Pojan pissarallit öisin alkaa jo oleen aika rasittavia.. Apua siis..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OpelOnPop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OpelOnPop

Jäsen
17.07.2008
114
0
16
Poika täyttää pian neljä. Taustaa sen verran että oli noin 2½v. kun vaipat jäi pois. Silloin siis yöksikin. Taantuma tuli joskus siinä täytettyään 3v. Öisin alkoi pissailemaan ihan mahdottomasti housuun. Monta kertaa yössä siis.

Ongelma nyt on se, ettei haluaisi vaippaa enää öisin.
Mutta poika nukkuu niin siki, ettei herää pissahätäänsä. Ei edes siihen kun pissa on tullut. Muutaman kerran olen mennyt häntä katsomaan, ja siellä poika nukkuu pissalammikossa.

Ollaan kokeiltu niin että herätetään pissalle, kun itse mennään nukkumaan. Poika menee sänkyyn noin klo 21. jolloin käy tietysti pissalla. Jos itse menemme nukkumaan 23.-24. voi pissa olla jo tullut. Sitten taas se kauhea rumba, yleensä kun tyyny ja peittokin pissassa. Ja yöllä sama. Eikä jaksettaisi sitäkään että joudutaan itse heräilemään vähän väliä pissattamaan. Eikä kyllä poika itsekään. Huutaa vaan kurkku suorana..

Mitä tässä tilanteessa tekisi? Meillä on nyt lapsia yökylässä. Nukkuivat samassa sängyssä. Menin katsomaan heitä illalla, kun olivat nukahtaneet. Poika oli ottanut vaipan pois ja pissannut sellanen itsensä kokoisen läikän sinne.. Huoh.. Ihana pykkiralli taas tänään edessä..

Alkuperäinen kirjoittaja OpelOnPop:
Poika täyttää pian neljä. Taustaa sen verran että oli noin 2½v. kun vaipat jäi pois. Silloin siis yöksikin. Taantuma tuli joskus siinä täytettyään 3v. Öisin alkoi pissailemaan ihan mahdottomasti housuun. Monta kertaa yössä siis.

Ongelma nyt on se, ettei haluaisi vaippaa enää öisin.
Mutta poika nukkuu niin siki, ettei herää pissahätäänsä. Ei edes siihen kun pissa on tullut. Muutaman kerran olen mennyt häntä katsomaan, ja siellä poika nukkuu pissalammikossa.

Ollaan kokeiltu niin että herätetään pissalle, kun itse mennään nukkumaan. Poika menee sänkyyn noin klo 21. jolloin käy tietysti pissalla. Jos itse menemme nukkumaan 23.-24. voi pissa olla jo tullut. Sitten taas se kauhea rumba, yleensä kun tyyny ja peittokin pissassa. Ja yöllä sama. Eikä jaksettaisi sitäkään että joudutaan itse heräilemään vähän väliä pissattamaan. Eikä kyllä poika itsekään. Huutaa vaan kurkku suorana..

Mitä tässä tilanteessa tekisi? Meillä on nyt lapsia yökylässä. Nukkuivat samassa sängyssä. Menin katsomaan heitä illalla, kun olivat nukahtaneet. Poika oli ottanut vaipan pois ja pissannut sellanen itsensä kokoisen läikän sinne.. Huoh.. Ihana pykkiralli taas tänään edessä..

Mites ne isompien lasten kasteluhousut? Ikäänkun alushousut mutta tarkotettu esim yökasteluun. Vaipan kun riisuu. Paljonko juo illalla?

Kyllä mä keinolla millä hyvänsä pakottasin vaippaa pitämään. Kertosin, että ei ole hyväksi nukkua pissassa, tulee kylmä ja voi tulla kipeeksi tai ihan mitä vaan, totuutta ja puolitotuutta. En ite jaksas tuota pyykkirumbaa, sitä kun on meillä usein vaippojenkin kanssa. Eli 4v5kk ja 2v6kk ja molemmilla yövaipat, jotka säännöllisesti vuotaa välillä yli ja siinä on aina siivottavaa.

Kun toi yökastelu ei johdu mistään muusta kun antidiureettisen hormonin vajaudesta. Nyt annat vaan vaipan olla, herättämiset, opettamiset, huutamiset jne. ovat ihan turhia. Jos yli 5v edelleen kastelee, lääkäristä saa lääkettä ja Kelalta tukea tilanteeseen. Sitä ennen vaan vaipat. Lapsi ei ole vielä fyysisesti yökuivuuteen kypsä.

Laita vaippa kun nukkuu? Meilläkin 4v kastelija nukkuu tosi sikeesti, ja luulisin että tosi helposti saisin laitettua vaipan tytön nukkuessa =) Onneksi suostuu laittamaan vaipan, olis meilläkin mukavat yöt :snotty:

Missä noita kasteluhousuja siis myydään?

Kyllä me on yritetty sitä että miksi vaippa. On perusteltu ja oltu siinä päättäväisiä. Mutta kun salaa sitten riisuu. Joskus on kesken yönkin saattanut riisua (ilmeisesti silloin kun on pissa vaippaan tullut, eikä tunnu kivalta), eikä me oo tietty mitään. Sitten aamusta on pissa taas sänkyyn tullut..

Joo, en minäkään todella jaksas näitä pyykkihommia..

Onnistuisiko se vaipan laitto sitten kun lapsi on nukahtanut?
Kannattaa juottaa aamusta alkaen paljon ja vähentää iltaa kohti, näin rakko tottuu päiväpissiin ja yöllä vähenee.

Kyllä me on yritetty sitä että miksi vaippa. On perusteltu ja oltu siinä päättäväisiä. Mutta kun salaa sitten riisuu. Joskus on kesken yönkin saattanut riisua (ilmeisesti silloin kun on pissa vaippaan tullut, eikä tunnu kivalta), eikä me oo tietty mitään. Sitten aamusta on pissa taas sänkyyn tullut..

No tuo onkin jo aika huono.. Siis että ite riisuu :|

Entä jos ottas viereen, heräisit helpommin, jos yrittää vaippaa riisua.

Tai miten olis joku tarrajuttu, aina kun on antanut olla vaipan yön yli, niin saa tarran ja kun tarroja tarpeeksi, saa jotain kivaa? Tätä täällä on moneen asiaan ehdotettu, meillä tämä toimi, kun reilu 2v alko yli puolen vuoden jälkeen uudelleen pissimään housuun. Sit sovittiin, että aina kun tulee pissat pönttöön, saa tarran. Jonkun aikaa tuota jatkettiin ja sitten se jäi vaan pois se tarran anto.

Juu ja siis ei mitenkään paljon mielestäni juo. Ihan normaalin määrän. Illalla mitä nyt iltapalan yhteydessä lasillinen maitoa ja ennen nukahtamista tilkka vettä.

Täytyy kokeilla tuota, että laitamme vaipan kun on nukahtanut. Tosiaan saattaa sen sitten yölläkin riisua, mutta oishan se yks pissareissu vähemmän jos yks kerta menis sinne vaippaan.

Kiitoksia teille avusta! Ja tietty saa vinkkejä vielä laittaa.. :)

Tuo tarrajuttu vois toimiakin.
Ainakin aiemmin meillä se toimi nukahtamiseen, se kun oli yhteen väliin aika rallia.
Tarrojen ostoon siis!
:)

Hassua kuinka sitä väsyneenä ei itse nää vaihtoehtoja. Sitten kun joku toinen niistä kertoo, niin miettii että miksiköhän minä en tota hoksannu aiemmin.. :)

Ihan marketeissa siellä vaippahyllyissä. Pyjamapants tais olla nimi. Jos se vaippa on kurja juttu pitää. Selvästi ei ole valmis ja turhaan tosiaan rassaa poikaa+sinua tuo herättely ja pyykkiralli.

Tuo tarrajuttu vois toimiakin.
Ainakin aiemmin meillä se toimi nukahtamiseen, se kun oli yhteen väliin aika rallia.
Tarrojen ostoon siis!
:)

Hassua kuinka sitä väsyneenä ei itse nää vaihtoehtoja. Sitten kun joku toinen niistä kertoo, niin miettii että miksiköhän minä en tota hoksannu aiemmin.. :)

Samma här. Ja monesti väsyneenä tuntuu, että toisten ehottamat jutut ei kuitenkaan vois meillä toimia, kun tuntuu, että ei jaksa edes yrittää... Kyllä se tympii niin herätä aamulla, kun peti on aina märkä.

Meillä taitaa olla alkamassa pissaralli, ainaki viimeyöstä päätellen, herra oli heitäny jossai välissä vaipn pois, pissi sänkyyn, hirvee huuto, vaippa takas, kuiva peti, pari tuntia ja se huus taas, tällä kertaa ehdittiin vessaan asti pissan kans.
eli meillä ongelma on se että heittää vaipan pois yöllä, mutta ei viellä osaa ilamaista yöllä pissahätää. (ikää kohta 3v)

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Tohon vaipan poisheittoon vois toimia haalaripyjamat, pitäis saada isoissakin koossa, muistaakseni ainakin h&M myy

Ja talvella siihen voi laittaa vaikka vielä tavallisen pyjaman päälle, minä käytin sellaisia itsensä riisuville, jotka vielä potkivat peittonsa aina pois.

Yhteistyössä