Poika kiusaa muita päiväkodissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Josa

Vieras
Kertokaahan vinkkejä. Poika 4,5v on aiemmin ollut tosi kiltti ja kohtelias vilkas poika päiväkodissa. Jo jonkin aikaa hän on haukkunut ja nimitellyt muita lapsia ja hoitajia päiväkodissa ja tekee sitä kotonakin minulle ja isolle siskolle.
Mulle sanoo mä en tykkää susta , oot tyhmä jne. Hoidossa haukkuu muiden vaatteita, sanoo hoitajia inhottaviks jne.
En tiedä mikä poikaan on mennyt. On siis aikas vilkas ja tekemistä pitää olla.
Saa kyllä kotona huomiota, mutta 1,5v pikkuveli vie aikaa vielä paljon hoitopäivien jälkeen.
Muuten on tosi herkkä ja hellyyden kipeä.

sepä taitaa olla sitten tuota hellyydenkipeyttä... :( koittaa, että millaista huomioo sitä saisi, ku pistäis oikein pahasti? mut tuon ikäisen kanssa voi jo keskustella kauniista käytöksestä! =)

-uhmaa
-huomionkipeyttä
-paha olo
-tuntee kokevansa vääryyttä jne.
Syitä voi olla monia ja yleensä syy löytyy puhumalla lapsen kanssa. Kannattaa ottaa asia puheeksi joskus silloin kun "akuutti" tilanne ei ole päällä.

meidän poika aloitti ton kun väärät kaverit pihassa,siis jouduin sanomaan noille pihassa oleville ettei tule lähellekkään meidän poikaa.
loppui uhoaminen ja rumakielenkäyttö,pari nuorempaa käy hänen kanssaan leikkimässä mutta huomasin parvekkeella seuratessani että 3 muun suusta tulee haista **,tapa ittes yms kommentteja ja ilmeisesti poika reagoi tuohon haukkumalla muita ja uhoamalla meille,mutta onneksi se loppui nyt kun erotettiin etteivät leiki keskenään enää.
vielä onneksi pystyy vaikuttamaan hänen kavereihinsa,poika siis 6w

Kotona ei ole muuttunut mikään sen ihmeemmin. Menin maaliskuussa töihin, joten 8kk ovat olleet hoidossa. Pienempi oli äidilläni jonkin aikaa.
Hoitajat ovat samoja kuin ennenkin, lapsista en tiedä.
Poika leikkii paljon siskonsa ja siskon kaverin kanssa. Voi olla, että ongelmat juontaa sieltä, koska tytöt haluaisivat leikkiä kaksistaan ja naapurin tyttö ilkeilee pojalle, samoin myös sisko joskus.

tääläkin poika muuttunut nyt hoidon myötä "ihan kauheaksi"
ja tiedän kyllä että hoidossa on poika josta ottaa vaikutteita. ei ole kyl yhtään kiva tilanne. kun tuo hoidossa käynti kuitenkin ollut pojan viikon kohokohta, kun saa leikkiä ikäisten kans..

että jos ap keksit miten tuosta tilanteesta pääsee irti niin kerro mullekki. sun kirjoitus oli melkein kun mun näppäimistöltä..

Aluks ajattelin jutella asiasta pojan kanssa. Jos vaikka jokin painaa mieltä. Sit saa lopettaa leikit tyttöjen kanssa ja leikkiä naapurin samanikäisen pojan kanssa.
Tota tarrajuttua vois kokeilla toimiiko.

Yhteistyössä