Poitsu 6,5kk ei ryömi..ei käänny selälleen..pitäsköhän huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti x2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti x2

Vieras
Ei tosiaan ryömi eikä liiku mihinkään vatsallaan ollessaan.
Selältä menee vatsalleen aina kun lattialle laittaa muttei käänny takas selälleen..joskus HARVOIN vanhingossa.

Tuntuu että ei jaksa edes yrittää liikkua..tai jos leluja laittaa kauemmas niin karjuu ja huutaa ja ähkii muttei liiku.. aikansa viihtyy ja sit alkaa niin järkky parku et on käännettävä takas selälleen ja annettava se lelu.

Pitäiskö jo huolestua kun ei mitää tapahdu.
Esikoinen lähti 6-7kk iässä ryömimään, en tarkkaan muista. Ja konttaamaan reilu 8kk fysioterapeutin avulla.

No ei tosiaan tarvi huolestua. Mulla ei edes käynyt mielessä huolestua, vaikka mun esikoinen kääntyili itse ekoja kertoja vasta 6-7 kk iässä, ei ryöminyt oikeastaan ikinä ja konttaamaan oppi reippaan vuoden ikäisenä, sen jälkeen kun oli ensin oppinut kävelemään.

Meillä puolivuotias ei tee myöskään mitään. Selältä kääntyy vatsalleen, toisinpäin ei osaakkaan. Mitään muuta ei motorisesti osaa, mutta neuvolassa sanoivat että normaalilta vaikuttaa kuitenkin :D
Tosi outoa kun esikoinen käveli tuossa iässä jo tuettuna, ja ilman tukia 8kk. Väkisinkin tulee verrattua lapsia toisiinsa vaikkei niin saisi.

Ei kannata huolestua!
Siskoni lapsi ei liikkunut vielä reilu 8kk ikäisenä kun oli tottunut että kaikki tuodaan nenän eteen sisaruksiensa toimesta ja meidän vauva kääntyili jo kyljelleen 2kk, mahalleen 3kk ja 6kk konttailee.
Siskoni myös tokaisi hyvin kun tuoreena äitinä stressaa mitä ihmeellisimmistä asioista että kun kadulla tulee vastaan ihmisiä niin pystytkö sanomaan heistä kuka on oppinut kävelemään vasta yli vuoden ikäisenä, kuka on juonut korviketta, kuka oppi potalle vasta kolme vuotiaana ym.
Muistelen aina tuota kun stressipeikko nostaa päätään ja tajuan että kaikki lapset oppivat ja kehittyvät omaa aikaansa.

Uusimmat

Yhteistyössä