pöljä juttu... ehkä raskaana ja hammaslääkäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Joo, tää on ihan pöljä juttu, mutta vauhko mikä vauhko :)

Musta tuntuu, että oon raskaana. Dpo 8, joten en ole testiä vielä tehnyt. Mutta siis tämä olis jo neljäs raskaus, ja jokaisen olen aavistanut reilusti ennen plussaa.

Tänään on hammaslääkäri, jossa paikataan ja haluan puudutuksen. Onko puudutuksista haittaa vielä tässä vaiheessa? Ts. kehtaanko siellä vauhkoilla? :)

Kysyt siltä lääkäriltä. Pääsääntöhän on että just alkuraskaudessa pitäs välttää kaikkia lääkkeitä ym. haitallisia aineita kun solunjakautuminen on kiihkeimmillään ja tärkeitä asioita tapahtuu sikiön (vai oliks se vielä alkio) kehityksessä.

Jaa-a, enpä kyllä tiedä. Viimeksi kun kävin hammaslääkärissä ja täytin esitietolomakkeen niin siinä kyllä kysyttiin onko raskaana. Jotenkin kuitenkin kuvittelisin ettei puudutuksesta haittaa ole, koska sillä on kuitenkin vain hyvin paikallinen puudutus. Mutta kysyy ihmeessä siltä hammaslääkäriltä tai soita vaikka etukäteen, eiköhän ne siellä tiedä!

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Jaa-a, enpä kyllä tiedä. Viimeksi kun kävin hammaslääkärissä ja täytin esitietolomakkeen niin siinä kyllä kysyttiin onko raskaana. Jotenkin kuitenkin kuvittelisin ettei puudutuksesta haittaa ole, koska sillä on kuitenkin vain hyvin paikallinen puudutus. Mutta kysyy ihmeessä siltä hammaslääkäriltä tai soita vaikka etukäteen, eiköhän ne siellä tiedä!

Mä kävin eilen hammaslääkärillä ja kun kysyi puudutetaanko ja sanoin et oon raskaana et onks siitä haittaa niin se lääkäri tuumas ettei oo haittaa koska se on niin paikallinen se puudutus ettei se aine leviä mihinkään muualle ku siihen puudutettavaan kohtaan.

Yhteistyössä