Hae Anna.fi-sivustolta

Poika viettää liikaa aikaa pelikoneella

Viestiketju osiossa 'Koululaiset' , käynnistäjänä Neuvoton mutsi, 10.12.2008.

1. Ööokei Vierailija

HAHAHAHA XDDD "lopettelen yleensä 20:00"????? :D Ite lopetan pelaamisen yleensä viikonloppusin joskus 5-8 aikaan aamulla :D Ja pelaan yleensä about 15 tuntia putkeen. Että mikäköhän pelaaja sä sitten oot :D

2. Hei, olen 11 (kohta 12) vuotias tyttö. Minulla on 13 (kohta 14) vuotias veli. Asumme maalla, eikä veljelläni ole täällä juurikaan kavereita. Itsellä 4 saman ikäistä ihanaa tyttöä rinnallani ja harrastuksena teatteri, musiikki sekä kirjoittaminen. Veljelläni ei oikein harrastuksia ole. Arkena hän pelaa tietokoneella 8,5h. Lomalla ja viikonloppuisin varmaankin 15h. Olen huolissani. Hän ei osallistu kotitöihin, eikä hän urheile tai liiku ollenkaan. Poika alkaa pian jo olla ylipainoinen. Joka päivä mietin veljeäni ja ahdistun. Ihan joka ikinen päivä mä itken ja stressaan mun veljeä. Mitä oon netistä lukenut, niin on sanottu että pelaaminen kehittää, ehkä se onkin niin. Veljelläni on monta englantilaista nettikaveria, joiden kanssa hän skypen välityksellä puhuu sujuvaa englantia. Hän on myös hyvä matematiikassa ja ongelmanratkaisussa. Välillä veljeni ei syö tai käy vessassa, kun pelit ovat tärkeämpiä. Seiskaluokan veljeni päättoi 6.7 kesliarvolla. Mutta viime viikkoina on hän jo omatoimisesti viikon pelitunneista vahentänyt pari, joka on mun mielestä aivan mahtavaa, mutta silti 13h lomapäivässä on mielestäni pelottavaa. Pelkään veljeni tulevaistuutta. Pelkään myös itseni. Tekeekö 76% stressiä päivässä hyvää minun ikäiselle? Veli on sanonut, että jos muuttaisimme kaupunkiin, kaikki olisi paremmin, koska hänellä olisi ystäviä, mutta olenko minä valmis luopumaan ystävistäni ja harrastuksistani veljeni takia? Ajatus tuntuu pelottavalta ja surulliselta, mutta muuttaisiko se oikeasti mitään? Olen miettinyt, että kun pääsen muuttamaan pois kotoa, katkaisen välit veljeeni kokonaan, enkä halua uhrata häneen ajatustakaan, mutta ratkaiseeko ongelmien pakeneminen mitään?

3. Stressaantunut pikkusiskoVierailija
    Hei, olen 11 (kohta 12) vuotias tyttö. Minulla on 13 (kohta 14) vuotias veli. Asumme maalla, eikä veljelläni ole täällä juurikaan kavereita. Itsellä 4 saman ikäistä ihanaa tyttöä rinnallani ja harrastuksena teatteri, musiikki sekä kirjoittaminen. Veljelläni ei oikein harrastuksia ole. Arkena hän pelaa tietokoneella 8,5h. Lomalla ja viikonloppuisin varmaankin 15h. Olen huolissani. Hän ei osallistu kotitöihin, eikä hän urheile tai liiku ollenkaan. Poika alkaa pian jo olla ylipainoinen. Joka päivä mietin veljeäni ja ahdistun. Ihan joka ikinen päivä mä itken ja stressaan mun veljeä. Mitä oon netistä lukenut, niin on sanottu että pelaaminen kehittää, ehkä se onkin niin. Veljelläni on monta englantilaista nettikaveria, joiden kanssa hän skypen välityksellä puhuu sujuvaa englantia. Hän on myös hyvä matematiikassa ja ongelmanratkaisussa. Välillä veljeni ei syö tai käy vessassa, kun pelit ovat tärkeämpiä. Seiskaluokan veljeni päättoi 6.7 kesliarvolla. Mutta viime viikkoina on hän jo omatoimisesti viikon pelitunneista vahentänyt pari, joka on mun mielestä aivan mahtavaa, mutta silti 13h lomapäivässä on mielestäni pelottavaa. Pelkään veljeni tulevaistuutta. Pelkään myös itseni. Tekeekö 76% stressiä päivässä hyvää minun ikäiselle? Veli on sanonut, että jos muuttaisimme kaupunkiin, kaikki olisi paremmin, koska hänellä olisi ystäviä, mutta olenko minä valmis luopumaan ystävistäni ja harrastuksistani veljeni takia? Ajatus tuntuu pelottavalta ja surulliselta, mutta muuttaisiko se oikeasti mitään? Olen miettinyt, että kun pääsen muuttamaan pois kotoa, katkaisen välit veljeeni kokonaan, enkä halua uhrata häneen ajatustakaan, mutta ratkaiseeko ongelmien pakeneminen mitään?

Testaa, mitä persoonallisuustyyppiä edustat: punaista, keltaista, vihreää vai sinistä

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri