Poika alkanut pissata housuun sisaruksen syntymän jälkeen. Vinkkejä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dawN"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dawN"

Vieras
Eli meidän päiväkuiva 3v on alkanut taas pissailla housuun. Hänelle syntyi pikkuveli 4vko sitten, joten eiköhän tämä siihen liity. Onko muilla ollut samaa? Pysyy täysin kuivana isovahemmilla hoidossa ollessa sekä kerhossa. Mutta kotona voi mennä tunnissa useammatkin housut...

Vinkkejä?! Pitäisikö laittaa vaipat takaisin vai mitä..? Yritän itse olla tekemättä asiasta numeroa, mutta ottaahan se välillä päähän... :( Huoh. Olen yrittänyt antaa pojalle paljon huomiota ja syliä ja kaikkea...

Ei siis itse edes välttämättä kerro että on pissat housussa, jatkaa vaan leikkejä märissä housuissa... Tai sitten käy pissalla vasta sitten, kun osa on jo tullut housuun...

Minäkin veikkaisin, että johtuu nimenomaan tuosta vauvan tulosta. Ja ehkä siitäkin, että monesti pienet lapset tavallaan taantuu uuden vauvan tullessa. Kun saahan sekin pissata housuun ja jokeltaa ja pistää kaiken suuhunsa ja ja ja... Mutta sanoisin, että älä missään nimessä laita vaippaa enää takaisin. Kismittäähän se, mutta ohi menee varmasti.

Tuttavallani oli sellainen ongelma ihan vastikään, että 3-vuotias täysin kuiva lapsi alkoi yhtäkkiä kastella öisin vuoteensa. Heidän uusi vauvansa oli siinä vaiheessa noin vuoden ikäinen. Tätä jatkui jonkun kuukauden, kunnes loppui ihan yhtäkkiä kuin alkoikin. Mitään erityistä syytä ei löytynyt, ei neuvoloista eikä lääkäristä. Tutkimuksiakin sille tehtiin. Nyt on lapsi ollut taas kuiva parisen kuukautta.

Nostan vielä. Ekassa viestissä on muuten virhe, vauva syntyi 4kk sitten.

Anyway. Toivon tosiaan että menisi pian ohi. Tänään poika esim. heräsi päiväunilta ja pissasi sänkyyn. Sitten vasta totesi että on hätä, mutta ei siltikään olisi halunnut vessaan.
Joskus kun on pakko käydä vessassa, esim. ennen pitkää automatkaa, menee vasta hirveän show:n jälkeen. Mutta tosiaan jos on vaikka isovanhemmilla yötä, ei tule yhtään vahinkoa...

Tosi vaikea välillä suhtautua ymmärtäen. Kun se tuntuu olevan niin tahallista. Mutta koskaan ei tietenkään olla rankaistu tms. näistä.

Mutta silti ideoita otettaisiin vastaan.. Pistänkö pesemään omat pissahousut, pakotanko vessaan, annnako vaan olla vai mitä te tekisitte/ olette tehneet?!

Yhteistyössä