poika ei sit suostunu jäämään kerhoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Niin innoissaan odotti päiväkerhon alkua, mutta ei sitten halunnut jäädä sinne yksin vaan itku tuli :( Luulen että kokeillaan uudelleen vasta vuoden päästä (poika nyt 4v). Jotenkin niin äidin sydän särkyy kun toinen niin haluaisi jäädä, muttei sitten uskaltanutkaan. Onko samanlaista ollut muilla? Tyttöni jäi aikanaan tosi mielellään kerhoon ja joka paikkaan, on tosi sosiaalinen, poika taas tosi ujo ja arka (äitiinsä tullut).

[QUOTE="harmaana";24410715]Niin innoissaan odotti päiväkerhon alkua, mutta ei sitten halunnut jäädä sinne yksin vaan itku tuli :( Luulen että kokeillaan uudelleen vasta vuoden päästä (poika nyt 4v). Jotenkin niin äidin sydän särkyy kun toinen niin haluaisi jäädä, muttei sitten uskaltanutkaan. Onko samanlaista ollut muilla? Tyttöni jäi aikanaan tosi mielellään kerhoon ja joka paikkaan, on tosi sosiaalinen, poika taas tosi ujo ja arka (äitiinsä tullut).[/QUOTE]

Sinä määräät ja lapselle tuo turvaa ja onnistumisen tunteita,ku teette kuten olette sopineet. Lähdittekö samantien pois?? Olisitko voinut jäädä parina eka päivänä pojan kanssa kerhoon?

oltiin yhdessä vähän aikaa, mutta näytti siltä, että ei suostu edes sinne omaan tuoliin istumaan ja mulla ei ole mahdollisuutta olla siellä sitä koko aikaa. kysyn kyllä jos haluaa niin yritetään vielä, mutta musta vähän tuntuu tuon oman poikani tuntien, että hän ei sinne mene. mutta eihän sitä tiedä jos se mieli muuttuu, ja rohkaistuu, kun haluaisi kyllä kerhoon.

Puhuitko kerho-ohjaajan kanssa asiasta? Luulisi hänellä olevan taitoa ja mielipide miten toimia tossa tilanteessa. Olisitkohan voinut poikkeuksellisesti jäädä johonkin nurkkaan yhdeksi kerraksi? Seuraavalla kerralla voisit vitkutella lähtöäsi ja olla poissa vaan vaikka puoli tuntia.

Yleensä noi itkut menee kuitenkin ohi melko pian, kun äiti on kokonaan kadonnut näkyvistä. Onko vasta täyttänyt 4v. ettei enää tänä vuonna 5-vuotissynttäreitä, jolloin ens vuonna olisi edessä eskari?

Omalla tytölläni oli kanssa samanlaista ongelmaa 4- ja 5- veenä. Kerhotädin kanssa sovittiin, että saan olla kerhotilassa jonkun aikaa sivummalla katsomassa ja henkisenä turvana tytölleni. Jonkun ajan päästä kävin sanomassa tytölleni, että lähden kauppaan tms. ja että tulen kohta hakemaan hänet. Tyttö jäi kerhoon ja ei ollut moksiskaan äidin lähtemisestä.

Myöhemmin otin käyttöön tarrataulun eli jos jäi kerhoon reippaasti niin sai tarran ja viidestä tarrasta sai isomman "palkinnon". Tämäkin toimi meillä hyvin.

Tytölleni tosiaan kerhoon jääminen oli vaikeaa vaikka tykkäsi kovasti kuitenkin olla siellä.

Jos vain mahdollista, niin älä huijaa tai pakota tai miten vaan jätä sitä lasta sinne kerhoon. Minä muistan vieläkin, kuinka en pienenä ollenkaan tykännyt jäädä hoitoon. Muistan vieläkin, kuinka surullinen olo minulla tuli, kun äiti jätti minut jonnekin hoitoon. Ihan oikeasti en halunnut sinne, eikä kyseessä ollut mitään ramppi kuumetta. Joskus hänen vain oli minut pakko jättää, ja kyllähän minä sitten sinne vain jäin... Minne muuallekaan nyt olisin itse voinut mennä? Kyllä sitä sitten siellä leikkikin muiden lasten kanssa. Aikuiset olisi varmaan tulkinneet tämän niin, että ihan hyvinhän minä sinne sopeuduin, mutta ei... Mielessäni oli silti paljolti vaan se, että haluaisin vaan kotiin, tai äidin luokse minne vaan.

Etkö pysty järjestämään, että olisit pari kertaa siellä koko ajan mukana? Meillä ainakin toiminut niin hyvin, sitten lapsi on uskaltanut jäädä yksinkin. Lapselle selviää, kuinka kauan pitää olla, mitä tapahtuu minkäkin jälkeen ja koska tullaan hakemaan pois.

Meilläkin 4-vuotiaan kanssa eka kerhoaamu.. itse olin kerhossa koko 3 tuntia..välillä pojalla tuli itku, kun ei esim. halunnut laulaa tms. Välillä leikki hyvänäkin, kunhan vaan olin lähettyvillä. Kyllä poika sanoi, että mun pitää olla seuraavallakin kerralla mukana, mutta sovittiin, että yksin menee seuraavan kerran.. saa nyt sit nähdä. Itse en kyllä ihan heti luovuttaisi, varsinkaan, jos poika on ollut innoissan kerhoon menemässä..Meidän poikaa ainakin heloptti tieto, että kerhossa ei ole pakko laulaa tai osallistua edes yhteisiin leikkeihin, jos itse ei halua...

Tottakai koitatte seuraavana kerhopäivänä uudelleen, eikä mitään vuoden taukoa heti. Jos pari kuukautta menee eikä mitenkään päin vielä onnistu, niin sitten voi ajatella jättävänsä myöhemmäksi aloittamisen. Kun poika kerran innoissaan odottaa kerhoa, niin taitaa olla vaan rimakauhua.

Yhteistyössä