Poliklinikkasynnytys, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wentti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wentti

Jäsen
23.08.2009
146
0
16
Niin siis, kuulin tuossa että uudelleen synnyttäjille on tuollainen synnytys mahdollista. Sairaalassa oloa 6-12h ja sitten pääsisi vauvan kanssa kotia jos kaikki äidillä ja pikkuisella hyvin.

Onko kellään kokemusta?

Mulla on ihan hirveä sairaalakammo ja siksi tuota olen ajatellut.. viimeksi kun synnytin esikoista niin itkin yöt-päivät sitä kun jouduin siellä olemaan, kotia kun pääsin niin olin ihan eri ihminen ja kaikki sujui paljon paremmin.

Kiitoksia jo etukäteen vastanneille! =)

Itse on edes asiaa ajatellut kun kolmosta menin synnyttämään, mutta sellainen siitä sitten tulikin. :)
Sairaalaan mentiin yöllä puol neljä, vauva syntyi puoli viisi ja kotiin lähdettiin päivällä yhden aikaan. =)
Osastolla kysyivät, että onko kysyttävää johon totesin et milloin pääsee kotiin? Ja kun kaikki oli ihan ok niin kätilö laittoi meidät lääkärille joka antoi luvan kotiin lähtöön.

Mun ymmärtääkseni tuossa nopeassa kotiutumisessa on rajoina täysiaikaisuus,vauvan painoraja 2,5kg ja että kaikki tietty vauvalla ja äidillä ok, muistelisin että rd kyllä estää nopean kotiutumisen...
Mutta aina kannattaa kysyä!
Itse kyllä ajattelin hyödyntää jos vain mahdollista =)

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Ite mietin samaa...toisen LA elokuussa, olisko mahollista päästä aikasemmin pois jos ei oo mitää vauvalla tai itellä...Toki vissii toi RD vaikeuttaa asiaa ku pitää vauvalta ne sokerit mitata :/

Vauvalta pitää olla mitattuna kolme hyvää arvoa peräjälkeen ennenkuin voi kotiuttaa ja ainaki mun lapsilta on alettu mittaamaan vasta seuraavana päivänä, molemmat kyllä syntyneet iltapäivällä/illalla.

Yhteistyössä