Poikakaverin naisystävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liisa

Vieras
Olen mustasukkainen poikaystäväni naisystäville. Itselläni ei ole koskaan ollut miestä ystävänä. Entiset seurustelusuhteenikin olen halunnut lopettaa enkä jatkaa esim. ystävänä, vaikka jotkut ovat halunneetkin. Ehkä se olisi jonkin ajan päästä erosta onnistunut, mutta musta tuntuu, että vanhat yhteiset ajat ovat mielessä tai ihastuu siihen taas tai ei saa jatkettua elämää eteenpäin kun niinkuin vanhassa roikkuu. Poikakaverini sanoi joskus soitelleen jollekin entiselle tyttöystävälleen silloin tällöin kaverina, mutta ei ole nyt suhteemme aikana soittanut. No, nämä eivät ole mulle ongelmia. Mutta on eräs nainen, joka on ollut joskus hänen poikakaverinsa kanssa naimisissa ja ne ovat näin tutustuneet ja ystävystyneet. Nainen on nyt uusissa naimisissa ja poikakaverini ja tämä nainen ovat edelleen ystäviä. Suhteemme alkuaikana minua otti pannuun, kun poikakaverini niin iloisena kertoi missä tämä asuu, missä on töissä ja kuinka mukava hän on. Poikakavereitaan ei näin iloissaan esitellyt. Viikonloppuisin nähdään ja melkein joka viikonloppu hän jotain tästä mainitsee. Kertoo, ettei ole nähnyt tätä naista moneen viikkoon. Naisella on muuten huono avioliitto viinaa juovan miehen kanssa. Sanoo, mulle ettei hänellä ole mitään tunteita tätä naista kohtaan, että silloin kun nainen ekan kerran erosi hänellä olisi ollut tietysti mahdollisuus olla tämän naisen kanssa, mutta ei ole sillä tavalla koskaan halunnut, että mun on luotettava häneen, että hän on vain ystävä sen kanssa. Tämä nainen on joskus pyytänyt häntä olemaan yötä luonaan, ei ole ollut eikä halunnut. Mutta silti voi olla tämän naisen kanssa ystävä. Mä en ymmärrä. Mutta mulla ei ole ollutkaan miestä ystävänä. Johtuuko tämä siitä. Poikakaverini sanoi, ettei ole soitellut tälle naiselle moneen viikkoon. Katsoin salaa sen kännykkään ja sieltä löytyi soitetuista puheluista, että oli soitellut sille, mutta puhelimesta ei näkynyt koska oli soittanut, mutta mielestäni ei se siellä kauaa pysy, kun aina tulee uusia puheluita. Se puhelu oli siinä kolmantena. Aamulla soitin sille ja sanoin, että sä et ole puhunut kaikkea tästä naisesta , että sain sut kiinni valehtelusta. Hän sanoi, että hän on sanonut kaikki, koska on soittanut ja koska hän on sen naisen tavannut eli tosi harvoin. En sanonut millä tavoin sain sen kiinni valehtelusta. Ja hän sanoi, että on kaikki mulle puhunut. No, riita siitä tuli ja hän sanoi, että on luotettava, koska hänen vanhemmillaan oli keskenään huono suhde, ei luottamusta. Ehkä hän ei muista soittaneensa eikä huomaa mulle kertoa. Enhän sanonut sille, että olin penkonut sen kännykkää ja että soittamisesta oli valehtelussa kyse. Soitin sille aamulla vielä kaksi kertaa, kun se ekan kerran melkein löi luurin korvaan. Toisella soitolla sanoin, että rakastan sua, mutta mun on nyt vain paha olo tästä asiasta, että mä en vain vielä osaa luottaa suhun ja olen mustasukkainen. No se ei vastannut mulle ja taas lopetti yhtäkkiä. Soitin vielä kolmannen kerran ja sanoin, että soitan sulle sitten tänään tai huomenna (tämä oli sovittu jo aikaisemmin, että soitan jompana kumpana päivänä). Se vastasi mulle että etköhän sä ole tänään jo tarpeeksi soittanut. Eli tänään en ainakaan rohkene soittaa. Mä rakastan sitä kovasti enkä halua, että meidän suhde loppuu, tuo asia on vain mulle jotenkin kova juttu ja olen mustasukkainen ja epäileväinen ja en luota vaikka se sanoo olevansa luotettava ja mä jotenkin uskonkin sitä ja jotenkin taas en. Se sanoo, että mun pitäisi tavata se nainen, etten olisi mustasukkainen tai epäileväinen, ei yhtään kiinnosta. Sitä paitsi voi olla, että heillä synkkaa ja mä olen eri aaltopituudella, niin ei sekään uusi ystävyys mitään auttaisi. No täytyyhän mun siihen jossain vaiheessa kyllä tutustua, kun ja toivottavasti suhteemme ei tähän loppunut. Olen ollut niin surullinen koko päivän.

Tämä on ikuisuuskysymys. Minä en henk. koht sallisi miehelleni naispuolista ystävää. Sellaista naista jolle hän kertiolisi meidän kahdenkeskeisiä asioita ja joka olisi miehelleni noin tärkeä. Tosin miehenikään ei sallisi minulle sellaista miespuolista kaveria joten sovimme yhteen tässä suhteessa.. onneksi.

Sinuna... jättäytyisin taka-alalle. Antaa miehen tehdä valintansa, älä painosta, äläkä vain enää soita, jos kerran luurin laittoi kiinni soittaessasi!!!. Mene omia menojasi ja hanki uusia tuttavuuksia, olethan kantasi tämän ystävyyden suhteen ilmaissut. Jos mies sinut tosissaan haluaa hän jättää tämän ystävyytensä vähemmälle huomiolle, ja ymmärtää sinun tunteitasi, eikä lietso mustasukkaisuuttasi.

Toki on niitä ihmisiä jotka väittävät sallivansa vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä kumppanilleen, mutta se on vain luulopuhetta, koska heidän kumppaneillaan ei ole niitä, ja he itse haluavat kyllä sirkutella joka suuntaan.

ooo: ""Toki on niitä ihmisiä jotka väittävät sallivansa vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä kumppanilleen, mutta se on vain luulopuhetta, koska heidän kumppaneillaan ei ole niitä,""

Mun mieheni paras ystävä on nainen (ja muitakin naisia kavereina) ja olen aina sallinut sen. Eikä ole ollut mitään syytä miksi en olisi sallinut. Vai luulenko mä vain, että ne on ystäviä? Vai onko mua huijattu vuosia ja ne kaverit ovatkin oikeasti miehiä vaikka näyttävät naisilta?

vielä ooolle: Mua jäi nyt hämään tää juttu. Entäs jos ne kaverit keitä mä oon luullut naisiksi on kuitenkin miehiä? Onko mun miehelläni miessalarakkaita? Apua, mitä mä nyt teen, mun mieheni onkin homo!

Niinpä ol munkin ukolla, paras ystävä nainen. Eikä siinä ollut nokkaan koputtamista, varsinkaan kun minun paras ystäväni sattui olemaan mies ;)

Kaverit on kavereita ja kavereiden kanssa ei paneskella. Saathan nukkua yön tyttökaverini vieressä, eikä hommassa ole kyse lesboilusta ja ihan yhtä viatonta se on se kaverisuhde vastakkaiseenkin sukupuoleen.

Ei kuulo eikä luulo puhetta. Meillä se on näin. Ei katso kaverisuhteet ikää, sukupuolta tai ihon väriä eikä edes statusta.

Jos ne on miehiä, niin eihän siinä mitään pahaa ole... Hakkaavat palleja vastakkain, kun sinun kanssasi sitä ei voi tehdä. Mutta jos ne on naisia, niin jotain sinua parempaa niilläkin täytyy olla, kun miehesi heitä niin ""rakastaa"".... muka ystävänä.

ooo: On se kiva, että sä oot olemassa, muutenhan mä olisin ihan paniikissa. Eli on ihan okei, että mun miehellä on homosalarakkaita, joita mä luulen naiskavereiksi. Onneksi mies ei sentään ole vielä ehdotellut koiran tai lampaan hankkimista.

ooolle: Joo se on kyllä totta. Sen parhaalla ystävällä (siis sillä jota mä luulen naiseksi, mutta joka onkin oikeasti mieshomosalarakas) on koiria. Täähän on hyvä juttu, että tää järjestyy näin, mä kun oon koirille allerginen. Kiva, että valaisit mua taas, mähän oon kulkenut ihan laput silmillä koko elämäni.

Olen samaa mieltä tuosta kappalejaosta.

Aihe tuntui mielenkiintoiselta, mutta kun rivit rupesi hyppimään silmissä, oli pakko lopettaa lukeminen. Sääli sinällään...

Älä kulje enää. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää, eikä varsinkaan sitä mitä mies sanoo kotona. Niille muille (ammuille) se sanoo taas jotain ihan muuta, ja sekään ei ole totta.

Asiallisista vastauksista kiitokset.

Sorry ettei ollut kappalejakoa. Olen niin tuohtunut asiasta ja surullinen ja samalla niin rakastunut siihen.

Se vielä vaati mua kertomaan, että keltä mä olin kuullut jotain asiaa hänen ja hänen ystävänsä jutusta, josta hän ei ollut maininnut mulle. No enhän mä voinut kertoa, että tutkin sen kännykkää.

Mun mielestä toisen kännykän lukeminen on tosi typerää, mutta kun olen ollut niin epäileväinen ja kun huomasin sen soittaneen joskus sille naiselle, niin tuli niin paha mieli etten tiennyt miten päin olisin.

Eihän se siis välttämättä tarkoita mitään pahaa, poikakaveri ei vain ole muistanut sitä kertoa. Paljon siltä jää muutenkin kertomatta ja unohtelee asioita.

Se mua jäi nyt mietityttämään, kun se niin kimpaantui aamulla, kun mä mielestäni ihan aiheesta nurisin. Siis, että olen mustasukkainen, epäileväinen, mulle ei ole kerrottu kaikkea.

No jos se kimpaantui siitä, kun mä en millään luota siihen ja jos se todella onkin luotettava. Ja vaati ja vaati, että kerro nyt mitä hän ei ole muistanut sanoa hänen ja sen naisen jutusta.

Mä en ole moneen vuoteen ollut näin rakastunut, miten mä saan sen huomenna uskomaan, että ma rakastan sitä kovasti ja samalla olen epäileväinen ja mustasukkainen, mutta en ole niitä tahallani tai etten rakastaisi.

Olen samaa mieltä tuosta kappalejaosta.

Aihe tuntui mielenkiintoiselta, mutta kun rivit rupesi hyppimään silmissä, oli pakko lopettaa lukeminen.

Sääli sinällään...

Joo, sama mullakin. Tekstiä oli niin paljon, että rivit vilistivät silmissä, joten en jaksanut lukea loppuun asti.

Minulla on kaksi miestä, joita kutsun ystäväkseni. Toinen on ex-mieheni paras ystävä, jolle olen aina uskoutunut. Myös erovaiheessa hän toimi sekä minun että exäni uskottuna. Sain häneltä paljon miesnäkökulmaa ja hän pystyi selittämään miesten käytöstä. Nyt eron jälkeen emme ole tavanneet, mitä nyt välillä puhelimessa puhuneet. Sängyssä emme ole koskaan olleet ja ainakaan minun puoleltani ei ole mitään tarvettakaan koskaan mennä hänen kanssaan sänkyyn.

Toinen mies, joka on ystäväni, on entinen vakipanoni. Seksistä alkanut suhde päättyi, mutta jatkuu kaveruutena. Hänelle on helppo uskoutua, koska alunperinkin oli paljon luottamusta. Hänen kanssaan tuli mm. kokeiltua sellaisia seksijuttuja, joita kumpikaan ei ole aiemmin eikä sen jälkeen. Nyt seksijutut ovat jääneet taakse ja yhteydenpito tapahtuu puhelimitse tai sähköpostitse.

Jotta vältän turhaa kateutta, olen kertonut poikaystävälleni, että minulla on 2 miesystävää, mutta emme tapaile kasvotusten eikä asiaan liity seksiä. Käytännössä esim. tekstiviesteihin vastaan silloin, kun poikaystävä ei ole paikalla.

Minusta ystävyys sukupuolien välillä on mahdollista, vaikkakaan ei ehkä kovin yleistä.

No älä ainakaan sorru tuohon virheeseen, että soitat 3 kertaa perään ja vannot rakkauttasi ym. Silloinhan koko juttu menee niin että mies valehteli, yrität sanoa että tämä on väärin mutta päädyt anelemaan hänen peräänsä.
Jos hän ei ole valmis laittamaan sinua etusijalle, onko hän sinulle oikea mies.

Parasta terapiaa olisi, että tapaisitte kaveriporukassa tämän niin uhkaavan naisen. Huomaisit, että ihan tavallinen nainen sekin on. Ei siinä ole mitään pelättävää. Ja jos poikaystäväsi välittää sinusta, niin varmasti hän huolehtii, ettei sinulle tule ulkopuolinen olo. Älä turhaan tee naisesta jotain hirveää peikkkoa.

Itsekin olen ystävä entiselle miehelleni. Oma nykyinen mieheni hyväksyy tämän täysin. Käydään silloin tällöin syömässä ja soitellaan. Me kuitenkiin oltiin yli viisi vuotta yhdessä. Rakkaus loppui eikä meidän eroon liittynyt mitään riitoja tai pettämisiä tms. Meistä tuli vaan sisaruksia tai kavereita. Minulla ei viisari värähdä mihinkään suuntaan, kun tapaan eksäni. Hän on minusta vain ihan kiva tyyppi, jolla on hauskat jutut ja on kiva kuulla kuulumisia. Hän varmasti ajattelee minusta samoin.

En voisi ihastua uudelleen eksääni, koska se tunne oli ja meni. Se on koettu ja huonoksi havaittu, joten mitkään uudelleen lämmittelyt ei kiinnosta. Olen täysin (ja hän tahollaan) onnellinen nykyiseni kanssa ja elämä tuntuu täydelliseltä.

Minulla on tosin aika laaja ystäväpiiri muutenkin, joten yksi eksäkin hyvin mahtuu joukkoon. En näe syytä, miksi hänen tuntemisensa pitäisi lopettaa, vaikka emme seurustelekaan.

Tietysti jos nykyinen mieheni saisi joka kerta megaraivarit aiheesta eikä ymmärtäisi ollenkaan, niin olisin kyllä pettynyt suhtautumiseensa, mutta jättäisin yhteydenpidon vähemmälle. Mutta onneksi on sen verran fiksu, että ymmärtää, mistä on kysymys.

Eli ota iisisti ja järjestä joku kaveri-ilta, johon tämä nainenkin tulee. Käyttäydy kuin oma iloinen itsesi äläkä murjota nurkassa. Luota myös poikaystäväsi sanaan. Älä tee liian isoa numeroa jostain hemmetin puhelinnumerosta. Jos poikaystäväsi kerran vakuuttaa puhuvansa totta, niin ainoa asia, mitä voit tehdä, on uskoa häntä. Jos hän valehtelee, hän on se, joka kantaa ne omantunnon tuskat, Et sinä.

Joten ei paniikkia.

Hei pinni. Jäi mieleeni tuo lause, että jos hän valehtelee, hän kokee ne omantunnon tuskat. Mutta kun minä salaa katsoin hänen kännykkäänsä ja näin sieltä että hän oli soittanut tänne naiselle. Eikä hän muista sellaista tehneen eikä kerro sitä mulle. En voi sanoa hänelle, katsoin hänen kännykkänsä soitetut puhelut. Jäi muuten sekin kaihertamaan, kun en nähnyt sieltä aikaa koska oli soitettu, oliko senkin poistanut mahdollisen kurkkimisen takia.

Miksi et vain voi luottaa siihen, mitä poikaystäväsi kertoo. Minulla on kaksi naisystävää, joihin pidän yhteyttä, tai he minuun. Lähetämme sähköpostia, joskus soitellaan, lahetetään tekstiviestejä tai tavataan jossain kahvilassa tai ravintolassa.
Vaimoni tietää ja tuntee molemmat naiset, eikä hän ole koskaan osoittanut tai sanonut, etten saa pitää yhteyttä.
Ei sen tarvitse merkitä, että on jotain ""säpinää"" tai seksisuhdetta vaikka hyvä ystävä sattuukin edustamaan toista sukupuolta, jostain syystä heidän kanssaan on kiva jutella kaikesta ""taivaan ja maan"" välillä.
Vaimollani on ollut myös aikoinaan miespuolinen ystävä, mutta se on jäänyt hänen omasta tahdostaan, eikä minua ole koskaan häirinneet hänen kaverinsa.
Kaverit on kavereita eikä seksikumppaneita.

Yhteistyössä