei tää voi olla todellista, eihän. :o

No ei taatusti ole totta. Ja jos ei ole satuillut ennen niin joskus se on se eka satu kerrottava eli jospa aloitti nyt.

Meiän poika väittää usein kaikenlaista. Tänään viimeksi sanoin pojalle, kun pukiessa vahingossa tökkäsin sitä ja se väitti, että hakkaan sitä, että tommonen ois syytä lopettaa.

Jatkoa: Poika edelleen sanoo että löi nyrkillä. :o

Ei tää voi olla todellista, eihän. :o

No ei taatusti ole totta. Ja jos ei ole satuillut ennen niin joskus se on se eka satu kerrottava eli jospa aloitti nyt.

Meiän poika väittää usein kaikenlaista. Tänään viimeksi sanoin pojalle, kun pukiessa vahingossa tökkäsin sitä ja se väitti, että hakkaan sitä, että tommonen ois syytä lopettaa.

Näin itsekin luulen mutta tokihan asia pitää ottaa puheeksi.

Meidän 5 vee kertoi eilen iskälle ja isoveljelle, miten äiti oli ostanut hänelle paljon nallekarkkeja ja välipalaksi pullaa. En todellakaan käynyt eilen edes kaupassa eikä syöty välipalaksi herkkuja :). Kaikenlaista... Isoveli hermostui tietysti, koska ei ollut saanut nameja kun oli koulussa. Voi ei ;)

Erään tutun 3v lapsi huusi kaupassa äidilleen itkien ja kovalla äänellä "ÄITI ÄLÄ TAAS LYÖ" kun ei saanu karkkia. Ja tiedän ettei tämä kyseinen äiti ikinä löisi lastaan.

Meillä 5,5v poika ja se kanssa on kova satuilemaan kaikenlaista. Eli en ottaisi turhan vakavasti.

Meillä tää olisi ensimmäinen kerta kun satuilee aiheesta, jos siis on perätön juttu. On kyllä vaikea uskoa että häntä olisi hoitaja lyönyt vaikka kyseessä onkin vastavalmistunut kokemusta vailla oleva hoitaja jolla keinot on monesti vähissä tietyissä tilanteissa.

Vaikka ihminen olisi vasta valmistunut ko ammattiin saattaa hänellä silti olla kokemusta lasten parissa olemisesta jo usealtakin vuodelta.

Eikö se ole myös ammattitaitoa mitä äideillä varsinkin on vaikka kuinka paljon jos lukemaansa uskoo =)

No jos on lapseton niin sitä taitoa ei ole vaikka olis työskenelly vuosikymmeniä senkin olen huomannut

Joo lapset keksivät joskus asioita. Mun poikani sanoi samanikäisenä, että isäpuolensä löi häntä vaateripustimella kun olin töissä. Sitä sitten selviteltiin pitkä aika. Nyt ovat kuin paita ja peppu isäpuolensa kanssa yli 15 vuotta tuon tapahtuman jälkeen. Silti en vähättele. Asioista kannattaa ottaa selvää lapsen takia.

Vaikea uskoa, että olis nyrkillä lyönyt jälkiä jättämättä pikkulasta. Tottakai otat silti vakavasti, olet hänen äitinsä, mutta älä syyttelemällä lähde asiaa selvittämään. Voihan se olla että on ollut tädin kanssa riitaa ja lapsi on pelästynyt.

Kyllä meiänkin poikaa oli lyöny hoitaja ja itse kertoi kotona. Hoitaja tosin myönsi loppujen lopuksi itse mutta oli kyllä tyly vastaanotto kun lähdin asiaa selvittämään.Syytettiin lapsen vilkasta mielikuvitusta yms.

Tuo lyömisepisodi on saanut hoitajan kannanoton myös ja hänen sanojen mukaan oli käynyt niin että hän oli pukemassa jotain lasta kun oma lapseni ilmeisesti törmäsi hoitajan nyrkkiin kun kiskoi haalaria päälle ja nousi seisomaan.

MUTTA!!! Perjantaina huomattiin että lapsella on lapaluun kohdalla syvä naarmu, tai oikeammin sanottuna haava ja lapsi sanoi että samainen hoitaja oli häntä nipistänyt ja raapaissut. :o

Lapseni on aika vilkas tapaus ja hoitaja on monta kertaa sanonut ettei hän aina oikein tiedä miten saisi otteen lapseen ja kuten arvata saattaa niin itselle tuli noista sanoista mieleen että onkohan lapsen sanoissa sittenkin jokin totuus olemassa. Haava on kuvattu ja lääkärissä käyty hakemassa asiaan virallinen kannanotto.

Ihan kamalan kurja tilanne puolin jos toisin, oli totuus mikä tahansa.

Yhteistyössä