poika on kipeenä ja huomenna neuvola. kannattaako mennä vai perua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maarit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maarit

Vieras
rokotus pitäs saada,mutta nythän ei voi laittaa kun on kipee. kuitenkin ois lääkärineuvola ja harvinaisesti mies ois kotona sit kahden muun muksunkanssa. pääsisin kaksin pojankanssa,mikä on hyvä kun se vierastaa jne. rokotuksen vois saada sit kun paranee. vaikka vauvan neuvolassa pikasesti.
en tiä mikä tauti nyt on,esikoinenkin on kipeenä.

Kipeenä EI SAA mennä lasten neuvolaan :attn: :attn: :attn: !!! Soita vaikka ja kysy jos et sitä itse tajunnut. Siellä on pieniä vauvojakin, ei tod saa mennä! Haloo. Luulis järjenkin jo sanovan.

Jos asutte paikassa, jossa lääkärinajat on kiven alla, niin veisin lapsen lääkärintarkastukseen, rokotus sit myöhemmin. Olettaen tietty, et lapsi jaksaa sen tarkastuksen. Voi samalla lääkäri taudinkin tutkia.

Niin voihan sä mennä lääkärineuvolaan ja sit hakea sen rokotteen kun lapsi on terve! niin mä ainakin tekisin!

Lääkäriin voi mennä...kunhan ei oo vesirokkoa!!! mutta nuhan nyt voi saada ihan mistä vain !!

onpa siellä ennenkin kipeitä muksuja ollut. ja pieni vauva on minullakin.
mullonkin sopivasti aamun ensimmäinen aika. eli jos meinaan soittaa ja kysyä tuonko pojan sinne,niin joudun sen jokatapuksesa herättään seiskalta. jos vaan perun ni sais nukkua. seuraavaa aikaa saa odottaa ja luultavasti joutuisin ottaan kaikki lapset mukaan. ja se on siinä mielessä hankalaa että vauvaa täytyy pitää sylissä koska vaunuja ei saa tuoda neuvolaan sisälle. ja kun tuo keskimmäinen huutaa kurkku suorana kun vierastaa niin eih..

mä en oikein tiedä mikä sillä on,kuumetta ainakin. esikoinen kuumeili ja oksenteli,mutta nyt on jo melkein terve.
poika on 1,6vuotias. ja rokotus pitäs antaa nyt. ei kai sillä oo väliä jos nyt hieman myöhästyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä en oikein tiedä mikä sillä on,kuumetta ainakin. esikoinen kuumeili ja oksenteli,mutta nyt on jo melkein terve.
poika on 1,6vuotias. ja rokotus pitäs antaa nyt. ei kai sillä oo väliä jos nyt hieman myöhästyy.

Meillä oli viikko sitten kanssa samanlainen tauti. Ensin kuume, sitten oksentelu.
Kyllä mä menisi neuvolaan, ellei lapsi nyt sitten oksentamaan ala.
Täällä meillä on ainakin terv.keskus samassa ja samoissa odotustiloissa voi olla molemmilta puolilta asiakkaita. Ja joka tapuksessa aamuvastaanotossa klo 8-10 (yleinen ) käy paljon porukkaa (lapsista eläkeläisiin) ja sairaita on paljon. Yleensä tuolloin ei jaeta aikoja , mutta oon mäkin ollut odutusaikana tai vauvan kanssa joskus aamuajoilla.

siis ainakin itse olen saanut neuvola-oppaan, jossa sanotaan että sairaan lapsen kanssa ei neuvolaan muita tartuttamaan! kai sitä helppo on ajatella että mitäs muista muksuista, mutta ei ole järin ajattelevaista. huoh.

meidän neuvola on koulunyhteydessä. ja onpa siinä vielä päiväkotikin. jos tuosta rakennuksesta ei sairaita lapsia löydy niin jo on kumma. sairaita ihmisiä on jokapaikassa. mä nyt soitan vielä huomenna ennenkun puen pojalle ulkovaatteet ja kysyn. lääkärintarkastus ois hyvä tehdä koska myöhemmin se on niin vaikeeta. aamulla siellä ei edes ole muitten mukuloita.
ja jos joku ei tiedä niin sairaudet tarttuu jo ennen ennenkun siitä tulee mitään oireita.
tuskin lapsella on edes aamulla kuumetta,aina on noussut lapsille vasta illalla. tokihan se ois hyvä pysyä kotona,mutta joskus sitä on mentävä esim. lääkäriin.

saako mielestäsi luotettavan käsityksen lapsen kehityksestä yms, jos lapsi on sairas? jos siis vaikka ikätasojuttuja arvioidaan, ja lapsi vaisumpi kuin normaalisti. itse veisin jo lapsen itsensä vuoksi vain TERVEENÄ näytille.