poikaystävä ei välitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
minusta tuntuu ettei poikaystäväni oikein välitä minusta. hän on mieluummin yksin tai kavereiden kanssa kuin minun kanssani. emme riitele kovin usein, mutta silloin kun riitelemme, riita päättyy todella usein siihen että poikaystäväni jättää minut. seuraavana päivänä hän sanoo jotain tyylin "älä nyt niin tosissas ota, anteeks" ja aina otan hänet takaisin koska tiedän että se oli hetken mielijohde ja hän oli vihainen. tiedän että teen väärin kun otan hänet aina takaisin, eihän hän koskaan opi jos saa kohdella minua kuten huvittaa. ollaan puhuttu tästä , mutta hänen mielestään tämä ei ole iso ongelma.

tosi usein hän myös ihan yhtäkkiä päättää ettei seurustelu ole häntä varten. tänäänkin kun soitin hänelle, että nähtäiskö illalla, kun ei olla viikkoon nähty, niin hän vain sanoi että ei ole aikaa. kysyin että no mitä sulla nyt sitten taas on tekemistä, niin hän vastasi ettei mitään, muttei jaksa minua. olin hämmentynyt ja ksyin mitä olen tehnyt. hän vastasi etten mitään, kuinka niin.

poikaystäväni on välillä tosi epäreilu ja omituinen. seuraavassa hetkessä hän kuitenkin on taas normaali, ystävällinen ja kiltti. olemme seurustelleet puolitoista vuotta ja hän on aina ollut tuommoinen. alussa meni ihan hyvin, ja välillä on jaksoja jolloin ollaan jopa kuukausia sovussa, ilman ongelmia, mutta sitten taas yhtäkkiä hän on kun ei välittäisi ollenkaan. tämä todella sattuu, sillä rakastan häntä ja teen kaikkeni suhteemme eteen, mutta hän ei tee sen eteen yhtään mitään. olen harkinnut eroa, mutta rakastan häntä, en selviäisi ilman häntä. uskon että ongelma korjaantuu ajallaan. poikaystävälleni tämä on ensimmäinen suhde, mutta luulisi hänenkin jotain jo oppineen mitä voi ja mitä ei voi tehdä. en jaksa tätä että aloitan joka aamuni miettien, ollaankohan illalla enää yhdessä, mutta en pysty eroamaankaan. kiitos jos joku viitsii kommentoida jotain.

minusta tuntuu ettei poikaystäväni oikein välitä minusta. hän on mieluummin yksin tai kavereiden kanssa kuin minun kanssani. emme riitele kovin usein, mutta silloin kun riitelemme, riita päättyy todella usein siihen että poikaystäväni jättää minut. seuraavana päivänä hän sanoo jotain tyylin "älä nyt niin tosissas ota, anteeks" ja aina otan hänet takaisin koska tiedän että se oli hetken mielijohde ja hän oli vihainen. tiedän että teen väärin kun otan hänet aina takaisin, eihän hän koskaan opi jos saa kohdella minua kuten huvittaa. ollaan puhuttu tästä , mutta hänen mielestään tämä ei ole iso ongelma.

tosi usein hän myös ihan yhtäkkiä päättää ettei seurustelu ole häntä varten. tänäänkin kun soitin hänelle, että nähtäiskö illalla, kun ei olla viikkoon nähty, niin hän vain sanoi että ei ole aikaa. kysyin että no mitä sulla nyt sitten taas on tekemistä, niin hän vastasi ettei mitään, muttei jaksa minua. olin hämmentynyt ja ksyin mitä olen tehnyt. hän vastasi etten mitään, kuinka niin.

poikaystäväni on välillä tosi epäreilu ja omituinen. seuraavassa hetkessä hän kuitenkin on taas normaali, ystävällinen ja kiltti. olemme seurustelleet puolitoista vuotta ja hän on aina ollut tuommoinen. alussa meni ihan hyvin, ja välillä on jaksoja jolloin ollaan jopa kuukausia sovussa, ilman ongelmia, mutta sitten taas yhtäkkiä hän on kun ei välittäisi ollenkaan. tämä todella sattuu, sillä rakastan häntä ja teen kaikkeni suhteemme eteen, mutta hän ei tee sen eteen yhtään mitään. olen harkinnut eroa, mutta rakastan häntä, en selviäisi ilman häntä. uskon että ongelma korjaantuu ajallaan. poikaystävälleni tämä on ensimmäinen suhde, mutta luulisi hänenkin jotain jo oppineen mitä voi ja mitä ei voi tehdä. en jaksa tätä että aloitan joka aamuni miettien, ollaankohan illalla enää yhdessä, mutta en pysty eroamaankaan. kiitos jos joku viitsii kommentoida jotain.

Suoraan sanottuna poikaystäväsi käytös on kaikkea muuta kuin rakastavaa. Olette molemmat varmaankin erittäin nuoria, mutta ei ikä saa olla tekosyy sinun laiminlyönnillesi.

Et voi saada suhdettanne toimimaan, jos poikaystäväsi ei ole halukas panostamaan suhteeseenne tippaakaan.

Oikeasti rakastunut haluaa kyllä viettää aikaansa tunteensa kohteen kanssa.

Sinuna alkaisin irrottautua tuollaisesta suhteesta, koska hunosti kohtelu vahingoittaa naisellista itsetuntoasi. Kunnioita itseäsi äläkä suostu huonoon kohteluun.

Älä tuhlaa aikaasi ja roiku pojassa, joka ei välitä.

Tulet varmasti erosi jälkeen kohtaamaan jonkun, jok aarvostaa sinua ja haluaa jakaa elämänsä kanssasi.

Viimeksi muokattu:
minusta tuntuu ettei poikaystäväni oikein välitä minusta. kiitos jos joku viitsii kommentoida jotain.

Jos sinusta tuntuu, että poikaystäväsi ei välitä sinusta riittävästi, mitä menetät, kun menetät hänet?

Olen esittänyt tämän kysymyksen jokaiselle sydänsuruissaan kärsineelle lapselleni (tähän mennessä neljälle). Kestää hetken, kun he ovat tuijottaneet minua kuin alienia. Sitten yhtäkkiä silmien ilme kirkastuu... Mitä menetät, kun menetät ihmisen, joka ei välitä juuri sinusta tarpeeksi välittääkseen sinusta?

Viimeksi muokattu:
juttelin tänään poikaystäväni kanssa. hän oli ollut rippileirillä isosena ja kun näin hänet , menin halaamaan häntä, mutta hän työnsi minut pois. juttelimme leiristä ja siitä mikä häntä oikein painaa, ja hän sanoi että oli tavannut leirillä jonkun toisen tytön. kyselin tytöstä kaikkea, että kuka ja kuinka vanha ym. hän ei kertonut. kysyin, että oliko heillä jotain juttua, vai onko tämä vaan joku hetkellinen ihastus, hän sanoi ettei ole hetkelline n ja oli jotai juttua. periaatteessa sen olisi ymmärtänytkin jos on hetkellisesti ihastunut johonkuhun toiseen, muttei mitenkään vakavasti. poika on sanonut kaikille kavereilleen leirillä että on jo jättänyt minut, ja käskenyt myös muita olemaan kertomata minulle mitään.

Olen omille tyttärilleni sanonut, että meillä ei ole tapana itkeä miesten perään. Elämähän on sellaista kuin seisoisit bussipysäkillä eli yksi bussi meni mutta seuraava on tulossa. Ei poika ollut arvoisesi.
Muistahan kun se uusi osuu kohdalle niin kuinka ihanaa se tulee taas olemaan.

Aika lopettaa koko juttu. Mitä positiivista tuossa teiniklopissa edes on? Menköön jonkun toisen kiusaksi. Oletan että olet reippaasti alle 18 v etkä ole paljon elämää ja ihmisiä vielä nähnyt. Poikia ja miehiä kyllä riittää maailmassa, turha luulla että tuo on se viimeinen ja ainoa.

Paras keino saada mies välinpitämättömäksi naista kohtaan on kun tekee kuten sinä olet tehnyt:

"rakastan häntä ja teen kaikkeni suhteemme eteen, mutta hän ei tee sen eteen yhtään mitään."

Jos miehen ei tarvitse tehdä suhteen eteen yhtikäs mitään hän päätyy halveksimaan naista ja nainen joutuu lattiamatoksi. Opi tämä nyt kerralla ja säästä itseltäsi paljon sydänsuruja tulevaisuudessa. Äläkä rakastu päätä pahkaa yhteenkään mieheen ennenkuin he osoittavat käytöksellään olevansa sen arvoisia.

Mielestäni ainoa järkevä ratkaisu on, että sinä päätät nyt jatkaa elämääsi ilman tätä poikaa. Ilmoita hänelle asiasta jo tänään, kohteliaasti mutta napakasti. Ole tiukkana, vaikka hän yrittäisi taivutella sinua takaisin. Ero kirpaisee, mutta vielä enemmän kirpaisee jatkuvassa epävarmuudessa eläminen. Vaikutat järkevältä ja empaattiselta nuorelta naiselta, ja ansaitset poikaystävän joka arvostaa sinua!

Ko. nettisivulla antaa seurakunnan palkkaama henkilö ohjeita suhdeasioihin.
Luin eilen seurakuntani lehteä ja kävin vilkaisemassa palstaa.

Ihanan lämmin ja mukava ihminen siellä vastailee.

kiitän kaikkia vastanneita. exäni ja tämän uuden tytön jutusta ei siis tullut mitään, kun tyttö ei edes ollut tietoinen, että heillä olisi ollut juttua. tyttö halusi olla vain ystäviä. olen todella helpottunut, ettei siitä tullut mitään, en olisi kestänyt nähdä rakastani toisen tytön kanssa, ainakaan heti meidän suhteen päätyttyä.

olin ihan varma, että nyt kun tämä typerä väliohtaus on ohi, meidän suhteemme voisi jatkua kuten ennenkin. tai edes ystävinä. mutta ei. poika itkee iltaisin tytön perään, mikä on mielestäni älytöntä, hehän ovat tunteneet muutaman päivän! poika myös linkittää facebookissa minulle heidän riparibiisejään, ja kirjoittaa linkin perään jotain että "kuuntele näitä sanoja, suakin itkettäis". minusta on todella loukkaavaa että ex ei ajattele ollenkaan että minusta ehkä tuntuu HIEMAN pahemmalta kuin hänestä, hän sentään petti minua ihastumalla toiseen, lopetti yli vuoden suhteen toisen takia ja nyt kohtelee minua niin kuin heidän epäonnistuut suhteensa olisi minun syytäni.

kävin eilen exäni luona sopimassa asioita, mutta hän itki tyttöä. minua ei suoraan sanottuna p*skaakaan kiinnostaisi lohduttaa häntä tuon asian suhteen, mutta kun yritin halata häntä ja kertoa että kaikki järjestyy, niin hän tönäisi minut vain pois ja käski painua kuuseen. haluaisin vain saada hänet tajuamaan, että tämä tyttö on sellainen, jolle ei kelpaa kuin komeimmat ja parhaat jätkät, ja vaihtaa niitäkin kuin sukkia... ja että onko nyt tosiaan järkevää lopettaa kaikki jonkun tyhmän pissiksen takia, jonka ex on oikeasti tuntenut muutaman päivän. olen puhunut pojan parhaan ystävän kanssa, ja hän ajattelee asian samalla tavalla kuin minä. hän on kysellyt exältäni, että haluaisiko ex jossain vaiheessa olla edes kaverini, mutta tämä vain on vastannut että "yritän pästä siitä vaan eroon, se on tosi rasittava ihminen"

erosta on vasta muutama päivä mutta sen jälkeen on ollut todella tyhjä olo. mikään ei oikein kiinnosta, en jaksa laittautua, ei ole nälkä, öisin on vaikea saada unen päästä kiinni, aamulla herään aikaisin enkä saa enää unta. tekisi mieli vain maata sängyssä omissa oloissani, vaikka tiedän että olo paranisi kavereiden kanssa. kiinnostusta ei vaan riitä lähteä mihinkään. olin eilen kaverini kanssa ulkona, ja oli jotenkin vaivaantunut olo, semmoinen, että on jotenkin pakko olla hetken ystävän kanssa, en siis oikeasti haluunnut, ja pelkään että ystäväni huomasi sen.

exäni osti minulle joskus korun(tai luulen kyllä että löysi sen tai jotain, ketju oli hopeaa ja riipus kultaa, riipuskin naarmuuntunut ja tummunut hieman ja oli sellainen etten ihan heti olisi ajatellut hänen ostavan semmoista.) mutta, laitoin korun kirjekuoreen ja mukaan lapun, missä kerroin että välitän hänestä kaikesta huolimatta ja haluaisin olla hänen ystävänsä. eilen illalla sain viestin "kiitti korusta, mut se kirje kyllä lensi suoraa roskiin, en halua olla sun kaveri vähään aikaan".

minua vain painaa, että teinkö jotain väärin kun poika jätti minut niin yhtäkkiä, ja miksi hän haluaisi nyt päästä minusta kokonaan eroon. mietin myös sitä, olisiko kaikki niinkuin ennenkin, jos leiriä ei olisi ollut, jos tyttö ei olisi ollut siellä tai jos olisin ollut leirillä hänen kanssaan.

tiedän, että aika korjaa, mutta olo on kauhea kun exä ei halua edes puhua kanssani.

Poikahan kiukuttelee sinulle, kuin äidilleen. Kun ei ole saanut sitä lelua, jonka halusi.
Vaikutat todella reippaalta nuorelta naiselta, jätä siis poikanen kasvamaan mieheksi.

Alkuperäinen kirjoittaja turun tyttö;11274761:
Poikahan kiukuttelee sinulle, kuin äidilleen. Kun ei ole saanut sitä lelua, jonka halusi.
Vaikutat todella reippaalta nuorelta naiselta, jätä siis poikanen kasvamaan mieheksi.
Kun poijalle parta alakaa kasvamaa, nii tiijä vaekka tulisi tolokku mies...

Lue oma viestisi uudelleen ja kuvittele se jonkun muun kirjoittamaksi. Ongelmasi ei ole tuo rippileiri ja se toinen tyttö vaan se, että ex poikaystäväsi ei rakasta sinua eikä halua sinua lähelleen ja tämä ongelma pysyisi vaikka poikaystäväsi ei riparille olisi mennytkään. Exäsi on aika selvin sanoin ilmaissut sinulle miten epämieluisa sinä hänelle olet, oletettavasti siinä toivossa että älyäisit erota itse eikä hänen olisi sitä tarvinnut sitä tehdä. Nyt kuppi kuitenkin viimein meni nurin ja hän otti ratkaisun omiin käsiinsä.

Mitä olisit voinut tehdä toisin? Kenties olla vähemmän ripustautuva. Vaikka olisit muuten miten mahtava tyyppi hyvänsä niin tuollainen käytös alkaa kyllä helposti ärsyttämään ihmisiä. En siis missään tapauksessa sano, että ansaitsit huonoa kohtelua osaksesi mutta jos toinen henkilö selvin elkein ilmoittaa halveksuntansa niin tilannetta ei ihan oikeasti paranna lammasmainen alistuminen tilanteeseen ja rakkauden kerjääminen, se johtaa vain helposti halveksumisen kierteeseen kun toinen ei tajua vihjettä vaikka seinälle kirjoittaisi.

Ota nyt vihjeestä vaarin, äläkä ole yhteyksissä eksääsi kerta hän sitä toivoo. Ja seuraavassa suhteessa vaadi itsellesi kunnioitusta äläkä alistu töykeään kohteluun.

kiitän kaikkia vastanneita. ehkä minun todella kannattaisi vain unohtaa poika, mutta se on hyvin vaikeaa. helpompaa olisi, jos hän suostuisi edes hetken jutella kanssani asioista ja jos saisin kertoa kuinka hän on loukannut ja jos tietäisin miksi hän teki tämän minulle. kai se olisi pojallekkin helpompaa, kun sitten en enää vaivaisi häntä. ehkä voisin odottaa muutaman viikon ja yrittää sitten puhua hänen kanssaan.

Sinun kannattaisi jutella hyvien ystäviesi kanssa, tai vanhenpiesi (jos mahdollista). Aikuiset kyllä osaavat lohduttaa esim. äiti.
Poika taitaa olla itsekin melkolailla ulalla, luulen ettei hänkään osaa jutella. Koskapa ei varmasti itsekään tiedä mitä haluaa ja miksi.
Aika harvoin edes aikuismaailmassa se jättäjä heittäytyy rehelliseksi. Koskapa se oma raukkamainen heíkkous estää sen. Sitten vielä tämä jättäjä ei itse halua kuulla, miltä toisesta tuntuu ja mitä on aiheuttanut toiselle.
Koirakin on parempi kaveri, kuin keskenkasvuinen kolli.

Jätä tyyppi rauhaan. Itke surusi ilman häntä. Mieti, jos olisit pojan asemassa. Et välittäisi jostain tyypistä ja tyyppi vaan vonkaisi ja ahdistelisi koko ajan. Se alkaa pitemmän päälle ahdistamaan. Tunteilleen ei voi mitään. Et sinä, eikä hän. Kunnioita kuitenkin hänen toivettaan -älä roiku hänessä.

Turha on myöskään haukkua riparityttöä, vai tunnetko hänet? Hänhän ei nimenomaan halunut mitään exäsi kanssa.

Uskomaton tyyppi kaikenkaikkiaan! Linkittää siis sinulle omaa pahaa oloaan! Huh. Jonkun ajan kuluttua tajuat mikä pönttö tuo poika on ja naurat roikkumisellesi. Usko vaan!

Entä jos tuolla pojalla ja sinulla on samanlainen parisuhteen malli, eli sellainen että jäätte kiinni, rakastutte ja roikutte henkilössä joka ei teistä välitä? Sinä roikut pojassa, vaikka hän selvästi osoittaa ettei välitä sinusta ja poika itkee rakkauttaan teinityttöön, joka ei halua häntä. Jos tuo on kuvionne, niin siitä tulisi yrittää pika pikaa päästä irti, muuten on tiedossa ikuisia sydänsuruja. Millainen on äitisuhteesi, tai suhteesi isääsi, onko tämä suhde jollain tapaa toistoa lapsuudenajan ihmissuhteista?

Entä jos tuolla pojalla ja sinulla on samanlainen parisuhteen malli, eli sellainen että jäätte kiinni, rakastutte ja roikutte henkilössä joka ei teistä välitä? Sinä roikut pojassa, vaikka hän selvästi osoittaa ettei välitä sinusta ja poika itkee rakkauttaan teinityttöön, joka ei halua häntä. Jos tuo on kuvionne, niin siitä tulisi yrittää pika pikaa päästä irti, muuten on tiedossa ikuisia sydänsuruja. Millainen on äitisuhteesi, tai suhteesi isääsi, onko tämä suhde jollain tapaa toistoa lapsuudenajan ihmissuhteista?

pelkään pahoin, että kun olen roikkunut pojassa ja ollut ns riippuvainen hänestä, hän on saanut sen käsityksen parisuhteesta että näin se menee. suhde oli pojalle ensimmäinen, ja hän voi tosissaan ajatella nyt että kaikki suhteet menevät näin.

äidin kanssa en niin hyvin tule toimeen, isän kanssa paremmin, mutta en voisi kuvitellakkaan että menisin hänelle puhumaan tästä. äiti sanoo että pitäisi puhua mutta en jotenkin vain halua puhua asiasta juuri heidän kanssaan. ennen tätä suhdetta minulla oli vuoden suhde erään pojan kanssa, ja vietin aika paljon aikaa hänen kanssaan ja pari sen aikaista tyttökaveriani jotenkin jäivät. olen nyt saanut uusia tyttökavereita, mutta jotenkin on luontevampaa puhua poikien kanssa. voi johtua osittain siitäkin että minulla on kaksi veljeä, ja moni lapsuudenkaverini on ollut poika. en tiedä, mutta minusta pojat ovat reilumpia, eivät puhu pahaa selän takana tai juoruile. ehkä yleistän, ei kaikki tytötkään juoruile ja puhu pahaa, mutta minusta on vain helpompi puhua poikien kanssa.

nyt en ole pariin päivään nähnyt exääni, ja olo alkaa olla parempi. ei tosiaan hyvä, mutta parempi kuin silloin kun hän palasi leiriltä ja kuulin mitä oli tapahtunut. joku ex-poikaystäväni huppari sai minut itkemään aaamulla siivotessani vaatekaappiani, mutta jaksoin äsken raahautua salillekin ja olo on nyt ihan ok.

Viimeksi muokattu:
Jätä tyyppi rauhaan. Itke surusi ilman häntä. Mieti, jos olisit pojan asemassa. Et välittäisi jostain tyypistä ja tyyppi vaan vonkaisi ja ahdistelisi koko ajan. Se alkaa pitemmän päälle ahdistamaan. Tunteilleen ei voi mitään. Et sinä, eikä hän. Kunnioita kuitenkin hänen toivettaan -älä roiku hänessä.

Turha on myöskään haukkua riparityttöä, vai tunnetko hänet? Hänhän ei nimenomaan halunut mitään exäsi kanssa.

Uskomaton tyyppi kaikenkaikkiaan! Linkittää siis sinulle omaa pahaa oloaan! Huh. Jonkun ajan kuluttua tajuat mikä pönttö tuo poika on ja naurat roikkumisellesi. Usko vaan!

olet oikeassa. minun pitäisi antaa hänen olla, mutta se on todella vaikeaa, kun on soitellut joka päivä ja nähnyt useita kertoja viikossa. elämä muuttuu aika paljon.

riparityttöä en tunne, mutta kaikki tietävät, että hän on pissis ja vaihtaa miehiä kuin sukkia. olen onnellinen siitä ettei hän huolinut exääni ja tiedän ettei hän ole edes flirttaillut exälleni. uskon, että kun emme olleet nähneet exäni kanssa moneen päivään, ja joku tosi kaunis tyttö hymyilee hänelle tai tulee juttelemaan, ja ex näki hänet joka päivä, niin exäni on silloin ihastunut häneen. tiedän sen itsekin, että poika on oikeasti pönttö, mutta nyt en pysty ajatella muuta kuin ikävää. kaikki varmaan pitävät minua hölmönä kun haikailen hänen perään, mutta en mahda sille oikein mitään.

Viimeksi muokattu:
mutta nyt en pysty ajatella muuta kuin ikävää. kaikki varmaan pitävät minua hölmönä kun haikailen hänen perään, mutta en mahda sille oikein mitään.

Eikä pidä. Moni on itkenyt ja surrut, käyttäytynyt hölmösti, vaikka tietää, ettei toinen ole surun väärtti. Suru lähtee suremalla! Mieti jo eteenpäin. Viikko viikolta helpottaa ja syksyllä olo on jo paljon parempi! Kenties olet saanut elämääsi jotain muuta ajateltavaa romanttisessa mielessä.
Nauti kesästä! Pystytkö lähtemään pienelle lomamatkalle jonkun ystäväsi kanssa?

Viimeksi muokattu:
Eikä pidä. Moni on itkenyt ja surrut, käyttäytynyt hölmösti, vaikka tietää, ettei toinen ole surun väärtti. Suru lähtee suremalla! Mieti jo eteenpäin. Viikko viikolta helpottaa ja syksyllä olo on jo paljon parempi! Kenties olet saanut elämääsi jotain muuta ajateltavaa romanttisessa mielessä.
Nauti kesästä! Pystytkö lähtemään pienelle lomamatkalle jonkun ystäväsi kanssa?

olen vasta kuudentoista, ja minulla on aika tiukat vanhemmat, en saa jäädä edes yksin kotiin yhdeksi yöksi. en usko että pääsisin minnekkään, mutta hyvä ystäväni asuu parinsadan kilometrin päässä, ajattelin käydä siellä pikapuoliin...:)

Viimeksi muokattu:

1. Poika ei välitä sinusta. Jos siltä tuntuu, lähde AINA kävelemään. Et voi vaatia/opettaa/muuttaa toista niin että hän rakastaisi sinua.

2. Älä KOSKAAN anna kenenkään kohdella sinua huonosti. Jos joku sinut jättää, älä ota häntä takaisin. Tai jos otat, niin pitkän harkinnan jälkeen ja tee selväksi että jos jättää uudelleen niin takaisin ei ole tulemista. Jos joku toteaa ettei "jaksa" sinua, älä sinäkään jaksa enää sitä kaveria.

3. Jos poikaystävä venkoilee noin edestakaisin, olet vain korvike paremman puutteessa. Ei ole mitään mieltä että sinä teet kaikkesi - se ei auta jos se toinen ei tee kaikkeansa suhteen eteen. Siihen pitää olla se yhteinen, sama halu molemmilla.

Nämä nyt vain yleisinä ohjeina tuleviin suhteisiisi, äläkä ota tuota poikaa koskaan takaisin vaikka hän polvillaan anelisi. Jätä yhteydenpito kokonaan.

Viimeksi muokattu:
1. Poika ei välitä sinusta. Jos siltä tuntuu, lähde AINA kävelemään. Et voi vaatia/opettaa/muuttaa toista niin että hän rakastaisi sinua.

2. Älä KOSKAAN anna kenenkään kohdella sinua huonosti. Jos joku sinut jättää, älä ota häntä takaisin. Tai jos otat, niin pitkän harkinnan jälkeen ja tee selväksi että jos jättää uudelleen niin takaisin ei ole tulemista. Jos joku toteaa ettei "jaksa" sinua, älä sinäkään jaksa enää sitä kaveria.

3. Jos poikaystävä venkoilee noin edestakaisin, olet vain korvike paremman puutteessa. Ei ole mitään mieltä että sinä teet kaikkesi - se ei auta jos se toinen ei tee kaikkeansa suhteen eteen. Siihen pitää olla se yhteinen, sama halu molemmilla.

Nämä nyt vain yleisinä ohjeina tuleviin suhteisiisi, äläkä ota tuota poikaa koskaan takaisin vaikka hän polvillaan anelisi. Jätä yhteydenpito kokonaan.

kiitos viestistäsi, olen itsekkin alkanut jo tajuta että poika on täys idiootti. en voi sanoa etten rakastaisi häntä, mutta erosta onkin kulunut vasta viikko...

Viimeksi muokattu:
Riparin isonen on 16 vuotias, korkeintaan 17. Siis täysi poika vielä ja kesken kehityksen. Ei siinä iässä ja kehitysvaiheessa todellakaan jäädä kiinni yhteen tyttöön, kaverit ja harrastukset ovat vielä muutaman vuoden hänen edellään tärkeysjärjestyksessä.

Tyttö- ja poikakaverit vaihtuvat teillä vielä moneen kertaan ja hyvä niin. Tutustutte erilaisiin ihmisiin ja arvomaailmoihin, opitte itsestänne asioita ja oman arvomaailmanne järjestyksen. Toivottavasti siinä on tärkeä sija myös itsensä arvostamiselle, jotta ei alistu kaikkeen, mitä ehdotetaan ja suojaa itseään hyväksikäytöltä.

Ei todellakaan pidä ripustautua toiseen, vaan kärsiä (hetken) kestävät sydänsäryt. Ne loppuvat viimeistään silloin, kun ihastut toiseen. Ihastumiset ja mielenmuutokset kuuluvat nuoruuteen ja ikäänne, sydänsurut tietysti myös, koska useimmiten toinen haluaisi jatkaa, kun toinen on saanut kyllikseen.

Et siis ole tehnyt mitään väärin, sinussa ei ole vikaa eikä sinun tule muuttua toisenlaiseksi. Ei liioin ole mitään keskinäistä selvitettävää, mielenkiinto vain lopahti.

Yhteistyössä