Poikataaperon touhut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ÄitiX2"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ÄitiX2"

Vieras
Hei!
Olen kahden lapsen äippä ja nyt haluaisin kuulla teiltä kanssasisaret millaisia taaperoita teidän pojat oikein ovat? Itsellä siis isompi on tyttö, oli reilun vuoden ikäisenä aivan toisenlainen kuin tämä poika. Poika siis tällä hetkellä 1v4kk ja on melkoinen "riiviö" tällä hetkellä, että oksat pois. Ikää on tietty vasta niin vähän, että sen piikkiin menee paljon, mutta välillä vaan tuntuu että tuo poika aikas mahoton tapaus:(

meidän ruisriiviö on vasta 1v ja koht 2kk siihen päälle ja riiviö on erinomainen sana kuvaamaan sitä tyyppiä, joka heiluu ja juoksee ympäri kämppää koko hereilläoloajan...

Täällä toinen lapsi, poika siis, pian 1v ja on nyt jo melkoisen vauhdikas siskoonsa verrattuna (on nyt kohta kuukauden kävellyt). "Vessanpönttökausi" ei tunnu menevän ikinä ohi, samoin ikkunoita pitäisi saada hakata kaikella mahdollisella, kiinnostus sähkö- ja putkimiehen hommiin jatkuu ja jatkuu ja jatkuu, mitkään kaapit/laatikot/tavarat eivät ole rauhassa. Välillä tuntuu, että kulkee ympäri kotia vain saadakseen mahdollisimman paljon tuhoa aikaiseksi...

Onneksi kohta on kesä ja voi olla ulkona enemmän (lue: liikkuminen helpompaa siellä).

Ovatko taaperonne kuinka kovaäänisiä? Täällä on ja olen tässä miettinyt että tarvisko alkaa antaa hälle enempi tuttia niin olis rauhallisempi esim. kylässä. Itte olen vaan tota turhaa tutin syömistä vastaaan vai olisko se ees turhaa?

rauhallinen, keskittyvä, kiinnostunut, seurallinen, mietteliäs, kommunikatiivinen, pitkämielinen, työhullu.

mutta jos sen riehaannuttaa, niin kohta sattuu. villiintyy niin, että huhhahhei.

vauvana oli tissipiru. puri huvikseen.

[QUOTE="ÄitiX2";25847188]Ovatko taaperonne kuinka kovaäänisiä? Täällä on ja olen tässä miettinyt että tarvisko alkaa antaa hälle enempi tuttia niin olis rauhallisempi esim. kylässä. Itte olen vaan tota turhaa tutin syömistä vastaaan vai olisko se ees turhaa?[/QUOTE]

Suotta annat. Kyläilkää lapsiystävällisissä paikoissa lapsen kanssa ja sovi tapaamisia ulos.

[QUOTE="ÄitiX2";25847188]Ovatko taaperonne kuinka kovaäänisiä? Täällä on ja olen tässä miettinyt että tarvisko alkaa antaa hälle enempi tuttia niin olis rauhallisempi esim. kylässä. Itte olen vaan tota turhaa tutin syömistä vastaaan vai olisko se ees turhaa?[/QUOTE]

No tämä omani on kodin ulkopuolella sosiaalisissa tilanteissa tosi hyväntuulinen ja välillä jopa lähes rauhallinen, kotona ilmeisesti on havainnut, että pitää huutaa aikaa kovaa saadakseen äänensä kuuluviin.. Älä lisää tuttia, vähennä ulkoisia ärsykkeitä ja yritä "kuunnella" lasta enemmän. Omallani on ainakin hyvin usein joku asia kerrottavana. :)

ehkä juuri näin, että hällä on jotain kerrottavaa, puhetta ei tule vielä ja isosisko puhua pölpöttää niin että vie paljoa huomiota. Ja meillä ei ole paljoa ulkoisia ärsykkeitä, lapset ovat vielä kotihoidossa, isompi kerhoissa mutta pienen kanssa ollaan kaksistaan kerhoajat. Ja juuri kotona hän on melkoinen rasavilli, ihan niinkuin sinä kuvailit omaasi. Ulkona ei viihdy, ei todellakaan.

meidän jässikkä 1v4kk, aikalailla samanlaisia kolttos puuhia kuin muillakin keskustelijoiden kakruilla =)
ikkunan hakkausta(muutettiin juuri asuntoon jossa se on erittäin mahdollista), kaiken maailman namiskat kiinnostaa; digiboksia pois ja takasin päälle teeveetä kans + pleikkaria, yrittää tunkea laturin puhelimen päätä pistorasiaan, keittiön ovella on portti koska rikkonut jo 4 äidin keittokauhaa ( :D ) ja muutenkin keittiön kaapit olis kokoajan tyhjennys uhan alla tän pojan siellä ollessa. et kaiken tän ohessa niin on varsinainen mamman poika, tykkää paljon syleily ja pusuttelu jutuista, rauhottuu katsomaan pikku kakkosta ja on aika ujonpuoleinen julkisilla paikoilla ollessa. että mitä tästä nyt vois sitten sanoa? :D

Oi tuota aikaa, se on niin tuoreessa muistissa. Kaksoset nyt 1v8kk. Ehtivät joka paikkaan ja ylsivätkin kaikkialle. Saivat huoneiden ovet auki, keittiö oli hajotusparatiisi, vessanpönttöön voi pudottaa kaikkea kivaa, kengät eteisessä ihan poltteli, kiipeily oli ihanaa. Nyt ovat jo pikkasen rauhoittuneet ja voivat keskittyä leluunkin hetkisen (=äidin hermot lepää). Mekin ulkoillaan aina kun mahdollista, siellä on helpompaa ja väsähtävät nopeammin (=nukkuvat paremmin). Tsemppiä kovasti teille, pian se järki kasvaa sinne päähän.

Yhteistyössä