Poliisi kaasutti ja pidätti ison joukon zuvakkeja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ulkomaat|Norja
Oslossa syttyi mellakka Koraanin repimisen jälkeen, poliisi käytti kyynelkaasua ja otti 29 ihmistä kiinni
Tilanne kärjistyi sen jälkeen kun islamia vastustavan järjestön edustaja ”häpäisi Koraanin” vastamielenosoittajien edessä.
Poliisi erotti islaminvastaisen järjestön mielenosoittajia ja vastamielenosoittajia toisistaan Oslossa lauantaina.

Jukka Huusko HS
Julkaistu: 10:02
POLIISI otti 29 ihmistä kiinni Oslossa syttyneen mellakan jälkeen lauantaina, kertoo norjalainen Verdens Gang -lehti (VG). Kiinniotettujen joukossa oli poliisin mukaan useita alaikäisiä.
Välikohtaus käynnistyi sen jälkeen kun norjalainen islaminvastainen järjestö SIAN (Stopp islamiseringen av Norge) järjesti mielenilmauksen Norjan parlamenttitalon Stortingetin edustalla.

Paikalle oli kokoontunut vastamielenosoittajia, jotka huusivat SIAN-järjestöä vastustavia iskulauseita. Valtaosa vastamielenosoittajista käyttäytyi rauhallisesti, VG kertoo. Lehden mukaan osa vastamielenosoittajista pyrki kuitenkin koko ajan poliisin pystyttämän suoja-aidan yli, ja poliisi käytti kyynelkaasua heitä vastaan.
TILANNE kärjistyi sen jälkeen kun SIAN-järjestön jäsen alkoi repiä sivuja irti muslimien pyhästä kirjasta Koraanista ja sylki niihin vastamielenosoittajien edessä. ”Katsokaa nyt, nyt minä häpäisen Koraanin”, hän oli sanonut norjalaisen uutistoimisto NTB:n mukaan.
Tämän jälkeen useita vastamielenosoittajia tunkeutui aitojen yli ja yritti ottaa sylkijän kiinni. Yksi vastamielenosoittajista ehti potkaista häntä jalkaan ennen kuin poliisi ehti väliin, VG kertoo.

Joukko vastamielenosoittajia hyökkäsi myös poliisiautojen kimppuun vaurioittaen kolme autoa. Poliiseja kohti heitettiin myös kiviä.

Syntyneen mellakan vuoksi viranomaiset keskeyttivät SIAN:in järjestämän mielenilmauksen.

”Meidän piti keskeyttää mielenosoitus, koska emme halunneet, että se kärjistyisi enää yhtään enempää”, Torgeir Brenden Oslon poliisista sanoi VG:lle.
Viranomaiset joutuivat käyttämään muun muassa kaasusumuttimia pitääkseen ryhmät erossa toisistaan.

PERJANTAINA Ruotsin Malmössä puhkesi mellakoita samankaltaisten tapahtumien jälkeen.
Joukko mielenosoittajia poltti julkisesti Koraanin, minkä jälkeen sadat ihmiset mellakoivat lauantainvastaisena yönä. Useita poliiseja loukkaantui lievästi.

Olen aina ollut sitä mieltä, että sanan ” suvakki” käyttäjä on vajakki. Mikäköhän sanan ”zuvakki” käyttäjä on? Elämämkoulu on vahvana tässä, niinkuin nyt persujuvajakeilla yleensäkin, vielä voimakaampana tulee vaikutelma toimeentulotuella loisivasta ilman mitään ammatillista koulutusta olevasta, joka haluu sortaa ainoaa ryhmää, mikä on vielä huonommassa yhteiskunnallisessa asemassa kuin itse on.

Pohjoismaissa on ilmaisunvapaus ja koraanin repiminen kuuluu siihen.

Olen aina ollut sitä mieltä, että sanan ” suvakki” käyttäjä on vajakki. Mikäköhän sanan ”zuvakki” käyttäjä on? Elämämkoulu on vahvana tässä, niinkuin nyt persujuvajakeilla yleensäkin, vielä voimakaampana tulee vaikutelma toimeentulotuella loisivasta ilman mitään ammatillista koulutusta olevasta, joka haluu sortaa ainoaa ryhmää, mikä on vielä huonommassa yhteiskunnallisessa asemassa kuin itse on.
Mikä se kaikista huonoimmassa asemassa oleva ryhmä on?

=zzsssjuu_vacci, post:
Olen aina ollut sitä mieltä, että sanan ” ####” käyttäjä on ####. Mikäköhän sanan ”####” käyttäjä on? Elämämkoulu on vahvana tässä, niinkuin nyt #### yleensäkin, vielä voimakaampana tulee vaikutelma toimeentulotuella loisivasta ilman mitään ammatillista koulutusta olevasta, joka haluu sortaa ainoaa ryhmää, mikä on vielä huonommassa yhteiskunnallisessa asemassa kuin itse on.===
TO._OPE

Sinisilmäur_posjuuuuu vacit on vastenmielisiä pett_ureita vaikka voi-ssa pa_istais

Z_uva_-kkia on joskus käytettävä auto_moden sens- uurin takia
ps nytkin piti muokata sanoja

=zzsssjuu_vacci, post:
Olen aina ollut sitä mieltä, että sanan ” ####” käyttäjä on ####. Mikäköhän sanan ”####” käyttäjä on? Elämämkoulu on vahvana tässä, niinkuin nyt #### yleensäkin, vielä voimakaampana tulee vaikutelma toimeentulotuella loisivasta ilman mitään ammatillista koulutusta olevasta, joka haluu sortaa ainoaa ryhmää, mikä on vielä huonommassa yhteiskunnallisessa asemassa kuin itse on.===
TO._OPE

Sinisilmäur_posjuuuuu vacit on vastenmielisiä pett_ureita vaikka voi-ssa pa_istais

Z_uva_-kkia on joskus käytettävä auto_moden sens- uurin takia
ps nytkin piti muokata sanoja
Kts #8

siellä #### sanat alkuperäisiä

Yhteistyössä