Poika toi eskarista jonkun huolehtimistestin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
Siis eskarista kotitehtävänä joku Turren huolehtimistesti. Onko muilla kokemusta, mikä mahtaa olla ideana? Jaetaanko kaikille vai ollaanko jotain silmätikkuja?

Valitettavasti kyseessä näyttää olevan joku lastensuojelun asiakas-testi, jolla ilm. kartoitetaan mahdll. "tuen tarve".
Linkki Googlettamalla "Turre - huolehtimistesti" https://www.turku.fi/public/download.aspx?ID=168697&GUID=%7B76F43CC7-FB79-472F-97EA-110EF8F4FA88%7D

kyttäys valtio jyrää taas! Helvetti kun tässä maassa ei oel mitään yksityisyyttä sen jälkeen kun lapsen saat. En ole kuullut mutta jos sellanen tulee sanon kyllä että ei kiitos, tehkää ls ilmo jos kieltäytymnen vedoten yksityisyyden suojaan on aihe sille. Minä vihaan tätä systeemiä mikä täällä on. Koska minusta minun asiat ei kuulu kellekkään jos en lakia riko. ja kaikki on muutenkin ok.

[QUOTE="milka";30457639]kyttäys valtio jyrää taas! Helvetti kun tässä maassa ei oel mitään yksityisyyttä sen jälkeen kun lapsen saat. En ole kuullut mutta jos sellanen tulee sanon kyllä että ei kiitos, tehkää ls ilmo jos kieltäytymnen vedoten yksityisyyden suojaan on aihe sille. Minä vihaan tätä systeemiä mikä täällä on. Koska minusta minun asiat ei kuulu kellekkään jos en lakia riko. ja kaikki on muutenkin ok.[/QUOTE]

Mutta silti vähän pelottaa? Että jospa siellä jotakin on väärin tai vähän huono omatunto jostakin, niin siksi pitää aggressiivisesti suhtautua?

Mutta silti vähän pelottaa? Että jospa siellä jotakin on väärin tai vähän huono omatunto jostakin, niin siksi pitää aggressiivisesti suhtautua?

Kyse on tasan siitä että minulla on oikaus yksityisyyteen,niinkuin kaikilla muillakin,olen kyllä avoin ihminen,mutta silti se että valinnanvapaus viedään pistää vihaksi. En minä halua esimerkiksi tuntemattomia naapureita oveni taakse,vaikka olisi kyse esimerkiksi kahvillekutsusta. Pyytäköön kun näkee ulkona. Sinä voit olla sellainen että susta on hauskaa jakaa kaikki kaikille, minä taas haluan pitää yksityisyyteni ja siihen mulla on oikeus kun en mitään väärää ole tehnyt

No jos pitää noin hermostua, niin salattavaa on. Minulla ei ole salattavaa. Jos tämä huolehtimistesti on yleinen, niin tuskin siinä kovin yksityisiä asioita kysytään.

Mitä sinä sitten teet, jos joku naapuri soittaa ovikelloa? Et avaa ovea vai? :D

Tämmöstä voi olla vaan Suomessa :P

No jos pitää noin hermostua, niin salattavaa on. Minulla ei ole salattavaa. Jos tämä huolehtimistesti on yleinen, niin tuskin siinä kovin yksityisiä asioita kysytään.

Mitä sinä sitten teet, jos joku naapuri soittaa ovikelloa? Et avaa ovea vai? :D

Tämmöstä voi olla vaan Suomessa :P

No pakko ko sinne kotia on päästää? !! Monissa kulttuureissa päästetään ovesta sisää, vaikka ei haluais mutta kun kieltäytyminen koetaan todella töykänä ja käytöksenä. ,,

Valitettavasti kyseessä näyttää olevan joku lastensuojelun asiakas-testi, jolla ilm. kartoitetaan mahdll. "tuen tarve".
Linkki Googlettamalla "Turre - huolehtimistesti" https://www.turku.fi/public/download.aspx?ID=168697&GUID={76F43CC7-FB79-472F-97EA-110EF8F4FA88}

Ja kun vähän jaksaa enemmän kaivella, niin löytää myös toisen linkin, jossa se on alkuperäisenä ja ihan toisenlaisessa kontekstissa.

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/90799/URN_ISBN_978-952-245-796-7.pdf?sequence=1

Öö, vaikka olisi lastensuojelun salatesti, niin mitä sitten? Eikö kaikkien pitäisi olla onnellisia, että lapsista ja perheistä pidetään huolta, juurikin sillä tasolla, että ketään ei epäillä, mutta kaikilta voi aina kysyä.

[QUOTE="milka";30457824]Kyse on tasan siitä että minulla on oikaus yksityisyyteen,niinkuin kaikilla muillakin,olen kyllä avoin ihminen,mutta silti se että valinnanvapaus viedään pistää vihaksi. En minä halua esimerkiksi tuntemattomia naapureita oveni taakse,vaikka olisi kyse esimerkiksi kahvillekutsusta. Pyytäköön kun näkee ulkona. Sinä voit olla sellainen että susta on hauskaa jakaa kaikki kaikille, minä taas haluan pitää yksityisyyteni ja siihen mulla on oikeus kun en mitään väärää ole tehnyt[/QUOTE]

Älä vaan hanki lapsia. Tiedätkö mitä kaikkea ne ennättää susta paljastaa päiväkodissa, kouluissa, kerhoissa ja sieltä se tieto menee ihan varmasti isoveli-valvoo verkostolle. Varo vaan sen jälkeen on naapurissa salakuuntelulaitteet ja sossu oven takana koputtelemassa. Sitten istut ihan hiljaa keittiön pöydän alla ja olet olevinas matkoilla. Muista vetää verhot jo nyt ikkunan eteen ettei kukaan huomaa sun olevan kotona.

Öö, vaikka olisi lastensuojelun salatesti, niin mitä sitten? Eikö kaikkien pitäisi olla onnellisia, että lapsista ja perheistä pidetään huolta, juurikin sillä tasolla, että ketään ei epäillä, mutta kaikilta voi aina kysyä.

Eihän ohranan kuulusteluun joutuvalla ihmisellä ole mitään pelättävää. Pelättävää on vain niillä, joilla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Sitä paitsi huostaanottoja tehdään vain erittäin perustelluista syistä.

Yhteistyössä