poikittain oleva lapsi ja käännösyritys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla nyt RV 35, lapsi on poikittain tuolla masussa ja ens vkolla yritetään kääntää. Onko jollakin kokemusta, että kääntyykö helposti? Mites, jos on saatu käännettyä niin onko kääntynyt takaisin?

Vaikuttaako lapsen koko?

Lääkäri ultrasi lapsen ja sanoi et pieni on, jos LA:n aikaan syntyy niin ehkä nippanappa 3kg.

Esikoisesta jouduin hätäsektioon ja jos nyt joudutaan sektioon niin sit se on sektio vielä tulevaisuudessa jos lapsen haluais...

Mun poika oli poikittain. Mulla oli aika painokontrolliin ja samalla mahdolliseen kääntöyritykseen. Olin jo valmiiksi tullut päätökseen, etten anna kääntää. Myös lääkärit olivat samaa mieltä, istukka oli etuseinässä ja pelkäsivät, että voi revetä jos aletaan kääntää. Mulla oli lisäks joku ohut väliseinä (arpikudosta) kohdussa, senkään takia eivät halunneet yrittää käännöstä. Oon itse sitä mieltä, että lapsella on joku syy siihen miksi on poikittain, että on hakeutunut asentoon mikä on sille kaikista parhain.

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Mun poika oli poikittain. Mulla oli aika painokontrolliin ja samalla mahdolliseen kääntöyritykseen. Olin jo valmiiksi tullut päätökseen, etten anna kääntää. Myös lääkärit olivat samaa mieltä, istukka oli etuseinässä ja pelkäsivät, että voi revetä jos aletaan kääntää. Mulla oli lisäks joku ohut väliseinä (arpikudosta) kohdussa, senkään takia eivät halunneet yrittää käännöstä. Oon itse sitä mieltä, että lapsella on joku syy siihen miksi on poikittain, että on hakeutunut asentoon mikä on sille kaikista parhain.

oliko sulla takana jo yksi synnytys? mulla tosiaan se hätäsektio tehty, mietin juuri tuota arpikudosjuttua ja mullakin on istukka etuseinässä...

Johonkin aiempaan ketjuunkin olen vastannut asiaan liittyen, että itsellä ensimmäinen lapsi oli täydellisessä perätilassa enkä suostunut kun ehdottivat kääntämistä. Suunnitellulla sektiolla syntyi aikanaan turvallisesti maailmaan. Samoin tämä nykyinen rv 32 toistaiseksi perätilassa ja jos jatkaa samaan malliin niin en tälläkään kerralla suostu kääntämiseen vaan ihan suosiolla sektioon taas.

Kysyin neuvola"tätiltäni" kenellä 30 vuoden kokemus miten hänen asiakkansa kenellä on käännetty on onnistunut johon vastasi, että pari oli onnistunut hänen uransa aikana, muut kääntyneet takaisin tai käännösyritys ei ollut onnistunut. Itse koen epämiellyttäväksi jo sen, että vatsaa tunnustellaan tutkimusmielessä puhumattakaan että lasta kovakouraisesti alettaisiin kääntämään. Sitäpaitsi uskon, että sikiöllä on syynsä olla perätilassa olkoon se sitten äidin rakenteesta johtuva tai joku sikiöön liittyvä syy.

kiva kuulla teidän mielipiteitä! tänään just kätilön kanssa jutellessa mietin, että onkohan tämä vaan taas synnyttäjän käännyttämistä että kaikin tavoin yritetään puhua siihen alatiesynnytykseen...?

Yhteistyössä