Poika nyt paria kk vajaa 2v

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allergiatesteihinkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allergiatesteihinkö

Vieras
Huomattiin tuossa yhtenä päivänä kun söi Lidlin ketsuppia niin tuli posket ihan punaiseksi. Toisessa poskessa iso punainen epätasainen rajoiltaa oleva läntti ja toisessa paljon pienenpiä länttejä, osa oli ihan tarkkarajaisia. Ei kuumottanut mitenkään tai ei tunnu lämpöiseltä tai kuumalta.

Tänään sitten söi pastaa ja jauhelihakastiketta( oli kaiketi tomaattista tai ainkin näytti siltä koska oli punertavaa) ravintolassa. Taas tuli poskiin selaisia länttejä ja toinen ihan kononaan punaiseksi.

Tuota punoitusta kestää noi 1-2h ja sitten häviää ja iho on ihan normaalin näköinen. Lasta ei posket vaivaa mitenkään.

Ketsuppia on syönyt ennenkin Felixin ja Hesburgerin ja niistä ei ainakaan ole ennen tullut mitään.

Ruokaa ei mennyt poskille,että voisi siitä saada ihoärsytyksen

Onko tämä nyt sit jotian tomaattiallergiaa vai mitä? Itse ajattelin jos johtuu jostain lisäaineista.

Onko kelleen käynyt lapselle näin?
 
Meillä on riippunut tomaateista, onko tullut oireita vai ei. Espanjalaisista kirsikkatomaateista tuli hirveät oireet, mutta suomalaisista tavallisista ei. Kyselin sitten muutamalta lääkäriltä ja vastaus oli, että joissain tomaateissa käytetään sellaisia torjunta-aineita, jotka aiheuttavat yliherkkyyttä vaikka välttämättä lapsi ei tomaatille olisikaan allerginen. Voisiko siis olla sama asia tämän ketsupin ja kastikkeen suhteen? Lisäaineita tms? Mutta kävisin kyllä näytillä, ei siinä ainakaan mitään häviä.
 

Yhteistyössä