Pojan murrosiästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Meillä poika kohta 13 eikä vieläkään mitään merkkiä murrosiästä. Kaikkien tuttujen lapsilla on alkanut 11-12v iässä. Meidän poika taas on aika pienikokoinen ja näyttää joka paikasta ihan pikkupojalta.

Kaipaisin tietoja muiden plussalaisten poikien "aikatauluista" ja mitkä ovat eka merkit? Olen jo harkinnut viedä pojan lääkäriin, mutta veisinkö turhaan kun koulussa kasvua kuitenkin seurataan terveydenhoitajan toimesta?

meilä poika täyttää ens vuoden puolella 13. ja mun mielestä jotenkin viime kesä oli se kun tuntu että hän muuttui ihan silmissä. jotenkin hänestä tuli kerta heitolla sellanen "iso poika" eikä enää "pikku poika". kaikki leikkiminen jäi, tytöt alko kiinnostaa, kasvoi pituutta ihan huimasti, naama "kukkii", hiukset rasvoittuu....

Ihan ensimmäinen merkki murrosiästä on kivesten kasvu ja n. vuoden kuluessa siitä alkaa penis kasvaa ja tulla karvoja. Näistä harvempi äiti varmaan edes tietää? Sitten vasta tulee rasvoittumista ja aikuismaista hikoilua ja äänenmurrosta. Eli kyllä sunkin pojalla voi olla jo kehitys käynnissä vaikka et sitä tietäiskään:)

No, enpä tästä vielä ota mitään paniikkia, ehkä meillä ollaan vaan vähän hitaampia:) Saunassa olen kyllä pojun nähnyt enkä ole huomannut kehitystä, mutta jäädään vielä kuulolle...

Yhteistyössä