Poliisi pyytää tietoja Joensuun turma-auton liikkeistä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Mietin, miksiköhän poliisi haluaa selvittää oikein yleisövihjeiden avulla Joensuun turma-auton liikkeitä lauantaiaamuna? Kaikissa medioissa poliisi näitä yleisövihjeitä nyt pyytää. Mitä merkitystä sillä on, missä ja miksi ovat kierrelleet ympäri maakuntaa lauantaiaamuna? Ja sitäkin mietin, että mitä teki 3-vuotiaan lapsen vanhemmat maakunta-ajelulla lauantaiaamuna. Juu, utelias olen :(

http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi+pyyt%C3%A4%C3%A4+tietoja+Joensuun+turma-auton+liikkeist%C3%A4/1135259380737

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
No voihan olla että on esim. epäselvyyttä kuka istui kuskinpenkillä. Jos ovat sinkoilleet autossa.

Eikös se heti reportoitu, että kuski vietiin loukkaantuneena sairaalaan ja kuoli sitten sairaalassa myöhemmin? Näin ainakin lehdissä luki.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ja sitäkin mietin, että mitä teki 3-vuotiaan lapsen vanhemmat maakunta-ajelulla lauantaiaamuna. Juu, utelias olen :(

Jos olivat olleet vaikka hippaloimassa kavereiden luona?
Mä oon 40v ja saatan välillä liikkua hyvinkin aamuyöllä ( miehenkin kanssa ) ja kaksi lastakin löytyy. Niitä hoitaa esim. isovanhemmat tarvittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Muusta en tiiä mutta jos toi ajelu oli niitten tapa viettää aikaa ystävien kanssa. Mä olen 28 ja vietän silti välillä kavereitten kanssa aikaa aamuöisinkin.

No kyllä minäkin/mekin vietämme aikaa kavereiden kanssa, joskus menee myöhäänkin. Mutta emme kyllä jätä 3v:tä hoitoon, jotta saisimme tehdä aamuöisin maakunta-ajeluita ystävien kanssa. Mutta harrastuksensa kullakin ;)

muistan lukeneeni että alkoholijuomia oli runsaasti autossa ollut lattiatilassa.
ja jos autossa on 6 henkilöä, niin eipä tainnut neljällä takapenkkiläisellä olla turvavöitä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Ja sitäkin mietin, että mitä teki 3-vuotiaan lapsen vanhemmat maakunta-ajelulla lauantaiaamuna. Juu, utelias olen :(

Jos olivat olleet vaikka hippaloimassa kavereiden luona?
Mä oon 40v ja saatan välillä liikkua hyvinkin aamuyöllä ( miehenkin kanssa ) ja kaksi lastakin löytyy. Niitä hoitaa esim. isovanhemmat tarvittaessa.

No joo, mutta kun poliisi kyselee auton liikkeistä erityisesti tietyllä Uimaharjun alueella...Sitä vaan ihmettelin. Toki voivat olla olleet hippaloimassa, mutta se ei selitä poliisin kyselyitä.

Muusta en tiiä mutta jos toi ajelu oli niitten tapa viettää aikaa ystävien kanssa. Mä olen 28 ja vietän silti välillä kavereitten kanssa aikaa aamuöisinkin.

No kyllä minäkin/mekin vietämme aikaa kavereiden kanssa, joskus menee myöhäänkin. Mutta emme kyllä jätä 3v:tä hoitoon, jotta saisimme tehdä aamuöisin maakunta-ajeluita ystävien kanssa. Mutta harrastuksensa kullakin ;)

arvostelet siis noiden nuorten vanhempien tapaa viettää vapaa-aikaansa? Millä tavalla se sinun tapasi on parempi?

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

arvostelet siis noiden nuorten vanhempien tapaa viettää vapaa-aikaansa? Millä tavalla se sinun tapasi on parempi?

Voi näitä wt-mammoja...

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Jossain oli mainita autossa olleist alkoholijuomista. Ehkäpä sitäkin koettavat selittää oliko niitä nautittu ja mistä porukka oli autoon päätynyt.

Pointti onkin se, että tuollaiset asiat selvitetään poliisin omalla tutkinnalla. Ei siihen yleisövihjeitä yleensä haeta.

No niinpä. Eikö jokainen voi viettää aikaansa niin kuin haluaa, jos lapset ovat turvallisessa hoidossa. Ja ei tuo maakunta-ajelu kamalan pahalta kuulosta.:o

Ei se kummallista ole että 3-vuotiaan vanhemmat voisivat juhlia. Kyllä meillä nytkin tänä kesänä on ollut juhlintailta, jolloin kekkuloimme aamuyön tunneille asti valveilla ja humalassa olimme. Lapsemme olivat isovanhempien luona hoidossa. Ja meillä ikää yli 30 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi näitä wt-mammoja...

Huokaus.

No nuoret vanhemmat olivat varmaan viettämässä yhdessä vapaa-iltaa, ja lapsi ehkä kummeillaan/isovanhemmilla/jossain hoidossa.
Miksi sinä sitä ihmettelet?

Siksi ihmettelen, että jos juttu on noin, niin miksi poliisi kyselle lehdissä, missäpäin ovat ajelleet. Mikä merkitys heidän ajamallaan reitillä on??? Ja miski se on niin tärkeä, että sitä pitää oikein yleisövihjein selvittää??? Miettikääpä aiempia turmia (esim. Konginkangas, Loimaa jne), niin selviteltiinkö autojen aiempia reittejä yleisövihjeiden perusteella? Loimaankin kolarissa (7kappaletta kuolleita) oli nuoret liikkeellä (alaikäisiä, humalassa, 6 hlöä autossa) aamuyöllä, mutta auton aiempia reittejä ei selvitetty.

En arvostele nuorten vanhempien tapaa kasvattaa lastaan (kun en tiedä siitä mitään), vaan ihmettelen poliisin motiiveita selvittää asiaa julkisuudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Jossain oli mainita autossa olleist alkoholijuomista. Ehkäpä sitäkin koettavat selittää oliko niitä nautittu ja mistä porukka oli autoon päätynyt.

Pointti onkin se, että tuollaiset asiat selvitetään poliisin omalla tutkinnalla. Ei siihen yleisövihjeitä yleensä haeta.

Ei niin. Mut ny hakevat syystä tai toisesta.

Vähän asian vierestä mut minusta tuntui kyllä vähän pahalle ku jostain lehestä luin et rekan kuljettajaa syytetään kuudesta kuolemantuottamuksesta. Eihän tuo kolari ollut millään lailla sen rekka-autoilijan syy kun ne nuoret tuli kolmion takaa eteen. Miten ihmeessä sen kolarin ois voinu välttää

Vähän asian vierestä mut minusta tuntui kyllä vähän pahalle ku jostain lehestä luin et rekan kuljettajaa syytetään kuudesta kuolemantuottamuksesta. Eihän tuo kolari ollut millään lailla sen rekka-autoilijan syy kun ne nuoret tuli kolmion takaa eteen. Miten ihmeessä sen kolarin ois voinu välttää

Ei sitä syytetä (vielä) yhtään mistään. Poliisi ei syytä ketään yhtään mistään, vaan epäilee. Syyttäjä syyttää. Nyt on menossa esitutkinta, jonka aikana poliisi selvittää onko rekkakuskin osuus asiaan minkälainen. Syyttäjä sitten aikanaan tekee esitutkinnan perusteella päätöksen syyttää tai sitten syyttämättäjättämispäätöksen.

aina... siis AINA syytettyjä on ensin kaksi, kunnes toisintodistetaan. Huomioi että tässä ainut silminnäkiä on tämä rekkakuski itse ja toiseksi on helpompi osoittaa syyttömyys, mitä syyllisyys. Vastikään siinä ohjelmassa "toistaiseksi tuntemattomasta syystä" naispoliisi selvitti, että aina lähdetään siitä että on syyllinen juuriki siksi että on helpompi osoittaa syyttömyys. Ja se että epäillään ei tee vielä syyllistä!!

Luepa juttu uudelleen. Rekkakuskia ei syytetä vaan EPÄILLÄÄN kuudesta kuolemantuottamuksesta. Se on tutkintatermi, jota käytetään tutkinnan ollessa vielä käynnissä. Jos henkilöaiton kuljettaja olisi vielä hengissä, hän olisi yhtä lailla epäilty. tutkinnan jälkeen päätetään, syytetäänkä jotakin epäiltyä kuolemantuottamuksista -> asia viedään oikeuteen, vai vapautetaanko hänet/heidät epäilyistä.

Luepa juttu uudelleen. Rekkakuskia ei syytetä vaan EPÄILLÄÄN kuudesta kuolemantuottamuksesta. Se on tutkintatermi, jota käytetään tutkinnan ollessa vielä käynnissä.
Juuri näin vaikka onhan se hieman huvittavaa joskus lukea lehdestä kuinka joku puhalsi neljän promillen lukemat jonka vuoksi kuljettajaa epäillään törkeästä rattijuopumuksesta. Tai kuinka jonkun epäillään ajaneen ylinopeutta koska hän ajoi poliisin tutkaan kahtasataa.

Yhteistyössä