poika/tyttö rv 36

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla

Vieras
Kolmatta lasta odottelen ja tunnustan, että alunperinkin lähdimme ""poikaa tekemään""..., koska meillä on jo kaksi tyttöä. Ultrassa kysyimme sukupuolta ja tytöksi veikkasivat. Aluksi koimme ainakin pientä pettymystä, mutta näin synnytyksen lähestyessä olen onnellinen ihan kummasta vaan (kuten sisaruksetkin). Minusta vaan on alkanut tuntua siltä, että mieheni ei tästä tunteesta ole päässyt, vaikka väittääkin muuta. Tokihan se alusta saakka oli selvää, että sukupuoli on mikä on ja molemmat olisivat tervetulleita (teimme tätä tulokasta vielä 1,5 vuotta, että asiaa oli kyllä harkittu). Luulen kuitenkin, että mieheni ""salaa"" toivoo, että tulokas olisi sittenkin poika, koska ultran kuva ei ollut täysin selvä... Onko muille käynyt näin ?

Ihan sama meillä. Esikoista odotetaan, melkein 2 vuotta kesti ennen kuin onnsitui, takana yksi aikaisempi keskenmeno. Mies puhui koko alkuraskauden ajan, että vauva on poika ja olipa hänellä jo useampi pojannimi valmiina mietittynä. Koko ajan mies mainitsi, että poika sitä ja poika tätä ja sitten kun poika on syntynyt ym ym. Mä korjasin joka kerta, että voihan se olla tyttökin.....
Kaksi viikkoa sitten käytiin ultrassa (rv 30), tyttöhän sieltä on tulossa. Aivan ihanaa mun mielestä, mutta mies oli todella pettynyt, meni ihan vakavaksi ultrassa eikä sanonut mitään koko päivänä. Mä itkin monta päivää, mikä sika! Nyt ei puhu tulevasta tyttärestä mitään... Eilen kuulin kuinka mies kertoi puolitututulle, että meille on tulossa vauva ja mainitsi, että se on tyttö ja kehtasi sitten vielä jatkaa, että hän kyllä toivoi poikaa!!???!! Kehtasi sitten vielä töksäyttää, että eiköhän suurin osa miehistä toivo poikaa ja naiset haluavat mielummin saada tytön. Mua kiukuttaa ja itkettää niin, kuinka mies voi olla noin ääliö. Kuulostaa niin kliseeltä, mutta mulle on koko ajan ollut ihan yks hailee kumpi sieltä tulee, varsinkin kun raskaus on ollut aika hankala ja olen pelännyt koko ajan uutta keksenmenoa ja koko ajan mielessä on kaivertanut pelko onko lapsi terve.

""Tavallaan"" ymmärrän mieheni tunteet, varsinkin kun meillä on jo kaksi tyttöä, että kiva olisi saada poikakin. Ja olen tehnyt aika lailla selväksi, että enempää ei enää tule, koska raskaus on olut kaikin puolin vaikea. Osaksi varmasti johtuu siitä, että mieheni on ollut vähän ulkopuolinen tässä tyttötouhussa, harrastuksissa yms., ehkäpä osaksi omaa syytäni, koska olen itse niissä niin innokkaasti mukana. En toki pelkää, että tästä tulisi avioliitollemme mikään kynnyskysymys, mutta taustalla varmasti tulee olemaan aina.

Poikaa tehtäessä kannattaa ajoittaa yhdyntä mahdollisimman lähelle ovulaatiota, esimerkiksi ovulaatiotikkujen avulla.
Jenkkien sivustolta löytyy ihan moninaiset ""ohjeet"" kuinka tehdä tyttö tai poika. Kaikkeen sitä ihminen voikin vaikuttaa...!!

No eiköhän nuo ohjeet nyt ole vähän sitä sun tätä. Ei siihen oikeasti voi vaikuttaa kovinkaan paljon, kumpaa sukupuolta lapsi on, paitsi valitsemalla laboratoriossa hedelmöitetyistä alkioista poika-tai tyttöalkion. Näin tehdään esim joidenkin perinnöllisten tautien periytyessä vaan tytölle tai pojalle, jolloin alkioista siis valitaan sitä sukupuolta oleva, jolle sairaus ei todnäk periydy.

Itsellä on tyttö, joka on saanut alkunsa ovulaatiopäivään ajoitetusta yhdynnästä. Eli siis käytin tikkuja ja seksiä harrastettiin joka toinen päivä, myös ovulaatiopäivänä. Toivottavasti *** ei oikeasti luule että tyttöjä tai poikia noin vaan saadaan, että 'tilataan' kumpi halutaan.

Jos joka toinen päivä on ollut yhdyntöjä, on siellä munanjohtimissa ollut sitkeämpiä tyttösiittiöitä odottamassa munasolun irtoamista ja päässyt ekana munasolun luo, ennenkuin ovispäivänä liikkeelle päästetyt siittiöt ovat ehtineet perille.
Poikaa toivottaessa suositellaan yhdyntää tauon jälkeen vasta 24 tuntia ennen ovulaatiota eli vasta kun tikku näyttää ovisplussaa.

Eivät ne ohjeet ole tuulesta temmattuja, tosin aiheuttavat aikamoista stressiä jos ehdottomasti halutaan vaan jompaakumpaa sukupuolta oleva.

No voi kyvinkin olla, että olet oikeassa ***. Mutta itse olen joskus jutellut lääkärin kanssa asiasta, ja hän oli sitä mieltä että ohjeet eivät ole ihan noin yksiselitteisiä. Miten esimerkiksi selität sen, että vaikkapa joissakin monilapsisissa perheissä on pelkästään tyttöjä tai toisissa pelkästään poikia? Joskus miehen 'tyttösiittiöt' voivat esimerkiksi olla vahvempia ja sitekämpiä kuin saman miehen 'poikasiittiöt', jolloin todennäköisyys sada poika on huonompi.

Eivät ohjeet siis tuulesta temmattuja ole, ja voihan sitä yrittää noita ohjeita seuraamalla 'tehdä' tyttöjä tai poikia, mutta pointtini oli se, että eivät ne mitenkään satavarmoja ohjeita ole että ei pidä pettyä jos 'suunnitelma' meneekin pieleen!

Olen pahoillani siitä että miehet voivat olla noin pettyneitä tytöistä...Meillä mies jo esikoisesta sanoi että"" kiva nähdä sitten että kumpi tulee ja olisi kyllä kiva saada äitinsä näköinen tyttö"", mutta todellisuudessa molemmat odotimme vauvaa ja sitä meidän omaa lasta emmekä sukupuolta.

Tuo on kyllä tosi vanhanaikaista ja kurjaa mieheltä, mutta näköjään miehetkin on erilaisia niinkuin me naisetkin. Meillä on nyt kaksi poikaa ja kolmatta odotan. Itse olen yhtä iloinen pojasta kuin tytöstäkin, vaikka tyttö olisi kyllä ihan hauska yllätys kun sitä tässä vaiheessa ajattelee mutta kun vauva syntyy niin en usko että kukaan ihan terve ihminen voi olla siinä hetkessä sukupuolesta pettynyt. Minullekin eräs vanhempi mies tokaisi, että ""sinä taidat jo odottaa kovasti tyttöä itsellesi, me miehet taas ollaan tyytyväisiä siitä mitä enemmän poikia sen parempi"". Mieheni sanoi sitten siihen, että ""kyllä meillä on nyt niin että minä odotan kovasti sitä prinsessaa jo=)."" Mutta molemmat siihen todettiin että poika varmaan tulee ja kohta sitten perustetaan oma jalkapallojoukkue, äiti maalivahtina.

Mutta se siitä, kurjaa vaan tuo sukupuoli asia minusta. Miksi se voi olla niin tärkeä?!

ei ainakaan meillä pidä paikkaansa. Olimme yhdynnässä vaan kerran (!!!), just ovulatiota seuraavana päivänä, mies oli ollut matkoilla ja tuli tuona iltana kotiin ja katkaisi jalkansa seuraavana päivänä eikä kivuiltaan tullut mieleenkään seksiä harrastaa. uskomaton tuuri, että tulin raskaaksi, ja ultra näytti just, että tyttö tulossa!!

Ei varmaankaan mitään merkitystä mutta juuri ovulaatiopäivänä sai alkunsa meidän ihana hymypoika.Ikää 3,5kk.Koko ajan kaikki vielä höppöttivät että poika sitä ja poika tätä.Ainoastaan muutama ihminen veikkasi tyttöä.
Minä odotin ja toivoin ainoastaan että lapsi olisi terve.Kuten onneksi olikin.

Meille tulossa kolmas poika ja en ole silti pettynyt,mutta ois tyttöki ollu tervetullu.
Sukupuolella ei ole välilä,toivon vaan et lapsi on terve.
Mut ymmärrän tosi hyvin,että mies haluaa pojan jossain vaiheessa.Se on ihan luonnollista.
Pojalla on omat kiinnostuksen kohteensa,traktorit,kaivurit,jääkiekko,jalkapallo,autot vetää kummasti vaan poikia puoleensa,vaikkei siihen ohjaiskaan.
Kyllähän ne on miestä lähempänä ku tyttöjen jutut.

Yhteistyössä