Polttareista asiaa ja vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nytkyn

Aktiivinen jäsen
09.01.2007
3 276
0
36
elikkäs meillä ois tiedossa polttarit ens vuoden puolella ja olen yksi kaasoista ja toisen kaason kanssa ois sitten tehtävänä polttarit.
itse olen ihan niin sanotusti ulalla.

Toiveena morsiammella on että ei mitään "nöyryytys" juttuja, mieluiten viikonlopun pituinen, toiveena ois mökki jossa juhlistaa

elikkäs itselle tuli ainakin paita mieleen jossa se parasta ennen päivämäärä ois, eikai se ole "nöyryyttävää"?

hyviä paikkoja vuokrata mökki, jossa kuitenkin olisi sitten sopivan matkan päässä ravintoloita joissa juhlia

Minkälaisia hoitoja olette teetättäneet morsiammelle?

Kutsuttuja tulee myös juhlistamaan, onko yleistäkin että on ns.pääsymaksu polttareihin?

sanon sen suoraan että itsellä rahaa ei ole paljoa, toinen kaaso on taas hieman varakkaampi, mutta ei hälläkään ole kuitenkaan mälläämiseen ylimääräistä...

miten "kalliiksi" yleensä on tullut polttarit?

No meillä maksoi vissiin jotain 20 e/henk. johon sisältyi ruoat, mökki, kulkemiset, lahjakortti käsihoitoon morsmaikulle yms. Jokainen osti jotain ja sit myöhemmin jaettiin että kaikille kustansi suunnilleen saman verran tuo reissu. Meillä tosin siis kesti vain la-su. Iltamenot ja alkomahoolit jokainen sit osti itse - tietty morsmaikun osalta kulut jaettiin muiden kesken eli morsmaikulle reissu oli maksuton.

Ite ei mitään hoitoja haluttu ottaa varsinaisesti, kun epäiltiin että onko morsian sit niin väsynyt ettei enää jaksa jatkaa :) ja monissa hoidoissahan alkoholin suhteen on nollatoleranssi joten sekin rajoitti. Morsiussaunassa oli sit morsiamen kylvetystä katajavastalla, jauhoissa, munissa yms. "pyörittelyä" ja muita morsiussaunataikoja.

Yleensä kestävät yön yli eli lauantaiaamusta sunnuntaihin. Kulut usein jaetaan osallistujien kesken. Jotain kivaa, ehkä ylellistä tai ohjelmallista, halutaan usein sisällyttää, mutta kulut on hyvä pitää kohtuullisina osallistujille. Jos haluatte ravintolaan, ottakaa hotelli esim. parhaan yökerho vierestä. Jos morsian on halunnut mökille, haluaako vielä ravintolaankin? Mökkireussuilla meillä on ollut tapana ensin puuhata jotain esim. kaupungissa ja illaksi siirtyä mökille saunomaan ja syömään. Jotain ohjelmaakin saa tilattua mökille esim. salsatunti oli joskus. T-paitaideasi tuskin on nöyryyttävä.

eli siis tyyliin soitan läpi morsiamen kutsulistan ja kysyn haluavatko osallistua ja sen mukaan sitten sen ohjelman päätämme???

anteeksi tyhmyyteni, mutta kun ole tehnyt tällaistä koskaan

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
eli siis tyyliin soitan läpi morsiamen kutsulistan ja kysyn haluavatko osallistua ja sen mukaan sitten sen ohjelman päätämme???

Meillä pidettiin pari yhteistapaamista koko osallistujasakilla ja yhdessä sit päätettiin ohjelmasta, tarjoiluista yms. ja kuka hoitaa mitäkin - ei sit jäänyt yhdelle niin paljon järjestelemistäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:

Meillä pidettiin pari yhteistapaamista koko osallistujasakilla ja yhdessä sit päätettiin ohjelmasta, tarjoiluista yms. ja kuka hoitaa mitäkin - ei sit jäänyt yhdelle niin paljon järjestelemistäkään.

meillä kun mahdollisia osallistujia on ympäri suomee...ja järjestelyt varmaan jää suurimmaksi osaksi miun kontolle kun muut ovat töissä ja minä olen hoitovapaalla kotona...

Enain kokoat noin 3-4 hlön porukan jonka kanssa suunnittelette ohjelman. Ei liikaa henkilöitä, jokaisella kuitenkin oma mielipide mitä pitää tehdä... Pieni porukka jolla päätätte. Lähetätte kutsut (soitatte tai muuten infoatte) muuta porukkaa, samalla infoatte millaista panostusta odotatte heiltä ja muutenkinohjelmasta.

Liikaa ei kannata ohjelmaa päivälle hommata ja muistakaa tankata välillä :)

Joskus on ollut kahvilapalavereja, joihin on osallistunut lähes kaikki. Yhdessä on sitten suunniteltu ohjelma ja jaettu tehtävät. Aika show ja oikeasti aika tehotonta. Joskus suunnittelua on tehty sähköpostikirjeenvaihdolla. Mun mielestä paras tapa, varsinkin kun teitä on kaksi, on se että mietitte kahden ehdotuksen, pari päivämäärää, jotka tiedätte sopivan morsiammelle ja laitatte kutsutuille (joo, morsiammen kutsuvieraslista) viestiä, käykö päivä, oletettu budjetti, onko jollain jotain ehdotuksia tai sanottavaa asiasta. Yleensä yhdellä tai kahdella on mitään mielipidettä ja noista aktiivisista voi saada vaikkapa jonkun ohjelman vetäjän.

minkälaista ohjelmaa sitten voisi vetää kun ne on tuossa keväällä (helmi-huhtikuussa) jos me se mökki saataisiin ja sielläkin sitten vietettäisiin aikaa..ettei tule sellaista juu kiitti muulle riitti-juttua...

... määrä (ja kiire) ei tässäkään korvaa laatua. Monet muistavat polttareistaan sen yhden huippujutun (moottoripyörällä ajo/ratsastus/benjihyppy) joten keksikää se, ja muu oleminen voi olla vaan olemista (sauna, ruoka, juoma, jutteleminen, tanssiminen)

No mun mielestä alkuun pitää olla jotain kimppatekemistä varsinkin, jos kaikki eivät tunne toisiaan. Muuten naiset tuppaa jäämään siiderilasi kädessä vaan hiljaa ihmettelemään.

minkälaista ohjelmaa sitten voisi vetää kun ne on tuossa keväällä (helmi-huhtikuussa) jos me se mökki saataisiin ja sielläkin sitten vietettäisiin aikaa..ettei tule sellaista juu kiitti muulle riitti-juttua...

Laitoit että olet itse kotona ja muut töissä... ei se ole muille syy olla osallistumatta!!

Millainen henkilö tämä morsio on? Ex tempore, huimapää, hiljainen, rauhallinen..... millainen?

Ja kaikki ei ole edes kallista, pikkubudjetillakin saa paljon aikaiseksi.
Kavereitten suhteita kannattaa käyttää hyväks.

Alkuun räväkkä nouto. Ei välttämättä heti aamutuimaan, mutta siinä 10 tietämillä. Hommaa vaikka pari mieslaulajaa laulamaan serenaadia ruusu suussa tai edellä heitetty moottoripyörämies hakemaan tai jotain. Sen jälkeen kasvohoito, hieronta tms. jos haluatte ja morsiammelle sopii (mä en henk.koht välitä) tai joku elämyksellinen juttu. Sen jälkeen isompi porukka mukaan ja lounas (piknik tai hyvä kahvila/ravintola) & kuohuvaa. Sitten yhteistekemistä kuten tanssitunti, ratsastus, mitä morsian on joskus sanonut haluavansa tehdä tai muuten sopisi hänelle tai vaan järjestyy helposti. Sitten mökille, jossa jotain pientä ohjelmaa kuten morsiussauna, avanto, tehtäviä morsiammelle, musiikkia, ruokaa, juomaa...

entäs sitten onko kokemuksia juhlakaupungista? itse olemme tästä kuopion läheltä...

räväkkä nouto kyllä saattaa onnistua...meidän morsmaikku on aikas ex-tempore, yleensä kaikki luonnistuu, ja uskaltaa kaikkee ainakin kokeilla...

Meil tehtiin niin et morsio puettiin körtiksi, hänet meikkas ja kampas yksi kampaajaystävä, sit siitä mentiin opettelemaan karstausta ja kehräämistä, sit mentiin ravintolaan syömään, sit oli erilaisia tehtäviä joilla testattiin naimakelpoisuutta, sit hän meni kondiittorin oppiin ja teki sulhaselle 8 lettisen nisun. Sit mentiin mökille jossa oli morsiussauna, sit tuli seksiväline-esittelijä käymään ja myöhään illalla grillattiin ja pelattiin aliasta. 25? + omat juomat tuli lysti maksamaan.

tai jos itse meikkaatte toisenne/morsiamme valitsette vaatteet ym. ja eiku bilettää. voihan olla vähän hassuman näkönen ni on jotain fiilistä. ja sitte saunaa ja jotain peleijä ja naposteltavaa.

Yhteistyössä