Pojan puhelinlasku 162,47 e!!!

[QUOTE="vieras";25683534]No eikö se ole hoidettu kuntoon, kun poika laskun maksaa? Ajattelen vain, että mitä seuraavasta, ehkä isommasta mokasta? Loppuu rangaistusasteikko kesken ja sen jälkeen "mitä välii" on lähellä. Itse antaisin vaihtoehdot maksaa itse rahalla tai työllä.[/QUOTE]

No juu, ehkä se alkuperäinen rangaistus oli vähän raju, jos tällä tavalla asiaa ajattelee.
Ajattelin (tai no vaimon kanssa tietysti ajateltiin), että poika saa maksaa puolet työllä ja puolet rahalla.
Ensi laskussa ei pitäisi tällaisia olla, kun laitan estot vireille, mutta jos jotain älytöntä sinnekin saa jollain konkelolla, täytyy katsoa rangaistukset sitten uudelleen.

[QUOTE="hei";25683562]Voit tehdä nuo muutokset itse netissä, ei tarvitse turhaan soittaa aspaan.[/QUOTE]

Taidan kuitenkin soittaa sinne aspaan, koska olen ennekin tehnyt muutoksia Soneran Omat Sivut -palvelun kautta, mutta muutaman kerran on käynyt niin, että muutokset eivät ole olleet ihan sellaisia kuin piti.
Kun soitan asiakaspalveluun, saan ainakin varmasti sen, mitä haluan.
Noh, täytyy katsoa vielä huomenna, kummin päin teen...

Minä taas en halua prepaid-liittymää, koska en missään nimessä halua tilannetta jossa lapsella ei olekaan saldoa & ei voi soittaa puhelimellaan.

Mutta lapsen liittymässä on palvelunroestot ja dataesto. On ollut ihan siitä asti kun hän luurin sai, eli 6-vuotiaasta. Kyllä mä lapseen luotan, mutta en siihen etteikö joku voisi hänen kännykkäänsä varastaa ja väärinkäyttää.

Meillä on pojalla prepaid liittymä ja siinä on puhepaketti ilmaisilla puheluilla kaikille sukulaisille, minulle myös.

[QUOTE="vieras";25683534]No eikö se ole hoidettu kuntoon, kun poika laskun maksaa? Ajattelen vain, että mitä seuraavasta, ehkä isommasta mokasta? Loppuu rangaistusasteikko kesken ja sen jälkeen "mitä välii" on lähellä. Itse antaisin vaihtoehdot maksaa itse rahalla tai työllä.[/QUOTE]
Mun mielestä tämä riippuu siitä, paljonko teinillä on rahaa. Jos tilillä on vanhempien ja isovanhempien säästämänä vaikka tonni pari, niin laskun maksaminen ei tunnu missään. Mikäli niille rahoille ei ole teinillä itsellään ollut mitään suunniteltua käyttöä, hän voi ajatella, että mähän voin ensi kuussakin soitella ison puhelinlaskun, koska onhan mulla rahaa. Mä en omilleni edes kertonut, paljonko heillä oli vanhempien ja isovanhempien säästämää rahaa ennenkuin täyttivät 18 vuotta. Eivät reppanat olleet edes tietoisia koko tileistä :D Varmasti olisi meilläkin käynyt niin, että olisivat suht huolettomasti suhtautuneet puhelinlaskuihinsa, jos olisivat tienneet.

Yhteistyössä