Hae Anna.fi-sivustolta

pokkareita ym lukemista

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä seropin emäntä, 04.01.2010.

1. seropin emäntä Vierailija

Muistatteko entisten aikojen pehmeäkantisia Lääkäri, Kartano, Ruusu ym sarjoja?
    Minulla on niitä laatikollinen pelastettu lapsuuskotini vintiltä, osan jo kirppikselle vein.
    Vielä kertaalleen aion lukea ne läpi ennen kuin loput hävitän.
    Hinta on kirjasen päällä, silloin markka-aikaan maksaneet 1.65-4.95 välillä.
    Luitteko aikanaan Reginaa, eihän sitä kai enää paineta?
    Olihan se Jerry Cottonkin.
    Missä lehdessä se Leelian lepotuoli olikaan?
    Sitten oli nämä Suosikit ym joita silloin teineinä luettiin.
    Minulle ei tule tilattuna mitään lehtiä enkä ole vuosiin ostanutkaan niitä.
    Tuolla lääkärin vastaanotolla ja jossain kyläpaikoissa näen kuvalehtiä, käyn myös lukemassa kirjastossa niitä.
    Parin vuoden ajan on eräs naapuri toimittanut minulle ristikot tilaamastaan kuvalehdestä,
    kun itse ei ole innostunut niitä ratkomaan.

2. siiri** Vierailija

Jäin miettimään tuota Leelian lepotuolia; tuttu se on jostain lehdestä mutta mistä? Ennen oli sellainen lehti kuin Jaana, olisiko ollut siinä? Minulle tulee Me naiset, lukaisen sen kyllä mutta hyvin voisin senkin tilauksen lopettaa. ET-lehteä luin tänään. Siinä oli mielenkiintoista juttua kolmesta naisesta jotka olivat laihduttaneet kymmeniä kiloja muutaman kuukauden aikana. Kylläpä oli mahtava muodonmuutos, entisiin kuviin verrattuna. Ihailtavaa, että kotkut onnistuvat.

3. iäkäs elli Vierailija

En ole lukenut yhtään noista vanhoista lehdistä.

Nyt tilasin ET:n viideksi kuukaudeksi, kun siinä tuli kalenteri ja sellainen kiva liina, joka sopii maalla kesällä pirtin pöydälle. Muuten en olisi sitäkään tilannut.

Meillä on taloyhtiössä kierrätyshylly lukollisessa roskapömpelissä ja sieltä saa vaikka mitä. Olen jollekin palstalle joskus kirjoittanut, kuinka sieltä löytyvät Suomen Kuvalehti, Kotiliesi, Kodin Kuvalehti, Talouselämä, News Week, Me Naiset, Eeva, Hyvä Terveys, Voi Hyvin, Apu, Seura jne. Ainut mitä siellä ei ikinä ole, on Kotipuutarha ja se minulle tuleekin. Siinäkään ei nykyisin ole paljon muuta kuin suuria ja komeita kuvia. No, onhan niitäkin kiva katsella kerran kuussa. ET-lehtikin tulee sinne viimeistään puolen vuoden kuluttua ilmestymisestä, mutta monet lehdet ovat ihan tuoreita. Otan niitä, selailen ja palautan. Niin tekevät toisetkin.

Sen vain olen joutunut toteamaan, että varsinkaan naistenlehdissä ei ole paljon lukemista. Kaiken on jo tähän ikään tullessa lukenut moneen kertaan. Ei se ole lehden tekijöiden vika. Ei kai ne voi jatkuvasti uutta keksiä ja siks toisekseen, sukupolvet vaihtuvat ja nuoremmille asiat saattavat olla uusia.

Maakunnallisen sanomalehden luen kunnolla joka päivä.

4. seropin emäntä Vierailija

En saa nukutuksi.
    Nyt muistin: Nyyrikki tai Perjantai, toisessa niistä oli se Leelian lepotuoli-palsta, sinne sai lukija purkaa huoliaan.
    Minua vanhemmat naiset lukivat niitä lehtiä, niissä oli jotain ns. paheellista. Jäi mielikuva, että niitä kumpaakin piti lueskella hiukan salaa.
    Minua tuo Leelia nimenä viehätti, ettei se ollut Leila, olisi ollut jotenkin tutumpi.

5. muistin oikein Vierailija

Lainaus Wikipediasta:"Kaisa Salonen toimi 1950–1970-luvuilla Eeva-lehden ihmissuhdepalstan pitäjänä nimimerkillä Leelian lepotuoli."

Kirjoitin tänne viestin hetki sitten, mutta katosi jonnekin. Löytäjä saa pitää:)
    Nuorena luin paljon hömppä-lehtiä. Lääkäri-, Kulta-, Linna-,ym. sarjoja. Reginaa aina odettelin ilmestyväksi, lempilukemista. Taitaa ilmestyä vieläkin, mutta on jutut seksipitoisempia entisiin verrattuna.
    Olihan niitä paljon muitakin mitä luettiin: Elämä-lehti, Suosikki, Ajan Sävel, kaikkia ei edes muista enää.
    Nyt lähinnä huvittaa noi nuoruuden lukutottumukset.

6. En ole lukenut Vierailija

En koskaa reginaa , en linna sarjaa, en kartanoa en lääkärisarjoja. En suosikkia en ajan säveltä
    eikä ihmeessä nyyrikkiä. Ne oli jo nuorena minusta tyhmiä. Taisin kyllä olla erilainen nuori, koska kaverit luki. Minä luin Waltaria, Linnaa ja Heminwaytä, Steibeckiä ja muita korkatasoisia kirjailijoita suomalaisia ja ulkolaisia. ja runoja Minulle ei tule nytkään yhtään naisenlehtiä, enkä niitä lue kun ehkä silloin jos joku sellaisen minulle antta. Itse en ostaisi. Joskus kirjastossa sorrun johonkin naistenhöppään ja sitten harmittaa.

7. vieläkin luen Vierailija

Kyllä luen vieläkin lääkärisarjaa, sydänsarjaa ym. Saan niitä tuttavilta ja annan taas eteenpäin. Perjantaita ja Nyyrikkiä luin aikoinaan. Ne tuli äidilleni, jota kyllä pidin liian vanhana lukemaan rakkaushömppää. Tällä hetkellä luettuja kirjoja on noin 30 ja lukemattomia siinä 80 kpl.

8. ikikukka Vierailija

Noita pokkareita en ole lukenut, tosin sen verran ilmeisesti kuitenkin, että tiedän mitä niissä on. Niitä kun yhden jotenkin saa kahlatuksi läpi, on lukenut ne kaikki. Sama juoni kaikissa.

Pokkareitahan on myös muissa kirjoissa, mutta teksti on niin toivottoman pientä, etten pysty niitäkään lukemaan. Ne olisivat mukavia matkoilla ja lentokoneessa, jos pystyisi lukemaan.

Minä luen jotakin kirjaa koko ajan. Kun ei ole mahdollisuutta saada uusia tänne, niin luen niitä vanhoja moneen kertaan. Ei niitä muista muutaman vuoden tauon jälkeen, ihan hyvin voi lukea uudelleen.

Naistenlehtiä lueskelen kampaamossa ja sen sellaisissa paikoissa, itse en raski tilata. Eeva tuli minulle yhteen aikaan, mutta se on tänne tilattuna kovin kallis. Pidin kyllä Eevasta. ET-lehtikin nosti postimaksunsa niin korkeaksi, että lopetin tilauksen. Siinä on paljon hyvää luettavaa.

Nyyrikit ja Perjantait olivat hävettäviä luettavia juuri sen hömppäromantiikan takia. Lueskelin niitä siskollani usein, kun hän oli ja on edelleen sellaisten ystävä. Salapoliisiromaaneistakaan en tykkää, voin lukea yhden, mutta en välittömästi sen jälkeen halua toista.

9. kaikkiruokainen Vierailija

"Sen vain olen joutunut toteamaan, että varsinkaan naistenlehdissä ei ole paljon lukemista. Kaiken on jo tähän ikään tullessa lukenut moneen kertaan. Ei se ole lehden tekijöiden vika. Ei kai ne voi jatkuvasti uutta keksiä ja siks toisekseen, sukupolvet vaihtuvat ja nuoremmille asiat saattavat olla uusia."

Olen aina ollut lähes kaikkiruokainen lukemisen suhteen. Luen sitä mitä käsiini saan.
    Nykyään yritän välttää kirjastojen kierrätyshyllyjä ja laatikoita. Niistä saa mukaansa ilmaisia
    kirjoja ja sinne voi viedä omia tarpeettomaksi jääneitä kirjoja. Mietin tässä veisinkö 90-luvulla
    Valitut Palat lakikirjat. En ole niitä tarvinnut ja nykyään lähes kaiken tiedon löydän netistä.

Ei hömppälukemistaan tarvitse hävetä ja salata. Luin syksyllä Barbara Cartlandin 80-luvun
    alussa kirjoittaman kirjan ruotsin kielellä. On ihana lukea sivuiltaa jo ruskistunutta kirjaa.
    Voin kuvitella itseni takaisin aikaan jolloin ei ollut nettiä, kännykkää ja monta muuta nykyajan
    ihanuutta. Miten elämä silloin olikaan yksinkertaista ja mukavaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri