Pojan silmät rähmivät flunssan yhteydessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nekku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nekku"

Vieras
Poika 2v palasi viime viikolla lomilta tarhaan ja viikonloppuna alkoi aika kevyt flunssa. Outona oireena silmien rähmiminen. Viikonloppuna vielä oli maltillista, mutta eilen rähmi jo todella paljon. Tarhassa sanoivat, että viime viikolla heillä oli ollut silmätulehdusta ja jos silmä menee punaiseksi, niin pitäisi saada antibioottitipat. Pojan silmät ovat kuitenkiin edelleen normaalit rähmimistä lukuunottamatta. Ehkä luomet hieman punakat/turvonneet, mutta itse silmät normaalit (valkoinen osa valkoinen). Tosin niin vähän, että vaikea sanoa, onko poikkeavaa vai onko aina vähän noin.

Onko jollakin ollut vastaavaa? Oliko flunssan sivuoire, joka meni ohi ajan kanssa vai onko tosiaan tuo rähmiminenkin jo silmätulehdus? Tuntuisi aika rankalta hoidolta laittaa antibioottitippoja, jos ei varmuutta.

Voithan koittaa keitetyllä vedellä ( jäähdytettynä tietty) koittaa puhdistaa niitä. Silmätulehduksessa yleensä sitten kutina mukana; hierooko lapsi silmiään?? Meillä oli aikoinaan korvatulehdus samaan aikaan, kun silmätulehdus. Älä seuraile liian pitkään.

[QUOTE="vieras";24577170]Voithan koittaa keitetyllä vedellä ( jäähdytettynä tietty) koittaa puhdistaa niitä. Silmätulehduksessa yleensä sitten kutina mukana; hierooko lapsi silmiään?? Meillä oli aikoinaan korvatulehdus samaan aikaan, kun silmätulehdus. Älä seuraile liian pitkään.[/QUOTE]

Olen puhdistanut silmiä apteekista ostetuilla kertakäyttöliinoilla. Ovat silmiä varten ja yksittäispakattuja. Ei mitenkään erityisemmin silmiä hiero, mutta aina välistä vetää rähmän pois eli se kyllä selvästi häiritsee/aiheuttaa ärsytystä.

Kyselen täällä muiden kokemuksia, kun meillä päin lääkärille meno ei ole niin yksinkertaista. Yksityisiä ei ole ja julkiselle puolellle tuntien jono, joten aina pitää vähän pähkäillä, kumpi on pienempi paha (pojan tuntien jonottelu sairaalassa, jossa pelkään, että muiden taudit tarttuu vai silmien kova rähmiminen).

Meillä ei olla ikinä tarvittu mitään lääkettä silmätulehdukseen,vaan on aina mennyt ohi,kun on USEASTI päivässä pyyhitty silmiä ulkonurkasta sisänurkkaan päin KEITETYLLÄ(jäähdytetyllä tiätty.) VEDELLÄ :) Vanhat hyvät konstit usein tepsii!

Meilläkin kävi niin, kun vein esikoisen pienenä rähmivien silmien kanssa lääkäriin, niin löytyi korvatulehdus, ei oireillut niitä korvia mitenkään muuten.

Eikä meillä silmätulehduksessa itse silmä ole muuttunut punaiseksi, luomet ovat kyllä punoittaneet ja turvonneet. Päiväkotiin ei ole mitään asiaa muita tartuttamaan edelleen.

Meidän pojalla, jolla oli tukossa ne silmien tiehyet ja aiheuttivat lukuisia tulehduksia, ei koskaan punoittanut itse silmänmuna vaan aina vain luomet. Suosittelen ab-tippojen hakua, yleensä voi palata tarhaan heti kun kuuri on aloitettu ja toipuminen alkaa. On muuten inhottavan tuntuinen vaiva!

Päivityksenä tähän: käytiin sitten eilen lääkärissä. Silmät kunnossa. Nokka pojalla niin tukossa, että osin tukos tulee samassa yhteydessä olevan silmäkanavan kautta ulos. Silmissä ei tulehdusta ja ei mitään lääkitystä.

Yhteistyössä