Pojalle nimi/mitä mieltä ootte näistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pojalle tosi vaikee päättää nimi, tytölle olis ollut nimi valmiina.
Tuntuu vaan ettei mikään nimi tunnu sellaselta mikä heti kolahtaisi....
Jotain nimiä oon keränny "ehkä" - listalle. Mitä mieltä ootte:
Joel/Noel
Oliver
Iivo
Kosti
Aamos
Olli
Otto
Pyry?

Joel, Oliver, Iivo, Pyry: nämä mielestäni nykyajan suosikkinimiä. En jaksa tarkistella, kun asia ei niin tärkeä minulle ole.
Kosti, Aamos: mulla tulee mieleen mustalaisnimi.
Olli Jokinen yääh
Otto, noo-oo.
Noel joulu ja nipanpoika.
Mitään näistä en antaisi omalle pojalle nimeksi.

Mulla oli ihan sama ongelma, kun selvisi että poika tulossa. Tosi vaikea keksiä nimeä pojalle.

Tuossa samalla kysyinkin, että mikä nimeksi, eli voi ehdottaakin.
Itselle ei nappaa esim Vilho, Martti, Oiva, Toivo, Eino, Elias, Tarmo ym nimet joita monessa ketjussa ehdotetaan.
Vielä vaikeemmaksi tän tekee se että mieskin on tosi kranttu nimissä.

Joel/Noel - huonoja mielleyhtymiä tuntemieni suhteen, en ymmärrä miksi joku haluaa antaa lapselleen nimen, joka tarkoittaa joulua
Oliver - en tykkää
Iivo - menettelee, ei mikään suosikki
Kosti - menettelee
Aamos - jokin tökkii
Olli - tulevia suosikkinimiä, suosio tulee varmasti kasvamaan
Otto - menettelee
Pyry - ei iske

Aamos ja Kosti eivät ehkä ole (toinkun maistelisi iin mieli saattaisi muuttua) mulle niin mieleen.

Olli voisi olla piristävä poikkeus.

Meidän poika sai nimekseen Olli 5 vuotta sitten eikä vielä oo tullut samanikäistä kaimaa vastaan. Vanhemman pojan kohdalla tehtiin se virhe, et annettiin pojalle yksi sen ajan suosikkinimistä. Joka paikassa on vähintään yks samanniminen. Ollin pikkuveli sai nimekseen samantyylisen tavallisen, mutta tällä hetkellä ei-niin-suositun nimen eikä oo vielä tullut samanikäisiä kaimoja vastaan..

Olli on hyvä, jos ei ihan tämän päivän suosituimpia halua. Tunnen yhden pikku Ollin ja se on tosiaan kivan piristävä poikkeus toivon, sisun, Eemelin, yms keskellä.

Jani
Antti
Nuutti
Topi
Kauri
Pyry
Jouko
Juuso
Tomi
Tuomas
Matias

Olli on jees, vaikka tulee mieleen semmoinen pyöreänaamainen olli-molli-polli. :D
Joel on noista kivoin, eikä ainoastaan sen takia että se on raamatullinen.

Uusimmat

Yhteistyössä